Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvordan er det å være omskjært?


Gjest Malley

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Som hva da? Vær så snill og opplys meg rundt dette. :)
Forsiktig tøyning i forhuden over en lengre tidsperiode.

Påsmøring av steroidkrem noen ganger daglig. Dette må følges opp av lege.

Tøyning i lokalbedøvelse hos legen eller på sykehus.

Kirurgi. Dette er kun ytterst sjelden nødvendig, og gjøres kun der man ikke kommer til målet med metoder nevnt ovenfor. Kirurgen gjør et lite innsnitt i forhuden, og forhuden bevares, i motsetning til ved omskjæring.

For noen skaper phimosen ingen problemer, og da behøver det ikke å behandles.

http://www.lommelegen.no/php/art.php?id=320883

 

Den kirurgiske løsningen har forøvrig blitt vist til flere ganger i denne tråden, men dere er visst ute av stand til å skjønne at det faktisk er mulig å kutte bare litt. Akkurat som at man ikke må kappe av foten ved hofta på grunn av en inngrodd tånegl.

Endret av Gapwick
Lenke til kommentar

har man ekstremt trang forhud er det ingen fuckings kremer som funker.

dette vet jeg, jeg var der!

Tok først et inngrep der man skulle skjære vekk en runding, slik at forhuden skulle bli større og fortsatt ikke vere omskjært. Men dette feilet og de tok for lite og gikk rundt med en flapp på pikken. vansklig og forklare, men dem tok for lite av forhude, og dermed ble ikke resultatet slik som det skulle.

 

Og dette kan forekomme ja, dersom du tar en operasjon for og utvide forhuden er det ikke 100% sikkert at dette vil funka.

 

Så etter en lang lang stund gikk jeg til legen igjen og ble henvist til sykehuset om de spurte hva jeg ville gjøre, jeg sa dem skulle ta hele dritten, og er i dag omskjært.

 

følsomheten har jeg ikke noe og sammenligne med iogmed at forhuden var såpass trang at jeg ikke kunne se glansen før jeg var bortimot omskjært. så følsomheten ER der altså, det blir ikke som noen jævla fingertupp som noen tror her. alt føles fint og bra :)

 

Etter operasjonen hadde jeg en 2x pikk. den var lilla/sort og veeeeeeldig øm. helt jævlig for og vere ærlig. men etter 2-3 uker og stingen falt ut var den klar som bare det.

 

og det med hygiene er bare tull, dersom man slurver med og vaske seg med eller uten forhud får man dårlig lukt og hva annet det måtte medbringe der nede.

 

Men i dagens samfunn har vi dusj og såpe :)

Lenke til kommentar
det er så utrolig bra at de som ikke har fått dette utført driver å advarer folk mot dette, mens de som har fått dette utført sier at det er helt greit. hmm rart dette.

Ja, om to-tre stykker her på forumet sier de ikke har hatt noen problemer, så må jo det telle mer enn undersøkelser med kontrollgrupper og flere hundre deltagere.

Endret av Gapwick
Lenke til kommentar

Har ikke akkurat noen sterke meninger angående omskjæring i seg selv, men dette kukost-pratet skjønner jeg mindre av. Man vasker seg da for pokker bak forhuden hver dag (og om du ikke gjør det — you're doing it wrong).

 

Jada, for all del, hvis man dusjer en gang i måneden, så er det sikkert problematisk, men ellers går det gjerne bra. Derfor: dette argumentet for omskjæring faller på sin egen urimelighet.

 

Ellers, så er vel kukost bestående av døde hudceller og fett/olje fra huden (samt evt. annen fuktighet), så å snippe av forhuden betyr vel strengt tatt ikke annet enn at man kontinuerlig gnir dette på innsiden av bokseren istedenfor å samle det opp bak forhuden.

 

I tillegg så vil jeg forresten si at forhud er ekstremt tøyelig og formbar, så om man har problemer med omskjæring, og ikke får forhuden over hodet, så er det ingen krise. Det går an å gjøre noe med dette på egen hånd også (ser flere har nevnt det over her, og andre snakker i mot: ikke hør på de som snakker i mot).

