Rino_ Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Jeg er ganske uenig det trådstartern sier om at det er uvanlig med unhappy ending.. Det kommer helt ann på hva man selv ser i filmen, og hvordan man tolker slutten. Jeg synes gode filmer med litt kvalitiet i mange tillfeller har unhappy ending. Som eksempel kan jeg bruke Sjette Sansen. Er det happy ending eller unhappy ending? det er jo bare et tolknings spørsmål, det samme i Braveheart. Vell, uansett.. da er det mange filmer jeg mener har unhappy ending. Control American Beauty Troja Seven Frailty Braveheart Artificial Intelligence Saw 1 Sjette sansen Smoking Aces American History X Det var de eneste jeg klarte å komme på nå x) Vet det er mye mer.. også synes jeg ikke man må undervurdere filmverden : D Snakket nylig med en film/media lærer på skolen, han sa det at Hollywood er så utrolig dårlig, aldri ordentlig nyskapende, klisje endings osv.. Dette er jeg helt uenig i Greit, kanskje Hollywood var sånn før, men tror man det er sånn er man ikke åpen til de nye Hollywood filmene. Lenke til kommentar
Rino_ Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Jeg er ganske uenig det trådstartern sier om at det er uvanlig med unhappy ending.. Det kommer helt ann på hva man selv ser i filmen, og hvordan man tolker slutten. Jeg synes gode filmer med litt kvalitiet i mange tillfeller har unhappy ending. Som eksempel kan jeg bruke Sjette Sansen. Er det happy ending eller unhappy ending? det er jo bare et tolknings spørsmål, det samme i Braveheart. Vell, uansett.. da er det mange filmer jeg mener har unhappy ending. Control American Beauty Troja Seven Frailty Braveheart Artificial Intelligence Saw 1 Sjette sansen Smoking Aces American History X Det var de eneste jeg klarte å komme på nå x) Vet det er mye mer.. også synes jeg ikke man må undervurdere filmverden : D Snakket nylig med en film/media lærer på skolen, han sa det at Hollywood er så utrolig dårlig, aldri ordentlig nyskapende, klisje endings osv.. Dette er jeg helt uenig i Greit, kanskje Hollywood var sånn før, men tror man det er sånn er man ikke åpen til de nye Hollywood filmene. Okey O_o Sry for det.. prøvde å redigere en ting, endte med en quote tydligvis Lenke til kommentar
aspic Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Eg ville ikkje kalla over halvparten av lista di, filmar med dårleg ending Rino_, men det er no meg. Bra du nemnte saw 1, den ultimate unhappy endinga.. Lenke til kommentar
Rino_ Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Eg ville ikkje kalla over halvparten av lista di, filmar med dårleg ending Rino_, men det er no meg. Bra du nemnte saw 1, den ultimate unhappy endinga.. Hehe.. okei x) Det er mulig det ikke er filmer som passer inn i unhappy ending tråden ja.. Men greia er vell egentlig det at jeg ville motsi det at de fleste filmer har "happy ending". For det mener jeg er feil:) Men av nysjerrighet, halvparten av lista er du ikke enig. Hvilken av filmene er du ikke enig? : ) Lenke til kommentar
aspic Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 American BeautyBraveheart Artificial Intelligence Sjette sansen American History X Joda, greit nok at nokon av personane evt. døyr osv i slutten av filmen, men eg vil ikkje seie at det er ein unhappy ending fordet om. Grunnen til dette er at andre personar i filmane har fått noko anna, evt. sterkare å leve for. Lenke til kommentar
Rino_ Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 (endret) American BeautyBraveheart Artificial Intelligence Sjette sansen American History X Joda, greit nok at nokon av personane evt. døyr osv i slutten av filmen, men eg vil ikkje seie at det er ein unhappy ending fordet om. Grunnen til dette er at andre personar i filmane har fått noko anna, evt. sterkare å leve for. Helt enig det Men derfor et spørsmål om tolking.. Om man er fan av Jigsaw sine meninger så er jo plutselig slutten av Saw "happy" også.. I Seven dør jo faktisk seriemorderen. Så i de fleste filmer har noe "happy" i seg. Spør bare hva du selv synes er happy Artificial Intelligence synes jeg er ordenlig trist, selvom han dør lykkelig. En ordentlig tragedie film. Og i nytt eksempel er Legends Of The Fall den tristeste filmen jeg har sett, men familien min synes det er en total tragedie med "unhappy ending". Eller Benjamin Button Yeye.. i got my point. : P Endret 12. februar 2009 av Rino_ Lenke til kommentar
aspic Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Forstår veldig godt kva du meiner, i botn og grunn burde vi ha hatt ein skikkeleg definisjon på kva ein unhappy ending eigentleg er. Sjølv om vi hadde hatt dette blir det vidt forskjellig på korleis vi som individ ser på filmane. Lenke til kommentar
svinepelz Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 (endret) Revolutionary Road. Fin film! Et litt merkelig innspill - Alien 3... dersom du tenker på starten på Alien 3 som "slutten på Aliens" Endret 12. februar 2009 av svinepelz Lenke til kommentar
CrowaX Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 Den perfekte filmen dere leter etter er The Great Silence! Anbefales kun på grunn av den herlige unhappy slutten. (++ den geniale musikk av Morricone seff) Helten dør, heltinnen dør, alle de uskyldige dør, og skurkene stikker av med alle pengene. Bedre og mer unhappy kan det ikke bli. Lenke til kommentar
jinriksha Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 Stjernen, høres kul ut den filmen, må sjekkes ut. Ja, ble selv overaska over filmen når jeg så den for første gang, men slutten var så "trist" at jeg ikke har sett filmen siden.. Lenke til kommentar
Joakim Skurk Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 (endret) Tror nok Mystic River topper lista mi.. Endret 14. februar 2009 av LueDotten Lenke til kommentar
Cpt Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 Irréversible har vel en ganske tragisk slutt(begynnelse). Lenke til kommentar
Joakim Skurk Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 (endret) The Mist Jeg er uenig. Unhappy ending? Ja, men slutten i seg selv er rimelig dårlig synes jeg. Jeg satt ikke igjen med en trist følelse. Heller en god dose med "WTF". Mener den ikke er verdig å være på denne lista. Min mening tho'. Leser man boka i stedet, så kansje... Endret 14. februar 2009 av LueDotten Lenke til kommentar
Cpt Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 The Mist Jeg er uenig. Unhappy ending? Ja, men slutten i seg selv er rimelig dårlig synes jeg. Jeg satt ikke igjen med en trist følelse. Heller en god dose med "WTF". Mener den ikke er verdig å være på denne lista. Min mening tho'. Leser man boka i stedet, så kansje... Nei for all del. Er jo ikke tragisk i det hele tatt at fyrn dreper sin egen sønn, samt de andre pasasjerene i bilen, for så å bli ''reddet'' av militæret RETT etterpå. Lenke til kommentar
Njormann Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 The Mist Jeg er uenig. Unhappy ending? Ja, men slutten i seg selv er rimelig dårlig synes jeg. Jeg satt ikke igjen med en trist følelse. Heller en god dose med "WTF". Mener den ikke er verdig å være på denne lista. Min mening tho'. Leser man boka i stedet, så kansje... kan vel ikke si at jeg satt å gråt på slutten av filmen selv, dro faktisk litt på smilebåndet, men det er jo uansett en unhappy ending Lenke til kommentar
Joakim Skurk Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 (endret) The Mist Jeg er uenig. Unhappy ending? Ja, men slutten i seg selv er rimelig dårlig synes jeg. Jeg satt ikke igjen med en trist følelse. Heller en god dose med "WTF". Mener den ikke er verdig å være på denne lista. Min mening tho'. Leser man boka i stedet, så kansje... Nei for all del. Er jo ikke tragisk i det hele tatt at fyrn dreper sin egen sønn, samt de andre pasasjerene i bilen, for så å bli ''reddet'' av militæret RETT etterpå. For all del, den er tragisk. Men når filmen er dårlig(inkl. slutten), og ikke gir meg noen følelser, synes jeg ikke slutten bør gå som den "ultimate unhappy ending". Jeg synes hele settinga rundt det som skjedde i slutten var ganske latterlig. "Oisann.. Tom for bensin! Da er det kansje like greit å skyte alle sammen med en gang." Ble litt for dumt for min del... Njormann; svar til deg også det her Endret 14. februar 2009 av LueDotten Lenke til kommentar
JohnMerrick Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 Elefantmannen Chinatown. Selv om helten ikke dør, er ikke slutten akkurat oppløftende. Finner sikkert mange triste slutter i film noir, selv om jeg ikke kommer på så mange akkurat nå. Betty Blue Lenke til kommentar
Njormann Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 ok, The Mist passer ikke inn i den Ultimate unhappy ending-list tråden, men kunne funket i en Unhappy ending tråd. slenger ut et litt bedre forslag, Donnie Darko. Lenke til kommentar
pxK Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 Requiem for a dream topper nok lista hos meg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå