Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvordan er det å være omskjært?


Gjest Malley

Anbefalte innlegg

Gjest omskjæring?

hei.

 

sliter med trang forhud og vurderer derfor omskjæring i samme slengen, av hygieniske grunner, samt at man holder ut lenger, men litt mindre seksuell nytelse, men stemmer alt dette? Hvordan føles det når penis er slapp og kommer borti boxern, whatsoever? Ubehagelig? Tenker på gnissninger, tørrhet osv. Føles vel normalt etter en stund?

 

takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gutt på snart 20 år her, som ble omskjært av samme grunner når jeg var 17 år. Kan si med hånden på hjertet at jeg ikke har angret en dag.

 

Første dagene etterpå vil være veldig ubehagelige, alt som skjæres i vil bli hovent, og det vil blø. Jeg måtte gå med bandasje på snoppen i ca 3 dager før såra hadde grodd nokk til å ikke blø. Så fort du kan hoppe over bandasjen vil det gro fort. Det vil også være litt ubehagelig å gå med penishode bart til å begynne med. Det vil være ubehagelig de første dagene når det gnisser i bokseren, men dette også går veldig kjapt over. Nå, snart 3 år etter mitt ingrep, er det eneste ubehaget jeg har når penishodet får direkte kontakt med ett håndkle i bevegelse :p

 

Ang. følsomheten, så må jeg si at det ikke er store forskjellen. Jeg kan fremdeles ta en kjapp håndjager som før, uten at jeg blir sittende i timevis. Hygienen er det ingenting å si på heller, veldig enkelt å holde rent, å smegma (også kjent som "kukost") vil ikke fårekomme.

 

Ser ut som jentene liker det også. 3 av 4 jenter jeg har vært med har kommentert at det så bedre ut, gitt skryt for hygiene.

 

Det værste med å gjøre det er manglene på å onanere. Jeg våget ikke røre pikken min på ca 2 uker etter mitt inngrep. For første gangen i mitt liv opplevde jeg en "wet-dream" som fikk meg til å komme i boksershortesn om natta :p

Lenke til kommentar
Gjest omskjæring?

Tusen takk for svar! Er fremdeles litt i tvil på hva jeg skal gjøre, men har veldig lyst til å bare omskjære meg, for er ganske sikker på at jeg trenger et inngrep uansett

Lenke til kommentar

Jeg ble selv omskjært da jeg var 4 år eller noe, nå er jeg 19. Jeg måtte ta omskjæring, og jeg husker seriøst hvor jævlig det var de neste dagene, men siden det kan jeg ikke si at det er noe negativt med det. Hygiene er alltid bra. Jeg har heller aldri hatt noen ubehag med det når det gjelder sex / andre slike ting... Så hvis du føler du må det, så tror jeg ikke du vil angre... men er jo greit å snakke med lege eller noe slikt først da, for å være sikker ;)

Lenke til kommentar

Bestemte meg for å gjøre dette for en stund siden, av pretty much samme grunner som trådstarter. Har dog ikke gjort noen grep for å komme i gang med dette enda. Er litt usikker på hvem jeg skal ta kontakt med for å få dette gjort og slikt.

 

Fastlege virker vel mest sannsynlig. Noen som har gjennomført dette som kan svare på hvordan du igangsatte dette?

 

Med tanke på at dette er ett frivillig inngrep så går jeg ut ifra at det ikke er dekket av staten. Hvor mye koster ett slikt inngrep?

Lenke til kommentar
Gjest g20 omskjært
Du risikerer nedsatt følsomhet, så er det bare opp til deg om du vil ta den sjansen av personlige estetiske grunnen.

 

Du risikerer nok nedsatt følsomhet ja, men tror ikke dette er ett utbredt problem. Jeg har ikke merket noe forskjell siden jeg ble omskjørt for 2 år siden.

 

 

Trekk forhuden din tilbake og gå slik 1-2 uker. Du blir trolig å konkludere med at omskjæring er noe dritt.

 

You sir, are an idiot.

 

Bestemte meg for å gjøre dette for en stund siden, av pretty much samme grunner som trådstarter. Har dog ikke gjort noen grep for å komme i gang med dette enda. Er litt usikker på hvem jeg skal ta kontakt med for å få dette gjort og slikt.

 

Fastlege virker vel mest sannsynlig. Noen som har gjennomført dette som kan svare på hvordan du igangsatte dette?

 

Med tanke på at dette er ett frivillig inngrep så går jeg ut ifra at det ikke er dekket av staten. Hvor mye koster ett slikt inngrep?

 

Jeg tok det opp med fastlegen. Han tok så videre kontakt med en lege som gjennomførte slike operasjoner. Tror det tok ca 1,5 månder fra jeg tok kontakt med fastlegen min til inngrepet var gjennomført.

Lenke til kommentar

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Du risikerer nedsatt følsomhet, så er det bare opp til deg om du vil ta den sjansen av personlige estetiske grunnen.

 

Du risikerer nok nedsatt følsomhet ja, men tror ikke dette er ett utbredt problem. Jeg har ikke merket noe forskjell siden jeg ble omskjørt for 2 år siden.

 

 

Trekk forhuden din tilbake og gå slik 1-2 uker. Du blir trolig å konkludere med at omskjæring er noe dritt.

 

You sir, are an idiot.

 

Bestemte meg for å gjøre dette for en stund siden, av pretty much samme grunner som trådstarter. Har dog ikke gjort noen grep for å komme i gang med dette enda. Er litt usikker på hvem jeg skal ta kontakt med for å få dette gjort og slikt.

 

Fastlege virker vel mest sannsynlig. Noen som har gjennomført dette som kan svare på hvordan du igangsatte dette?

 

Med tanke på at dette er ett frivillig inngrep så går jeg ut ifra at det ikke er dekket av staten. Hvor mye koster ett slikt inngrep?

 

Jeg tok det opp med fastlegen. Han tok så videre kontakt med en lege som gjennomførte slike operasjoner. Tror det tok ca 1,5 månder fra jeg tok kontakt med fastlegen min til inngrepet var gjennomført.

Takk for svar.

 

Måtte du betale noe for dette inngrepet?

Lenke til kommentar
Gjest omskjæring?

Normalt, altså slik det skal være, skal det være lett å dra forhuden bak, altså forbi, penishodet. Det får jeg ikke til, uten at det gjør skikkelig vondt. Var hos legen, på kirurgisk poliklinikk idag, etter å ha blitt henvist av fastlegen min. Gikk veldig greit, tok en rask kikk på pikken (uerrigert), så får snart time hos dagkirurgien, men jeg er fryktelig usikker. Heller mest mot å få utført den metoden der de fjerner litt av forhuden og gjør et snitt osv. men kjedelig å angre på at jeg ikke tok full omskjæring også da, men det kan helle andre veien også! Han sa at det ikke var nødvendig med omskjæring, men har fritt valg, selvfølgelig.

 

Kom med flere anbefalinger :D

Lenke til kommentar

Angående nedsatt følsomhet, så skjer jo det, men av alle jeg kjenner og det er ganske mange så har ingen nedsatt følsomhet. Tror det er snakk om under 1% som får det.

 

Jeg ble omskjært som baby, så jeg vet fint lite hvordan det er å ikke ha forhud, men kan trygt konkludere med at utstyret funker fint. ;) Jeg har værken problemer med det å komme eller direkte ubehag.

 

Så jeg kan bare si at du burde gå for det hvis du har problemer med forhuden, spesielt nå som ja utstyret er større så er det enklere å utføre inngrepet.

Lenke til kommentar

Jeg ble omskjært av samme grunnene som trådstarter, da jeg var 13 år. Jeg har ikke, og har aldri hatt plager i det hele tatt mtp følsomhet osv.

 

Det var et smertehelvete de første 2 ukene. Penisen var så hoven, at jeg nesten ikke klarte å pisse. Men det ble bedre etter hvert. Klarte å pusse skinnfløyta etter 4-6 uker, hvis jeg ikke husker helt feil.

 

Jeg angrer ikke i det hele tatt på at jeg ble omskjært. Damene klager heller ikke, for å si det på den måten.

 

Gnissninger i boksern er heller ikke et problem. I de første dagene kan det være uvant, men det er en vanesak.

 

PM hvis du lurer på noe mer.

Lenke til kommentar
Normalt, altså slik det skal være, skal det være lett å dra forhuden bak, altså forbi, penishodet. Det får jeg ikke til, uten at det gjør skikkelig vondt. Var hos legen, på kirurgisk poliklinikk idag, etter å ha blitt henvist av fastlegen min. Gikk veldig greit, tok en rask kikk på pikken (uerrigert), så får snart time hos dagkirurgien, men jeg er fryktelig usikker. Heller mest mot å få utført den metoden der de fjerner litt av forhuden og gjør et snitt osv. men kjedelig å angre på at jeg ikke tok full omskjæring også da, men det kan helle andre veien også! Han sa at det ikke var nødvendig med omskjæring, men har fritt valg, selvfølgelig.

 

Kom med flere anbefalinger :D

 

Jeg fikk samme valg som deg, enten ett snitt for å gjøre det mindre trangt eller fjerne alt. Legen anbefalte meg å fjerne alt, siden dette vil føre til mindre smerte i perioden like etter mens det gror, det vil gro raskere, og jeg er diabetiker (sår kan ha en tendens til å gro noe tregere pga dårligere blodsirkulasjon).

 

Fikk også en brosjyre (som egentlig var beregnet for foreldre som vurderte det på sine guttebarn :p) fra legen som skulle utføre inngrepet som viste fordeler med å fjerne forhuden helt. Av det jeg husker i fra denne brosjyren kan jeg jo nevne at faren for å få kjønnsykdommer minsker når forhuden forsvinner. Mange kjønnssykdommer blir vistnokk fanget opp på insiden av forhuden under akten. Andre ting som kan nevnes er jo selvfølgelig bedre hygiene.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...