Endret av CAT-scan
Lenke til kommentar

hehe, problemet er at dette er ikke post nr 1, jeg selv har vel svart i minst 5 poster og ingen per dags dato har klagd over dette.

 

Og jeg mener at en undersøkelse på _kun_ 100 eller 150 er for lite. Det kan være f.eks. at mange av de har fått det utført på det samme sykehuset, slik at praksisen der er f.eks. bedre enn ellers eller dårligere. osv

 

Leser du dine egne linker litt bedre, så ser du at de støtter faktisk mer mine utsagn enn dine. Å kutte av en liten hudbit er da ikke noe værre enn en inngrodd tånegl operasjon. tror de fleste må innse at en manns utstyr er ikke mekka, men en til kroppsdel.

Lenke til kommentar
Leser du dine egne linker litt bedre, så ser du at de støtter faktisk mer mine utsagn enn dine.

Nei. De fleste konkluderer med at gitt at operasjonen går som normalt (ingen komplikasjoner, altså), vil de hverken fraråde eller anbefale omskjæring. Men faktum er at det i vestlige land (det er ting som tyder på at det kan ha en positiv effekt i land med en høy andel HIV-positive) er en utelukkende estetisk operasjon, og dermed meningsløs.

Lenke til kommentar

ikke hvis du har et problem som trang forhud, dette er da snakk om kun det å gjøre selve inngrepet og følgene av det i etter tid.

 

Ser du på nedsatt følsomhet så står det som sagt i din andre link en sannsynlig på 0,08%. Og det er dette folk frykter mest.

 

Dette er egentlig en tåpelig diskusjon da det er en sannsynlighet for komplikasjoner ved de fleste inngrep man gjør på et sykehus. Alt fra inngrodd tånegl til laser operasjon. En lege har som jobb å vurdere sannsynligheten til komplikasjonene i forhold til selve problemet han/ho prøver å løse. Og for de fleste menn med trang forhud så råder legen til nettop å ta en omskjæring, da det er verre med trang forhud enn en omskjært penis, i alle fall er dette de fleste legenes mening. Som regel vil legen råde til andre løsninger enn kirurgi, men til slutt hvis det ikke hjelper så man ta å gjøre noe med det.

 

Jeg opplevde bla dette med inngrodd tånegl f.eks. slet med i 3 år, og til slutt sa jeg til legen at jeg ikke bryr meg hva han mener og at han skal ordne time for meg, jeg har det selvsagt mye bedre nå. Nå er ikke dette diskusjonen er om, men det var ment som et eksempel.

Lenke til kommentar
Og for de fleste menn med trang forhud så råder legen til nettop å ta en omskjæring, da det er verre med trang forhud enn en omskjært penis, i alle fall er dette de fleste legenes mening.

Kilde? Fra lommelegen: "Kirurgi. Dette er kun ytterst sjelden nødvendig, og gjøres kun der man ikke kommer til målet med metoder nevnt ovenfor. Kirurgen gjør et lite innsnitt i forhuden, og forhuden bevares, i motsetning til ved omskjæring."

 

Jeg har sett spørsmålet stilt flere steder, og jeg har aldri sett helsepersonell anbefale omskjæring fremfor et mindre innsnitt.

Endret av Gapwick
Lenke til kommentar

fordi det er en lommelege, det er selvsagt riktig det han skriver, men det sier seg selv etetr å ha prøvd alle metoder så blir det som regel kirurgi.

 

Kilde? Dette forumet, er vel ca 30 forskjellige brukere hvor alle har tatt omskjæring pga av trang forhud og 1-2 har klart seg uten.

 

men hva har du mot dette? Altså seriøst, kjenner noen som fikk problemer pga dette eller syns du tanken ved er så avskyelig at du prøver å overtale folk til å tenke likt som du selv?

