Gå til innhold

MSI EX300 Blå / MSI EX310 Rød Tråden!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg sitter på en MSI Wind nå. Er ganske grei kvalitet. Selvsagt ikke Lenovo/IBM-kvalitet, men det skal vel litt til. Da ville prisen i alle fall vært betydelig høyere.

 

Kvaliteten er sikkert over gjennomsnittet! :)

 

Lionel L: Er usikker. Står at det er en cpu fra Centrino-platformen eller hva jeg skal kalle det.

Lenke til kommentar

Rød på meg og blå på Lionel L. :)

 

Men jeg valgte min pga rødfargen faktisk, hehe. La ikke merke til prosessor-forskjellen før etterpå.

 

Men på den YouTube-videoen jeg linket til er forrige generasjons Centrino, så regner med den nye (som er i MSI-en) er på full høyde med Pumaen.

Lenke til kommentar

Har lest diverse tester nå.

 

AMD QL-60 = 30W

Int. P7350 = 25W

 

Ergo vil den blå maskinen muligens kunne holde litt lenger med tanke på batteri. I tillegg vil Intel-prosessoren mest sannsynlig være kraftigere i hverdagslig bruk, men når det kommer til HD-materiale skal visst Pumaen ha et overtak (som følge av sammarbeidet mellom chipset/cpu/gpu).

Lenke til kommentar
Rød på meg og blå på Lionel L. :)

 

Men jeg valgte min pga rødfargen faktisk, hehe. La ikke merke til prosessor-forskjellen før etterpå.

 

Men på den YouTube-videoen jeg linket til er forrige generasjons Centrino, så regner med den nye (som er i MSI-en) er på full høyde med Pumaen.

 

Skjønner du forsøker å fremheve AMD Puma fordi du har kjøpt den røde med AMD QL-60.

 

Men fakta er at Intel P7350 banker AMD QL-60 ned i støvlene:

 

I følge http://www.cpubenchmark.net/ får de 2 cpu'ene følgende poengtall:

 

Intel P7350: 1286

 

AMD QL-60: 740

 

Link til AMD:

 

http://www.cpubenchmark.net/cpu_lookup.php...Dual-Core+QL-60

 

Intel:

 

http://www.cpubenchmark.net/cpu_lookup.php...350+%40+2.00GHz

Lenke til kommentar

Bestilte blå. Denne har også eSATA, noe den røde ikke har.

 

Nå er det jo bedre tilbud på den blå EX300. Førprisen på denne er 1300kr dyrer enn den røde EX310. Så man skulle vel trudd den var bedre da?!?!?

 

Får bare håpe prosessoren ikke har problemer med å spille av HD video, noe som blir nevnt her i forumet, selv om testen som blir referert til er av en eldre prosessor.

 

Så til et sidespørsmål. Tror dere PCen er godt nok bygget til at jeg kan ha den (i den orginale PC vesken) i offshorebagen på helikopteret? Eller bør jeg sende den for seg selv, slik at alle ser det er en PC?

Endret av Haugalandet
Lenke til kommentar

Etter og ha lest flere tester av EX300 og EX310 så er det mye som tyder for at det er en DVD brenner med mulighet for avspilling av blueray plater som er på disse maskinene.. Skulle gjerne hatt det bekreftet, men er 80% sikker.. Vist den kan spille av blue ray også så er dette det beste kjøpet jeg har gjort på lenge!

 

Ser leveringsdatoen er 7dager+ allerede, så er glad min blir sendt 16.02..

Lenke til kommentar

Noen som kan bekrefte eller avkrefte om MSI EX300/310 leveres med Blueray fra PS.no?

 

De fleste steder står det bare Super-multi/ Blu-Ray DVD under spesifikasjoner. Er da litt usikker på om Blueray er tilbehør. På samme måte det står 4/8cell under batterier.

 

Har lest test der det bare står at det er kun DVD brenner, men fant en side der det står at Blueray er standard. "up to 4GB of RAM, and a Blu-ray drive, among other standard fare"

 

I tilfelle så er jo dette et kjempekjøp til prisen :)

Lenke til kommentar
Noen som kan bekrefte eller avkrefte om MSI EX300/310 leveres med Blueray fra PS.no?

 

Jeg sendte en mail til PS.no om dette. Dette er svaret jeg fikk;

 

Heisann!

 

Det står ingenting om bluray i spec listen vi fikk fra dem, så det tviler jeg på. Om det allikevel skulle vise seg ville jeg tatt det som en bonus :)

 

Vennlig hilsen

Preben Rutgerson Olsen

Produktsjef / Product Manager

 

ps.no

Lenke til kommentar

får man studentrabbatt på den i tillegg? :p

 

 

 

Edit: The Latest Intel® Centrino® 2 Processor Technology

 

The EX300 features the latest Intel® Centrino® 2 Processor Technology , which uses Intel® Core™2 Duo processor and Intel® PM45 Express Chipset, to deliver innovative mobile solutions with unrivaled processor performance, stunning new HD capabilities, great wireless connectivity ( Integrated WiFi+ optional WiMAX, up to 450mbps 802.11 b/g/n), and long battery life for full blu-ray movie playback.

 

Det betyr vel at den støtter blu-ray??

Endret av xerxess
Lenke til kommentar
Har lest diverse tester nå.

 

AMD QL-60 = 30W

Int. P7350 = 25W

 

Ergo vil den blå maskinen muligens kunne holde litt lenger med tanke på batteri. I tillegg vil Intel-prosessoren mest sannsynlig være kraftigere i hverdagslig bruk, men når det kommer til HD-materiale skal visst Pumaen ha et overtak (som følge av sammarbeidet mellom chipset/cpu/gpu).

 

men du må legge til i regnestykket at Intelprossesoren ikke har intigrert minnekontroller som AMD'en har, og der ryker fort de 5W'ene i forskjell

 

nå vet jeg ikke effektbruken til brikkesettet men vil tippe at AMD\ATi RX781M er langt mindre strømhungrig en Intel PM45

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...