Gå til innhold

MSI EX300 Blå / MSI EX310 Rød Tråden!


Anbefalte innlegg

Har også den blå EX 300. Har ikke reagert på noe mye viftestøy .

Min regulerer seg etter hvert som den blir varm ,og går ned igjen etter en stund.

 

Synes rekkevidden på trådløst er helt på lik linje med andre bærbare jeg har hatt hjemme .

Har merket meg at den er MYE raskere til å kobble til det trådløse nettverket når pcen startes. Er på nett så snart desktopen er oppe nesten ,i motsetning til min forrige som stod og tygget lenge ,ventet på ip adresse osv .

 

Er svært fornøyd med kjøpet av EX300 :-)

Endret av marduk-69
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvordan er rekkevidden for wifi trådløst nett på denne i forhold til andre bærbare maskiner?

 

Jeg har den blå. Koblet meg opp på nettverket uten problemer. Har en ASUS router med G standard. Dekningen er ikke like god som på min DELL Inspirion 9400. Faktisk er det flere steder i huset der jeg mister dekning, mens Dell'en fungerer. Skal på sikt oppgradere til N router. Mulig dette vil hjelpe.

 

Synes ikke viften bråker. Plager ihvertfall ikke meg.

 

Er veldig fornøyd. Størrelsen er perfekt! Kjøpte den minste aluminiums kofferten de selger på Chlas Olson, og får plass til PCen inkl den orginale PC-vesken (for ekstra demping). Plasserte aluminiums kofferten oppi nordsjøbagen og sjekket inn på både fly og helikopter. Veldig praktisk.

 

Var det denne kofferten du kjøpte? http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=53281161

Lenke til kommentar
EX 300 Bios 1.05

 

Ser det ligger en ny bios på MSI sine sider . Noen som har oppdatert til denne ,eller vet hva som er forbedret ?

 

Står ingen info på siden om hva den inneholder ,så vet ikke om man skal bry seg om denne.

 

Et godt spørsmål...

 

MSi sin Live update finner den ikke og det står (sånn som ellers fra MSi) veldig lite.

 

Prøvde å oppdaterer manuelt igår kveld uten hel, maskinen ville ikke boote fra usb'en....

 

Er det noen som har oppdatert eller vet noe mer?

 

 

Jarre

Lenke til kommentar
Lurer på det samme jeg, hvilken jeg bør velge, Rød (310) eller blå (300)? Hva med denne msi 14.1" forresten, samme pris, virker som en veldig god pris for 14.1 tommer? Noen som har erfaring med denne? http://www.ps.no/ArtDtl.aspx?i=147886&model=

 

Jeg kjøpte den svarte - ex400. Hører nesten ikke vifta og er stillegående når man gjør 'vanlig' ting på maskinen. Den er ikke særlig tung, og veier nesten like mye som ex300 med batteriet på. På ytelsessiden så ligger den et lite hakk under ex300, men dette er kanskje pga chipsettet(?). Jeg har teste ut ex300 og og det er noen små forskjeller mellom disse to maskinene. F.eks at høyttalerne er litt bedre på ex400, ikke like 'spiss' lyd som på ex300. Skjermen er dessverre helt lik - dvs det 'belegget' man ser på skjermen. Ikke helt blank nei. Utseendet er stillig. :thumbup: Jeg har ikke opplevd noen problemer med vista oppdateringer av noen slag - enda og har ikke opplevd problemer med oppstart eller av noe slags. Eneste problemet jeg hadde var ved oppdatering av lyddrivere. Har ikke giddet å oppdatere så mye mer siden alt kjører knirkefritt.

Lenke til kommentar
Lurer på det samme jeg, hvilken jeg bør velge, Rød (310) eller blå (300)? Hva med denne msi 14.1" forresten, samme pris, virker som en veldig god pris for 14.1 tommer? Noen som har erfaring med denne? http://www.ps.no/ArtDtl.aspx?i=147886&model=

 

Jeg kjøpte den svarte - ex400. Hører nesten ikke vifta og er stillegående når man gjør 'vanlig' ting på maskinen. Den er ikke særlig tung, og veier nesten like mye som ex300 med batteriet på. På ytelsessiden så ligger den et lite hakk under ex300, men dette er kanskje pga chipsettet(?). Jeg har teste ut ex300 og og det er noen små forskjeller mellom disse to maskinene. F.eks at høyttalerne er litt bedre på ex400, ikke like 'spiss' lyd som på ex300. Skjermen er dessverre helt lik - dvs det 'belegget' man ser på skjermen. Ikke helt blank nei. Utseendet er stillig. :thumbup: Jeg har ikke opplevd noen problemer med vista oppdateringer av noen slag - enda og har ikke opplevd problemer med oppstart eller av noe slags. Eneste problemet jeg hadde var ved oppdatering av lyddrivere. Har ikke giddet å oppdatere så mye mer siden alt kjører knirkefritt.

