Tullballj Skrevet 22. februar 2009 Del Skrevet 22. februar 2009 Hva mener du med svikter? Jeg har hatt utallige bærbare maskiner, fra Packard Bell, Dell, Lenovo, MSI m.fl., og dette er den beste all-over jeg har hatt hittil, uten tvil. Ganske kraftig er den også, for bærbar å være. Jeg har lyst å vite hvor jeg kan levere den inn hvis noe skal skje. Om den må sendes i posten eller om det er noen som tar seg av service og reklamasjon hvis det skal skje her i Bergen. Selv om maskinen er god betyr det ikke at ting ikke kan ryke. Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 22. februar 2009 Del Skrevet 22. februar 2009 Alt her i verden kan ryke og det er bare noe du må slå deg til ro med. Maskinen må sendes i retur til PS sine lokaler i Sandefjord (eller rundt der), med mindre de har lokale avtaler i Bergen. Lenke til kommentar
Tullballj Skrevet 22. februar 2009 Del Skrevet 22. februar 2009 Alt her i verden kan ryke og det er bare noe du må slå deg til ro med. Maskinen må sendes i retur til PS sine lokaler i Sandefjord (eller rundt der), med mindre de har lokale avtaler i Bergen. Ja, det er det jeg vet... Derfor liker jeg å ha mulighet til å levere ting inn lett hvis noe går galt. Så det er ikke noen som vet om jeg kan levere den inn noen steder Bergen hvis jeg kjøper den og hvis noe går i stykker? Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 22. februar 2009 Del Skrevet 22. februar 2009 Nei, dessverre. Det enkleste er å sende PS en mail hvor du spør om de har lokale service-steder rundt om i Norge. Legg gjerne svaret du får ut her i tråden. Lenke til kommentar
MagnusW Skrevet 22. februar 2009 Del Skrevet 22. februar 2009 Dette så jo ut som en veldig interessent laptop. Men så i begynnelsen av tråden at den var nede i 5000,- Nå virker det som om den koster 8-9k? Stemmer det? Lenke til kommentar
marXman Skrevet 22. februar 2009 Del Skrevet 22. februar 2009 Til dere som allerede har fått EX310: 1) Hvordan er støynivået under last? 2) Er det en sjans for at den kan klare 1080p/H264 ut gjennom HDMI? Theoball2, har du fått prøvd dette? 3) Hva er merke/modell på det trådløse nettverkskortet? Lenke til kommentar
xerxess Skrevet 22. februar 2009 Del Skrevet 22. februar 2009 Til dere som allerede har fått EX310: 1) Hvordan er støynivået under last? 2) Er det en sjans for at den kan klare 1080p/H264 ut gjennom HDMI? Theoball2, har du fått prøvd dette? Lurer på d samme, har oxo bestilt en rød. Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 22. februar 2009 Del Skrevet 22. februar 2009 1) Har egentlig ikke satt den på spesiell last, så det vet jeg ikke. 2) Finnes det full-HD-demoer/trailere som jeg kan laste ned en plass? I så fall kan jeg teste. 3) Se bildet under. Lenke til kommentar
marXman Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 (endret) Tusen takk, 2bb1. Jeg ser det er et RT2700, og det lover bra for meg, ettersom jeg akter å kjøre GNU/Linux. Hva HD-demo angår, prøv http://www.bigbuckbunny.org/index.php/download/ eller http://alkasar.online.fr/. Og under helt normalt nettbruk, er den rimelig stille? Bærbare AMD-prosessorer har et litt frynsete rykte på seg hva støy angår, men jeg håpte at det hadde bedre seg. Endret 23. februar 2009 av marXman Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 (endret) Testet nettopp en full-HD-snutt på vårt full-HD TV. Uten noen som helst form for triksing, bare standard VLC, ruslet filmen med ca. 40-55% load på prosessoren. Ikke noe problem med andre ord. Vil du ha cpu-loaden enda lavere er det bare å tweake litt og installere en mer tilegnet avspiller enn VLC. Edit: denne testen ble utført uten strømadapteren isatt, og på "Strømsparer"-modus. Om dette har noe å si på ytelsen i negativ forstand vet jeg ikke. MSI pleier jo å like å eksperimentere litt med cpu-hastigheten når man velger strømsparingsmodus o.l. Endret 23. februar 2009 av 2bb1 Lenke til kommentar
xerxess Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 non som vet hvor man får kjøpt batteri til disse pcene? ex300/ex310/ex400... Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 Hva skal du med batteri? Fåes vel kjøpt på Ebay som med alt annet. Lenke til kommentar
MagnusW Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 Jeg prøver meg igjen, jeg. Hvor får man kjøpt denne PC'en nå? Finner ikke noe særlig informasjon om den heller. Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 Hmm, jeg finner den ikke hos PS.no lenger. Prøvd prisguiden? Lenke til kommentar
Theoball2 Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 EX310: Nå har jeg prøvd full HD avi via HDMI, big buck bunny kortfilmen som er nevnt over her. Denne kjørte helt smertefritt med cpu-load på rundt 50%. Viften går da på maks hele tiden, men den bråker lite sammenliknet med min Toshiba sat X200 (slepbart beist). Den taklet ikke den samme kortfilmen i .mov, men det har vel heller med drivere og VLC å gjøre. Har ikke prøvd den over lengre tid med tanke på varmeutvikling, men føler vel at viften gjør en god jobb her. Liker småen her bedre og bedre Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 Tenkte å streame Fritt Vilt 2 1080p til storskjermen på stua senere i kveld. Kan komme tilbake med info senere. Lenke til kommentar
usb on a stiiick Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 Jeg prøver meg igjen, jeg. Hvor får man kjøpt denne PC'en nå? Finner ikke noe særlig informasjon om den heller. du får denne hos datakjeden.no men hellt til en annen pris enn hva ps.no hadde på sitt fortreffelige tilbud Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 (endret) Tok noen bilder i går. Mistet fokus på det ene, men pytt pytt. Edit: og for dere som har sett Apple-maskiner! Det kommer det samme hvite lyset ut av MSi-logoen på baksiden av skjermen når maskinen er påskrudd! Endret 23. februar 2009 av 2bb1 Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 Nå er du slem, får meg til å angre på at jeg ikke kjøpte den og sånn, den var jo bare syykt nice. Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 ... for å gjøre vondt verre: den tar seg enda bedre ut i virkeligheten! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå