Gå til innhold

MSI EX300 Blå / MSI EX310 Rød Tråden!

Anbefalte innlegg

Hva mener du med svikter? Jeg har hatt utallige bærbare maskiner, fra Packard Bell, Dell, Lenovo, MSI m.fl., og dette er den beste all-over jeg har hatt hittil, uten tvil. Ganske kraftig er den også, for bærbar å være.

Jeg har lyst å vite hvor jeg kan levere den inn hvis noe skal skje. Om den må sendes i posten eller om det er noen som tar seg av service og reklamasjon hvis det skal skje her i Bergen. Selv om maskinen er god betyr det ikke at ting ikke kan ryke.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Alt her i verden kan ryke og det er bare noe du må slå deg til ro med. Maskinen må sendes i retur til PS sine lokaler i Sandefjord (eller rundt der), med mindre de har lokale avtaler i Bergen.

Ja, det er det jeg vet... Derfor liker jeg å ha mulighet til å levere ting inn lett hvis noe går galt. Så det er ikke noen som vet om jeg kan levere den inn noen steder Bergen hvis jeg kjøper den og hvis noe går i stykker?

Lenke til kommentar

Til dere som allerede har fått EX310:

1) Hvordan er støynivået under last?

2) Er det en sjans for at den kan klare 1080p/H264 ut gjennom HDMI? Theoball2, har du fått prøvd dette?

3) Hva er merke/modell på det trådløse nettverkskortet?

Lenke til kommentar

Tusen takk, 2bb1. Jeg ser det er et RT2700, og det lover bra for meg, ettersom jeg akter å kjøre GNU/Linux.

Hva HD-demo angår, prøv http://www.bigbuckbunny.org/index.php/download/ eller http://alkasar.online.fr/.

Og under helt normalt nettbruk, er den rimelig stille? Bærbare AMD-prosessorer har et litt frynsete rykte på seg hva støy angår, men jeg håpte at det hadde bedre seg.

Endret av marXman
Lenke til kommentar

Testet nettopp en full-HD-snutt på vårt full-HD TV.

Uten noen som helst form for triksing, bare standard VLC, ruslet filmen med ca. 40-55% load på prosessoren. Ikke noe problem med andre ord. Vil du ha cpu-loaden enda lavere er det bare å tweake litt og installere en mer tilegnet avspiller enn VLC.

Edit: denne testen ble utført uten strømadapteren isatt, og på "Strømsparer"-modus. Om dette har noe å si på ytelsen i negativ forstand vet jeg ikke. MSI pleier jo å like å eksperimentere litt med cpu-hastigheten når man velger strømsparingsmodus o.l.

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar

EX310: Nå har jeg prøvd full HD avi via HDMI, big buck bunny kortfilmen som er nevnt over her. Denne kjørte helt smertefritt med cpu-load på rundt 50%. Viften går da på maks hele tiden, men den bråker lite sammenliknet med min Toshiba sat X200 (slepbart beist). Den taklet ikke den samme kortfilmen i .mov, men det har vel heller med drivere og VLC å gjøre. Har ikke prøvd den over lengre tid med tanke på varmeutvikling, men føler vel at viften gjør en god jobb her.

Liker småen her bedre og bedre :)

Lenke til kommentar

Tok noen bilder i går. Mistet fokus på det ene, men pytt pytt.

Edit: og for dere som har sett Apple-maskiner! Det kommer det samme hvite lyset ut av MSi-logoen på baksiden av skjermen når maskinen er påskrudd! :)

post-35504-1235424709_thumb.jpg

post-35504-1235424715_thumb.jpg

post-35504-1235424721_thumb.jpg

post-35504-1235424726_thumb.jpg

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...