 

 

Hvordan er dette 'belegget'? Kan noen ta et bilde så jeg får se hvordan det er, er det veldig betydning for bildet på skjermen?

Lenke til kommentar

Han snakker vel om et slikt belegg som er på 70% av dagens bærbare. Et slikt glossy belegg for å få klarere bilde. Kan selvsagt være irriterende i enkelte tilfeller, men på MSI-maskinen er det ikke brukt et ALT for glossy belegg, i tillegg til at skjermen er lyssterk.

 

Betydningen det har for skjermen, er det at bildet føles skarpere og ikke så matt det ville føltes ut uten et slikt belegg.

Lenke til kommentar
Han snakker vel om et slikt belegg som er på 70% av dagens bærbare. Et slikt glossy belegg for å få klarere bilde. Kan selvsagt være irriterende i enkelte tilfeller, men på MSI-maskinen er det ikke brukt et ALT for glossy belegg, i tillegg til at skjermen er lyssterk.

 

Betydningen det har for skjermen, er det at bildet føles skarpere og ikke så matt det ville føltes ut uten et slikt belegg.

 

ok, det høres ikke så ille ut... :)

Lenke til kommentar

Hvis du synes MSI-skjermen er matt, så tror jeg ikke du skal tenke så mye på skjermkvalitet i dine neste pcer, for da er det helt klart noe fryktelig galt med øynene dine. Og støvete? Hallo?

 

Skjermen er på ingen måte matt, men heller ikke TOO glossy. Meget god balanse. Å ha en helt blank, slik det kan høres ut som det er på Acern din, er noe jeg ikke hadde overlevd med i alle fall. Alt for mye refleksjoner. Da hadde jeg returnert pc-en. Men selvsagt, alle har sin smak - jeg har min.

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar
Hvordan er rekkevidden for wifi trådløst nett på denne i forhold til andre bærbare maskiner?

 

Jeg har den blå. Koblet meg opp på nettverket uten problemer. Har en ASUS router med G standard. Dekningen er ikke like god som på min DELL Inspirion 9400. Faktisk er det flere steder i huset der jeg mister dekning, mens Dell'en fungerer. Skal på sikt oppgradere til N router. Mulig dette vil hjelpe.

 

Synes ikke viften bråker. Plager ihvertfall ikke meg.

 

Er veldig fornøyd. Størrelsen er perfekt! Kjøpte den minste aluminiums kofferten de selger på Chlas Olson, og får plass til PCen inkl den orginale PC-vesken (for ekstra demping). Plasserte aluminiums kofferten oppi nordsjøbagen og sjekket inn på både fly og helikopter. Veldig praktisk.

 

Var det denne kofferten du kjøpte? http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=53281161

 

Nei, det var ikke den kofferten. Den du linker til er en del større. Tror det var denne: http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=53476495 Prisen stemmer ihvertfall, men er usikker på om man får plass til en vanlig 15,4" Laptop i min koffert. Får akkurat plass til MSI EX300 med orginalvesken som jeg skrev i stad. Da har jeg ingenting å gå på i dybden, og ca 2-5 til 3 cm å gå på i bredden. Kjøpte min i denne butikken: http://www.clasohlson.no/About/StoreDetail.aspx?id=10005716. Har ikke tilgang til kofferten nå, så kan ikke kontrolere målene. Hvis ønskelig kan jeg sjekke det opp fredags kveld.

 

Ser noen klager på skjermen. Synes den er bra jeg. Klar og fin, uten refleksjoner. Dog er innsynsvinkelen ikke av de beste, men helt grei. Min Dell med "glass" skjerm er veldig bra i det rette lyset (på kontoret). Men også veldig dårlig i enkelte omgivelser. F.eks i stuen med mye sollys som kommer inn. Er glad det ikke er like glass klar skjerm på MSIen.

Lenke til kommentar
EX 300 Bios 1.05

 

Ser det ligger en ny bios på MSI sine sider . Noen som har oppdatert til denne ,eller vet hva som er forbedret ?

 

Står ingen info på siden om hva den inneholder ,så vet ikke om man skal bry seg om denne.

 

Et godt spørsmål...

 

MSi sin Live update finner den ikke og det står (sånn som ellers fra MSi) veldig lite.

 

Prøvde å oppdaterer manuelt igår kveld uten hel, maskinen ville ikke boote fra usb'en....

 

Er det noen som har oppdatert eller vet noe mer?

 

 

Jarre

 

Har da oppdatert Bios til 1.05 og Firmware til 1.04 på EX300.

Var litt stress å få til booting fra USB penn ,men kom i mål med Metode 2 her :

http://www.bootdisk.com/pendrive.htm

 

Lastet ned HP USB Disk Storage Format Tool Version 2.0.6

Dette krever at man har en usb diskettstasjon og en usb penn.

 

Oppdateringene gikk da smertefritt,men har foreløbig ingen aning om vilke endringer som er gjordt i disse he-he .

post-130651-1236941988_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Jeg har både hatt blanke og matte pcskjermer, og denne er matt. Man får følelsen av at man er litt nærsynt når man sitter foran msi skjermen. Bokstavene 'smitter' litt utover, hvis dere skjønner hva jeg mener. Jeg har brukt min acer i 2 år uten noen problemer med refleksjon. Så til 2bb1: som du selv sier, alle har forskjelige smak og behag, og jeg kommer bare med min beskrivelse av min EX400. Ingen grunn til å bli frekk her - det er ingenting galt med øynene mine.

Lenke til kommentar
Jeg har både hatt blanke og matte pcskjermer, og denne er matt. Man får følelsen av at man er litt nærsynt når man sitter foran msi skjermen. Bokstavene 'smitter' litt utover, hvis dere skjønner hva jeg mener. Jeg har brukt min acer i 2 år uten noen problemer med refleksjon. Så til 2bb1: som du selv sier, alle har forskjelige smak og behag, og jeg kommer bare med min beskrivelse av min EX400. Ingen grunn til å bli frekk her - det er ingenting galt med øynene mine.

Var ikke meningen å være frekk (selv om det var sent på kveld). Men hvis du setter msi-en ved siden av en pc med matt skjerm, så ser du at deen ikke er matt (noe du også kan se om du vinkler skjermen mot lyskilder i bakgrunnen). Den blir vel heller mer en mellomting mellom din acer og en med matt skjerm.

 

Med mindre ex400 har fått et annet belegg enn ex310.

 

Håper vi får overklokkings-bioser snart, hadde vært knall.

Lenke til kommentar
Har da oppdatert Bios til 1.05 og Firmware til 1.04 på EX300.

Var litt stress å få til booting fra USB penn ,men kom i mål med Metode 2 her :

http://www.bootdisk.com/pendrive.htm

 

Lastet ned HP USB Disk Storage Format Tool Version 2.0.6

Dette krever at man har en usb diskettstasjon og en usb penn.

 

Oppdateringene gikk da smertefritt,men har foreløbig ingen aning om vilke endringer som er gjordt i disse he-he .

Marduk: Kunne du tatt litt flere bilder inne i BIOS? Uansett om du vet hva det er eller ikke: knips i vei. Kanskje har MSI lagt inn noen nye snasne funksjoner (lov å håpe). :)

Lenke til kommentar

Takk for bilder! :)

 

Dessverre er det ikke noe overklokking eller andre "snasne" (haha, merkelig ord) tweaks. Synes bærbar-produsentene kunne vært mer flinke til å levere åpne BIOS-er (evt. hovedkortprodusentene om de er begrensende faktor).

 

Men som med det meste annet er det vel en hensikt med det, skulle jeg tro.

Lenke til kommentar

Til dere som har EX310.

 

 

Ps.no får nå inn en EX310-020NE som har en QL-60 prosessor.

 

Den "gamle" EX310-013NE hadde noe annet, som jeg misstenker var kraftigere..?

 

 

Så, hvilken prossessor har dere som fikk levert pc'er fra første levering?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...