Lenke til kommentar
fordi det er en lommelege, det er selvsagt riktig det han skriver, men det sier seg selv etetr å ha prøvd alle metoder så blir det som regel kirurgi.

Men kirurgi betyr ikke nødvendigvis omskjæring. Et lite snitt er nok.

 

Kilde? Dette forumet, er vel ca 30 forskjellige brukere hvor alle har tatt omskjæring pga av trang forhud og 1-2 har klart seg uten.

Har jeg gått glipp av en poll eller noe slikt et sted? For denne tråden har ikke engang fått svar fra 30 forskjellige brukere. Og du sa spesifikt at "de fleste legene" anbefaler omskjæring. Jeg ser ikke hvordan at noen på forumet er omskåret er en kilde på det.

 

men hva har du mot dette? Altså seriøst, kjenner noen som fikk problemer pga dette eller syns du tanken ved er så avskyelig at du prøver å overtale folk til å tenke likt som du selv?

Det er en unødvendig operasjon i 99,9% av alle tilfeller. Omskjæring har ingen medisinske fordeler og selv om sjansen for komplikasjoner er liten er den fortsatt eksisterende, og større enn for ved innsnitt, som oppfyller samme funksjon.

 

Det er en meningsløs, estetisk kirurgisk inngripen som er så sosialt aksepter at foreldre står fritt til å kjønnlemleste sønnene sine bare for at de skal ha lik penis som faren sin. Det er grunn nok i massevis til å være imot det.

Endret av Gapwick
Lenke til kommentar

la nå guttene bli myndige før det bestemmer seg sier nå jeg, som antagligvis flesteparten vil si seg enig i.

 

meningsløst er det vell iogfor seg sann praktisk sett, når man kan bere snitte den slik brukeren oppom her skriver.

 

smak og behag?

 

jeg valgte og bli kvitt "hatten" fordi den gav meg bare problemer.

 

og ser penere ut imo.

Lenke til kommentar

med fare for å gjenta meg selv, dette er ikke den første tråden, og mange har svart i mange tråder om dette.

 

99,9%, hah værste pølsevæv på lenge, skal gjerne se noe fakta på dette.

 

Ingen medisinske fordeler? det gidder jeg ikke å kommentere en gang.

 

For det første må du lære deg å ikke velge info som det passer din sak, dets tår i alle linkene dine at det er like positivt som negativt å gjøre dette, dermed er det ikke kjønn lemleste som du skriver.

 

Igjen så skriver du at det er meningløst, har du problemer med å lese hva andre skriver? Minst to her i denne tråden har skrevet at ingenting annet hjalp, og at dette hjalp. Er det da så vanskelig å forstå at det er ikke meningløst?

 

Og at folk gjør det for at de skal ha lik penis som faren sin er tull, enten så er det religion og da er det penis som "gud" vil ha det. Eller så er medisinske årsaker som bedre hygiene og annet tull som det er mye tvil om hva som er riktig.

 

Det kan DU lese på wikipedia og se på alle kildene der, jeg har ebdre ting å finne på enn å grave opp info for en trangsynt person som aldri vil forandre sin mening om jeg så fikk gud ham selv til å komme til deg for å si at det burde bli gjort.

 

Dette er det siste jeg gidder å skrive her, å diskutere med en som har forhåndsbestemt mening er som å pisse i motvind.

Lenke til kommentar
99,9%, hah værste pølsevæv på lenge, skal gjerne se noe fakta på dette.

Der reagerte du, jo! Selv har du ikke funnet frem kilder på noe av det jeg har spurt om, men så fort jeg bruker et faktisk tall for å fremheve et poeng er du på med nebb og klør.

 

Ingen medisinske fordeler? det gidder jeg ikke å kommentere en gang.

Flott, da er vi vel enige, da? Du tror vel ikke at det er uten grunn at ikke en eneste medisinsk organisasjon støtter omkjæring?

