ATWindsor Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 så når det står slik så er det prosentfaktor dem mener og ikke prosent? I så fall, så var det en misforståelse. Det er sannsynligheten for at det inntreffer, prosent betyr ikke noe annet enn "av hundre", 8 av hundre og 0,08 er akkurat det samme. Du kan vel godt kalle det en prosentfaktor ja (selv om det i mine øyne er et meningsløst begrep, da det bare er et vanlig tall). AtW Lenke til kommentar
Dammed Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 er du sikker på at de ikke mener prosent? altså at det er 0,08% og ikke 8%? Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 er du sikker på at de ikke mener prosent? altså at det er 0,08% og ikke 8%? Jeg vet ikke hva de mener, men p=0.08 betyr 8%. Det kan jo hende de har skrevet feil eller noe, selv om det ikke er så sannsynlig. AtW Lenke til kommentar
Faxfinn Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 Det er nokk ingen medisinske organisasjoner som anbefaler omskjæring av guttebarn, men det tar jo saken ut av kontrast. Skulle veddet forhuden min på at det finnes organisasjoner så anbefaler omskjæring ved trang forhud Lenke til kommentar
Lord Britishface Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 Hvis noen gutter og menn mener at de ser penere ut nedentil når de er omskjærte, samtidig som de f.eks. har trang forhud, burde det da allikevel bli lagt inn forbud mot å la dem få inngrepet gjennomført?Og burde ikke foreldre som, sammen med kvalifisert helsepersonell, mener at det å omskjære guttebarnet sitt på 3-4 år for å fjerne komplikasjoner som veldig trang forhud o.l. få lov til å utføre dette på barnet? Jenter får silikonpupper, fikser nesene sine osv osv, for å se bedre ut. Hvis voksne mennesker vil fjerne forhuden for at den ser bedre ut - GO FOR IT. Det blir jo akkurat det samme?Blir litt slapt å bruke det som argument at det ikke er "vits" når det er snakk om operasjon for utseendets skyld. Det er ikke vits å farge håret heller, men vi gjør det også. Om en voksen mann som er i stand til å gjøre et informert valg selv vil bli omskåret, synes jeg det er helt greit. Men jeg synes ikke det er greit at foreldre har lov til å godkjenne et unødvendig og irreversibelt kirurgisk inngrep på en baby. Ei heller synes jeg folk burde blindt promotere operasjonen, uten å opplyse om at et mye mindre inngrep har samme effekt. Lenke til kommentar
Gjest Guest_Support_* Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 Gapwick jeg ser du kan en haug med ting om dette. Prøvd det selv ? Du vet ikke hvor hardt det er å ha trang forhud. Det tråd starteren spør om er hva er bra og hva er dårlig. Hvorfor i dette hellvete skulle han høre på deg ? Når det er flere gutter som har samme problem som han som har gått gjennom de veiene han må gå gjennom ? Tror du ikke de kan det bedre ? Lenke til kommentar
Lord Britishface Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 Gapwick jeg ser du kan en haug med ting om dette. Prøvd det selv ? Du vet ikke hvor hardt det er å ha trang forhud. Sant. Det tråd starteren spør om er hva er bra og hva er dårlig. Hvorfor i dette hellvete skulle han høre på deg ? Fordi jeg referer til fagpersonell. Når det er flere gutter som har samme problem som han som har gått gjennom de veiene han må gå gjennom ? Tror du ikke de kan det bedre ? Om jeg tror anekdoter bør telle mer enn medisinske undersøkelser og utspill fra medisinske fagorganisasjoner? Nei, selvfølgelig ikke. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 For ordens skyld, Gapwick, syns du det penest med omskjærte eller ikke-omskjærte peniser? Lenke til kommentar
Lord Britishface Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 Ingen formening. Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 cat-scan, det er forskjellig fra person til person hvor trang forhud man har. ... og hvorfor sier du dette til meg? Lenke til kommentar
SCV Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 godt spm du, for mye alkohol i går, så ble jeg litt revet med i diskusjonen uten helt og vite hva jeg skrev tydligvis. heh. Lenke til kommentar
Minus Skrevet 15. februar 2009 Del Skrevet 15. februar 2009 Jeg må si at jeg er helt enig med alt Gapwick skriver i tråden her. Og til dere som vil fjerne forhuden for å slippe smegma.. Hva med å vaske med intimsåpe? (Hver dag altså, ikke hver 14.) Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 15. februar 2009 Del Skrevet 15. februar 2009 Man fjerner ikke forhuden for å slippe kukost, hvis det var det du trodde men av andre medisinke årsaker. Men her blir det heller listet opp andre fordeler man får ved å foreta en omskjæring. Tydelig at du ikke fikk med deg det. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 15. februar 2009 Del Skrevet 15. februar 2009 Man fjerner ikke forhuden for å slippe kukost, hvis det var det du trodde men av andre medisinke årsaker. Men her blir det heller listet opp andre fordeler man får ved å foreta en omskjæring. Tydelig at du ikke fikk med deg det. Det er svært sjeldent nødvendig å foreta en fullstendig omskjæring. Derfor har det blitt listet opp fordeler og ulemper. Det med hygiene har blitt listet opp på fordelssiden, Minus mener det er et ikke-poeng, fordi det er rett å ha tilfredsstillende hygiene uansett. Det betyr ikke at han ikke har fått med seg restan av det som har blitt sagt. AtW Lenke til kommentar
Gjest Guest_Support_* Skrevet 15. februar 2009 Del Skrevet 15. februar 2009 Nå er det heller ingen som har sagt til han at han skal ta full omskjæring ? Men det er ikke alltid det hjelper med halvt. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 15. februar 2009 Del Skrevet 15. februar 2009 Svar på emnetittel: Helt greit. Hadde ikke sex før så jeg vet ikke hvordan det hadde vært, men nedsatt følsomhet har ikke akkurat ført til dårligere orgasmer, de tar bare litt lenger tid. Det synes jeg er helt greit. Lenke til kommentar
Minus Skrevet 15. februar 2009 Del Skrevet 15. februar 2009 Nå er det heller ingen som har sagt til han at han skal ta full omskjæring ? Men det er ikke alltid det hjelper med halvt. Hvordan fungerer en halvveis omskjæring? Slik jeg har forstått det er det enten omskjæring eller et snitt i forhuden. Lenke til kommentar
mobilglad Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 Hvordan er det å være omskjært? Digg Lenke til kommentar
Gjest omskjært Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 Jeg er 18 år og omskjært, og har ikke noe problemer med det. Moren min fortalte at det var noen komplikasjoner under operasjonen (Som alle kirurgiske innngrep inngår det en viss risiko), men det har ikke gitt meg varige men, Ang. nedsatt følsomhet så hadde jeg virkelig hatt problemer viss jeg ikke hadde vært omskjært, har med andre ord ganske bra med følsomhet (Dette er jo veldig individuelt uansett om man er omskjært eller ikke). Dessuten får man en slags felleskapsfølelse når muslimske gutter hilser til deg i dusjen. (skjedde meg en gang, haha) Lenke til kommentar
Gjest omskjæring? Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 Nå er det heller ingen som har sagt til han at han skal ta full omskjæring ? Men det er ikke alltid det hjelper med halvt. Hvordan fungerer en halvveis omskjæring? Slik jeg har forstått det er det enten omskjæring eller et snitt i forhuden. Kutter litt på toppen av forhuden og lager et snitt, og gjør den dermed breiere. Var i alle fall det legen sa til meg, når jeg spurte hvordan alternativet til omskjæring er. Dorian Gray: Høres bra ut! og hilst på av en muslim i dusjen :!: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg