Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvordan er det å være omskjært?


Gjest Malley

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva da?

Det hjelper mot seksuelt overførbare sykdommer(hiv, osv), reduksjon av infeksjoner, man kan holde ut lengre. Er mange fordele med å være omskjært.

Som vann og såpe.

 

Og omskjæring er ikke en garanti mot STD-er, så en bør uansett bruke kondom, og vips er det fortrinnet verdiløst.

 

Omskjæring, både av kvinner og av menn, er et meningsløst religiøst ritual.

Endret av Gapwick
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Vel, det har vel både sine fordeler og ulemper.

Som sikkert nevnt tidligere "hardnes" jo penishodet til den grad du kan knipse hardt på det uten at det gjør merkverdig vondt o.l. Selvsagt varierer nok dette fra person til person og ut i fra hvor lenge han har vært omskjært, men min personlige erfaring er i alle fall at en tåler mye mer ytre påvirkning.

Lenke til kommentar
Guest_Gjest_*: Så du er omskjært nå, eller skal? I så fall, er du fornøyd?

Er omskjært. Gjor det i en alder av 17 pga trang forhud, aldri angret.

 

Ting er vel mer renslig når den er omskjært. Kukost og sånt vil vel ikke finnes mer.

Kan vinke kukosten farvell ja.

 

Omskjæring, både av kvinner og av menn, er et meningsløst religiøst ritual.

På kvinner er det meningsløst, men om du mener det samme om inngrepet på menn er du tåpelig. Mange fler en du kanskje tror har problem med trang forhud, å hadde kanskje aldri hatt mulighet til ett normalt sexliv uten omskjæring.

Lenke til kommentar
Gjest omskjæring?
Vel, det har vel både sine fordeler og ulemper.

Som sikkert nevnt tidligere "hardnes" jo penishodet til den grad du kan knipse hardt på det uten at det gjør merkverdig vondt o.l. Selvsagt varierer nok dette fra person til person og ut i fra hvor lenge han har vært omskjært, men min personlige erfaring er i alle fall at en tåler mye mer ytre påvirkning.

Dette kan jo være positivt nå, iom. at man holder lenge under sex o.l. regner jeg med? Men hvordan blir det når man blir eldre, mulige potensproblemer o.l.? Det at man holder ut lenge hilser jeg gjerne velkommen, men tenkte hva man synes om noen tiår.

 

Gapwick: Er ikke det at hygienen er problemet. Men tenk deg at du ikke får dusja hver dag eller 2. dag. Da begynner det i alle fall såvidt å lukte hos meg. Og skal man ha sex da må det være utrolig turn off for jenta.

Lenke til kommentar
På kvinner er det meningsløst, men om du mener det samme om inngrepet på menn er du tåpelig. Mange fler en du kanskje tror har problem med trang forhud, å hadde kanskje aldri hatt mulighet til ett normalt sexliv uten omskjæring.

Tull. Alt som skal til for å ordne det er et lite snitt.

Du er trangsynt dersom du ser omskjæring av menn som ett religiøst meningsløst ritual. Omskjæring av guttebarn som ikke gis noe sjanse til å motsi seg opperasjon er feil, men som nevnt tidligere er det nødvendig for mange senere i livet.

Lenke til kommentar
Du er trangsynt dersom du ser omskjæring av menn som ett religiøst meningsløst ritual. Omskjæring av guttebarn som ikke gis noe sjanse til å motsi seg opperasjon er feil, men som nevnt tidligere er det nødvendig for mange senere i livet.

Har du statisikk på det? Alt jeg kan se det kan være godt for er trang forhud, og det er på ingen måte nødvendig å utføre en fullstendig omskjæring for å ordne på det.

Lenke til kommentar
Du er trangsynt dersom du ser omskjæring av menn som ett religiøst meningsløst ritual. Omskjæring av guttebarn som ikke gis noe sjanse til å motsi seg opperasjon er feil, men som nevnt tidligere er det nødvendig for mange senere i livet.

Har du statisikk på det? Alt jeg kan se det kan være godt for er trang forhud, og det er på ingen måte nødvendig å utføre en fullstendig omskjæring for å ordne på det.

æhh, kan du lese?

 

Kukost forsvinner bla. Og ja, man skal bruke kondom under sexc med partnere man ikke kjenner så godt, men hvis den sprekker så er det en fordel å være omskjært.

 

Hygiene, greit nok at det er lett å vaske seg med vann og såpe, men man kan ikke gjøre det hver time, og alle som har en snabel mellom bena vet hvordan det er en varm sommerdag, det blir svett i underbuksa, mener du da at det er hygienisk å ha to folder med hud hvor det er kun drit i mellom og null luft?`Bakterie himmel nr 1.

 

Og hver gang det er diskusjon om omskjæring, så er det som regel en person som kan null om det, som starter debatten om det er bra eller ikke.

 

Kan du nevne 1 negativ ting bortsett fra en 1-2% sannsynlighet om nedsatt følsomhet?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234
Dette kan jo være positivt nå, iom. at man holder lenge under sex o.l. regner jeg med? Men hvordan blir det når man blir eldre, mulige potensproblemer o.l.? Det at man holder ut lenge hilser jeg gjerne velkommen, men tenkte hva man synes om noen tiår.

Nå har ikke jeg prøvd noe annet, men ja, en holder lenger ut under akten. Skal mer til enn 10 sekunder, for å si det sånn.

 

(...)og det er på ingen måte nødvendig å utføre en fullstendig omskjæring for å ordne på det.

Dette avhenger vel gjerne fra person til person? Ser for meg at legene også kan velge å gjøre det 'renest' mulig når de først er i gang? Heller en helt omskjært penis kontra en med kløyvd forhud?

Lenke til kommentar
Kan du nevne 1 negativ ting bortsett fra en 1-2% sannsynlighet om nedsatt følsomhet?

Er ikke det grunn nok i massevis? Og det har blitt rapportert om mye høyere tall enn 1-2%. I disse to studiene, for eksempel, gjaldt det 18% og 38%.

Kjønnvorter er også vanligere blant omskårede.

 

Ellers fant jeg nesten bare studier vedrørende effekten av omskjæring på barn, ikke voksne. Det var riktignok en del om hvordan det kan påvirker sjansen til å pådra seg kjønnssykdommer (især HIV), men ikke noe av forskningen var definitiv.

 

Det er også verdt å nevne at jeg ikke kunne finne en eneste medisinsk organisasjon som anbefaler omskjæring.

Endret av Gapwick
Lenke til kommentar
Kan du nevne 1 negativ ting bortsett fra en 1-2% sannsynlighet om nedsatt følsomhet?

Er ikke det grunn nok i massevis? Og det har blitt rapportert om mye høyere tall enn 1-2%. I disse to studiene, for eksempel, gjaldt det 18% og 38%.

Kjønnvorter er også vanligere blant omskårede.

 

Ellers fant jeg nesten bare studier vedrørende effekten av omskjæring på barn, ikke voksne. Det var riktignok en del om hvordan det kan påvirker sjansen til å pådra seg kjønnssykdommer (især HIV), men ikke noe av forskningen var definitiv.

 

Det er også verdt å nevne at jeg ikke kunne finne en eneste medisinsk organisasjon som anbefaler omskjæring.

 

Og hver gang det er diskusjon om omskjæring, så er det som regel en person som kan null om det, som starter debatten om det er bra eller ikke.

Min erfaring er at det som regel er med noen som selv er omskjært, og som utelukkende på det grunnlaget kjemper med nedd og klør for en foreldet religøs skikk.

Endret av Gapwick
Lenke til kommentar

Selvsagt er det noen som kjemper for omskjæringen som selv er omskjært, er jo fordi vi vet hvordan det er å være omskjært, det sier seg selv vel?

 

Det er ingen her som kjemper for omskjæring som et religiøs grunnlag, men som et medisinsk grunnlag.

 

wiki:

 

Medical cost-benefit analyses of circumcision have varied. Some found a small net benefit of circumcision,[70][71] some found a small net decrement,[72][73] and one found that the benefits and risks balanced each other out and suggested that the decision could "most reasonably be made on nonmedical factors."[74]

 

No valid evidence to date, however, supports the notion that being circumcised affects sexual sensation or satisfaction

 

Conversely a 2002 review by Boyle et al. stated that "the genitally intact male has thousands of fine touch receptors and other highly erogenous nerve endings—many of which are lost to circumcision, with an inevitable reduction in sexual sensation experienced by circumcised males." They concluded, "Evidence has also started to accumulate that male circumcision may result in lifelong physical, sexual, and sometimes psychological harm as well."

 

In a 2008 study, Krieger et al. stated that "Adult male circumcision was not associated with sexual dysfunction. Circumcised men reported increased penile sensitivity and enhanced ease of reaching orgasm.

 

OBS. Legg merke til datoene til undersøkelese, sist jeg sjekket så vil som regel de ferskeste undersøkelse være de mest korrekte. Med tanke på hvilke metoder/utstyr de bruker osv.

 

Altså grunnen til at jeg skriver 1-2% er fordi jeg prøver å si at minimalt av menn opplever dette, dette kan jeg trygt si, da jeg kjenner mange som har får dette utført i og med at jeg kommer ikke fra Norge. Og av alle folk jeg kjenner så er det 0 som har problemer. Men så er det ikke statistisk riktig å si at siden jeg kjenner ingen så er det ingen. Men du kan gjerne legge fram hvor det står høyere tall enn 1-2%.

 

18 og 38% javel, lese bedre linkene dine, den siste gjaldt det 38% som opplevde harm, på samme linken står det: decreased penile sensitivity (p = 0.08), noe som er ganske nærme mine 1%. Harm er også veldig åpent, står ingen steder der hva de mener med harm, og hvor farlig dette er. Det kan være alt fra ubehag siden glansen er åpen til omgivelsene til direkte smerter.

 

edit: glemte link til wiki: http://en.wikipedia.org/wiki/Circumcision

Endret av Dammed
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...