 

For det første må du lære deg å ikke velge info som det passer din sak, dets tår i alle linkene dine at det er like positivt som negativt å gjøre dette, dermed er det ikke kjønn lemleste som du skriver.

Jo.

 

kjønn: kjønnsorgan

lemleste: såre, skade, skamfare, kveste

 

Å kutte av deler av et kjønnsorgan, noe som ikke er en smertefri prosess (i hvert fall ikke før inntil svært nylig, da smertestillende så langt det har vært mulig har blitt unngått brukt på små barn), er per defenisjon kjønnlemlestelse.

 

Igjen så skriver du at det er meningløst, har du problemer med å lese hva andre skriver? Minst to her i denne tråden har skrevet at ingenting annet hjalp, og at dette hjalp. Er det da så vanskelig å forstå at det er ikke meningløst?

Et ordentlig utført innsnitt ville hatt samme effekt.

 

Og at folk gjør det for at de skal ha lik penis som faren sin er tull, enten så er det religion og da er det penis som "gud" vil ha det. Eller så er medisinske årsaker som bedre hygiene og annet tull som det er mye tvil om hva som er riktig.

Hvorfor er det da ingen som anbefaler inngrepet? Ellers er det jo vært å nevne at omskjæring kun er viden utbredt i svært religiøse/uopplyste land.

 

Det kan DU lese på wikipedia og se på alle kildene der, jeg har ebdre ting å finne på enn å grave opp info for en trangsynt person som aldri vil forandre sin mening om jeg så fikk gud ham selv til å komme til deg for å si at det burde bli gjort.

Jeg har sett på kildene der, og ikke noe sted kan jeg finne en eneste studie som konkluderer med at omskjæring har en positiv effekt på menn i vestlige land.

 

Dette er det siste jeg gidder å skrive her, å diskutere med en som har forhåndsbestemt mening er som å pisse i motvind.

Er det like ille som å diskutere nytteverdien av omskjæring med noen som faktisk er omskjært og som derfor i hvert fall ikke er objektiv? Det minner litt om fanboy-trådene på konsollforumet, egentlig, hvor folk nærmest er villige til å dø for "sin" konsoll, bare fordi det er den de tilfeldigvis er i besittelse av. Fornektelse er en særedeles kraftig psykologisk forsvarsmekanisme.

Endret av Gapwick
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234
Den kirurgiske løsningen har forøvrig blitt vist til flere ganger i denne tråden, men dere er visst ute av stand til å skjønne at det faktisk er mulig å kutte bare litt.

Jeg har aldri sagt at jeg ikke utelukker muligheten for å gjøre et mindre snitt enn å fjerne hele forhuden.

(...)er en utelukkende estetisk operasjon, og dermed meningsløs.

Syns du en omskjært penis ser bedre ut enn en som ikke er det?

 

 

Hvis noen gutter og menn mener at de ser penere ut nedentil når de er omskjærte, samtidig som de f.eks. har trang forhud, burde det da allikevel bli lagt inn forbud mot å la dem få inngrepet gjennomført?

Og burde ikke foreldre som, sammen med kvalifisert helsepersonell, mener at det å omskjære guttebarnet sitt på 3-4 år for å fjerne komplikasjoner som veldig trang forhud o.l. få lov til å utføre dette på barnet?

 

 

Når det kommer til definisjoen av lemlestelse syns jeg også at du burde tenke deg om to ganger.

En ødelegger tross alt ikke penisen, og jeg ser ikke problemet med å leve med en omskjært penis heller, trolig fordi jeg er omskjært selv og lever i beste velgående med denne "ødeleggelsen".

Lenke til kommentar

Jenter får silikonpupper, fikser nesene sine osv osv, for å se bedre ut. Hvis voksne mennesker vil fjerne forhuden for at den ser bedre ut - GO FOR IT. Det blir jo akkurat det samme?

Blir litt slapt å bruke det som argument at det ikke er "vits" når det er snakk om operasjon for utseendets skyld. Det er ikke vits å farge håret heller, men vi gjør det også.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...