Gå til innhold

MSI EX300 Blå / MSI EX310 Rød Tråden!


Anbefalte innlegg

8-cellers og ikke mer enn 4800mAh? Små celler de har brukt da eller?

 

I mine forrige pcer har jeg hatt ca. 1000mAh per celle men det er vel ikke noen fast fasit på det.

 

Nå kan man ikke sammenligne mAh uten å vite volten.

 

Det 8-cellers batteriet på 14,4V og 4800mAh har f.eks. endel større energimengde enn et Asus EEE-battery på 6600mAh og 7,4V.

 

Jeg vil tro at MSI-batteriet er bygget opp av 8 stk celler på 3,6 volt og 2400mAh pr. celle. Det er i hvertfall vanlig volt og mAh-styrke for Li-Ion-celler.

 

De er altså parallell-koblet 2 og 2. I tillegg er cellene seriell-koblet 4 og 4 for å oppnå 14,4 volt og 4800mAh.

Endret av jobra1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Anbefaling: Synaptics touchpad driver virker med MSI EX300 (Vista)

http://global.msi.com.tw/index.php?func=do...mp;prod_no=1200

 

Her kan du stille rullefelt, klikkesoner, følsomhet osv.

 

Maskinen er fin, rask og OK utformet, men bråker litt når den jobber, og touchpadknappene er altfor stive. Skjermen er skarp og fin, lyssterk nok. Maks lydnivå er noe lavt. Batteri 2-3 timer, antar jeg.

 

Jeg strevde fælt med sirupstregt trådløst nett; dette bedret seg etter ymse fikling, muligens var det en omstart av modemet som gjorde susen.

 

Ellers har jeg brukt dagen på å avinstallere programvare:

* Norton antivirus (ville utløpt om en måned eller to, kjent for å gjøre maskinen treg, valgte Avast isteden)

* Microsoft office 2007 (ville utløpt om to måneder, gjør et nytt forsøk på Open Office 3)

* WinRAR (går heller for 7-zip.org)

* TPM security platform (for meg er ikke kryptering verdt bryet ved evt. diskkrasj o.l.)

 

Selve installeringen var strømlinjeformet, men å finne informasjon om den medfølgende programvaren (eller noe som helst annet) fra MSI er ikke enkelt. Jeg avsto fra å installere "Microsoft Works Trail8.5" og "Crazy talk", og jeg avsto fra å klikke "Click me.exe" som lå på skrivebordet etter installering... Ingen av programmene fortalte hva de var til.

 

Maskinen er merkbart mye tyngre enn en MSI Wind U100, men har 67% mer skjermplass (1280x800 vs 1024x600) og tastatur nærmere voksenstørrelse. Det er bortimot null dødrom rundt skjermen og tastaturet. Alt i alt er jeg godt fornøyd til 5000 kroner.

Lenke til kommentar

Fikk min EX300 på torsdagen og er hittil kjempefornøyd. Har hørt rykter om at flere har hatt problemer med installasjonen av vista. Selv kjørte min pc seg fast i en evig bootsekvens som ikke lot seg løse da jeg jo må ha vista lagt inn for å kunne brenne ut recovery cdene. Ringte da PS.no og fikk til svar at jeg skulle sende inn dataen tilbake til de og få en ny tilbake. De hadde ikke mulighet til å skaffe til veie nye cder og sende til med så dette var deres eneste løsning. Selv la jeg bare inn vista ultimate og lastet ned drivere uten problemer. Tilsynelatende fungerer alt som det skal.

Alt i alt er dette en utrolig pc for 5000,-!!!

Lenke til kommentar
Den røde er SINNsyk. ;) Helt fantastisk pen og stilig. Ferrari-pcene fra Acer blir småpuser. :)

 

har du muligheten til å slenge ut noen bilder for folket :)

 

Det ligger bilder litt lenger bak i tråden...

 

 

Jeg vurderer også denne blå, dersom den snart kommer på lager igjen. Eneste jeg egentlig bekymrer meg litt for er dårlig byggekvalitet, støy og varme. Noen spesielle problemer med de punktene?

Lenke til kommentar

veldig fornøyd med min ex300 blå, men mindre fornøyd med windows vista. Har nå formatert maskinen 4 ganger grunnet feilen jeg får og installert med recoveryDVD tilsvarende ganger. Feilen: windows update, ytelseinformasjon, egenskaper til min datamaskin og sikkert flere funksjoner fungerer ikke. Dette skjer hver etter at jeg kjører windows update.

 

Er det noen andre som har dette problemet og kanskje har en løsning?

Lenke til kommentar
veldig fornøyd med min ex300 blå, men mindre fornøyd med windows vista. Har nå formatert maskinen 4 ganger grunnet feilen jeg får og installert med recoveryDVD tilsvarende ganger. Feilen: windows update, ytelseinformasjon, egenskaper til min datamaskin og sikkert flere funksjoner fungerer ikke. Dette skjer hver etter at jeg kjører windows update.

 

Er det noen andre som har dette problemet og kanskje har en løsning?

 

Hadde samme problemet men fikk aldri brent ut recovery cdene. PS sin løsning på problemet var å sende pcen inn igjen for å motta en ny. For min del var ikke dette aktuelt så jeg la bare inn en annen "gratis" :D versjon av vista. Null problem med drivere. Lykke til!

Lenke til kommentar
veldig fornøyd med min ex300 blå, men mindre fornøyd med windows vista. Har nå formatert maskinen 4 ganger grunnet feilen jeg får og installert med recoveryDVD tilsvarende ganger. Feilen: windows update, ytelseinformasjon, egenskaper til min datamaskin og sikkert flere funksjoner fungerer ikke. Dette skjer hver etter at jeg kjører windows update.

 

Er det noen andre som har dette problemet og kanskje har en løsning?

 

Har også en EX300 med akkurat dette problemet .Får ikke åpnet diverse i controlpanel (nettverk og delingssenter,strømalternativ ,personalisering ,system ,sikkerhet og gjennoppretting ,windows update )

Dette begynte nok muligens etter jeg kjørte noen windows automatiske oppdateringer.

Lenke til kommentar
Anbefaling: Synaptics touchpad driver virker med MSI EX300 (Vista)

http://global.msi.com.tw/index.php?func=do...mp;prod_no=1200

 

Her kan du stille rullefelt, klikkesoner, følsomhet osv.

 

Maskinen er fin, rask og OK utformet, men bråker litt når den jobber, og touchpadknappene er altfor stive. Skjermen er skarp og fin, lyssterk nok. Maks lydnivå er noe lavt. Batteri 2-3 timer, antar jeg.

 

Jeg strevde fælt med sirupstregt trådløst nett; dette bedret seg etter ymse fikling, muligens var det en omstart av modemet som gjorde susen.

 

Ellers har jeg brukt dagen på å avinstallere programvare:

* Norton antivirus (ville utløpt om en måned eller to, kjent for å gjøre maskinen treg, valgte Avast isteden)

* Microsoft office 2007 (ville utløpt om to måneder, gjør et nytt forsøk på Open Office 3)

* WinRAR (går heller for 7-zip.org)

* TPM security platform (for meg er ikke kryptering verdt bryet ved evt. diskkrasj o.l.)

 

Selve installeringen var strømlinjeformet, men å finne informasjon om den medfølgende programvaren (eller noe som helst annet) fra MSI er ikke enkelt. Jeg avsto fra å installere "Microsoft Works Trail8.5" og "Crazy talk", og jeg avsto fra å klikke "Click me.exe" som lå på skrivebordet etter installering... Ingen av programmene fortalte hva de var til.

 

Maskinen er merkbart mye tyngre enn en MSI Wind U100, men har 67% mer skjermplass (1280x800 vs 1024x600) og tastatur nærmere voksenstørrelse. Det er bortimot null dødrom rundt skjermen og tastaturet. Alt i alt er jeg godt fornøyd til 5000 kroner.

Lenke til kommentar

Hei

Har hatt min røde EX310 et par uker nå, og har kun positive erfaringer. Alt har vært plugnplay, Ingen problemer med installering av noe som helst. Rett på nett, fungerer godt med mobilt nett også. Det eneste negative var at det ikke var rullefelt på pekeplata, men det løste seg med Synaptics drivere. Veska var noe herk, men får kjøpe meg en som passer bedre. Noen forslag?

Lenke til kommentar
veldig fornøyd med min ex300 blå, men mindre fornøyd med windows vista. Har nå formatert maskinen 4 ganger grunnet feilen jeg får og installert med recoveryDVD tilsvarende ganger. Feilen: windows update, ytelseinformasjon, egenskaper til min datamaskin og sikkert flere funksjoner fungerer ikke. Dette skjer hver etter at jeg kjører windows update.

 

Er det noen andre som har dette problemet og kanskje har en løsning?

 

Har også en EX300 med akkurat dette problemet .Får ikke åpnet diverse i controlpanel (nettverk og delingssenter,strømalternativ ,personalisering ,system ,sikkerhet og gjennoppretting ,windows update )

Dette begynte nok muligens etter jeg kjørte noen windows automatiske oppdateringer.

 

Så det er ikke BARE meg altså. Frustrerende problem, går jo nesten ikke an å endre i noen instillinger i det hele tatt! Noen ganger dukker det opp et vindu som er tomt\hvitt og forsvinner raskt igjen. Høyreklikker man et av elementene i kontrollpanel (feks. Strømalternativer)som ikke virker og velger utforsk, ser man det samme blanke\hvite vinduet, uten at det lukker seg selv. Kan dette bety en komunikasjons-svikt mellom explorer og rundll32 ?

Lenke til kommentar

Sendte mail til ps.no og beskrev problemet i detalj. Fikk dette som svar:

 

 

Hei XXXXXX

 

Dette har jeg ikke vært borti før....

Du bør ta kontakt med MSI servicesenter:

 

TXL Datapartner AS.

Tlf:4000 2105

 

Der kan de nok hjelpe deg med problemet, evt. reparere maskinen din.

 

Mvh

xxxxx

ps.no

 

-----

synest det var et dårlig svar etter å nettopp ha kjøpt pc hos dem, men skal ringe msi-service i morgen. Oppfordrer alle som har problemer med maskinen om å kontakte PS.no om problemet slik at de forstår omfanget.

 

Hadde også en lang prat med en Microsoft arbeider, som desverre ikke var til mye hjelp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...