Gå til innhold

MSI EX300 Blå / MSI EX310 Rød Tråden!


Anbefalte innlegg

Fikk den blå idag. Ingen som har opplevd at skjermen ikke er helt "klar"? litt kornete og ikke like glatt bilde på skjermen som min gamle Asus A6T og en annen Acer maskin. En annen ting er at vifta går konstant, selv når den går på batteri og strømsparing modus. Noen som vet en måte å fikse dette på?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
veldig fornøyd med min ex300 blå, men mindre fornøyd med windows vista. Har nå formatert maskinen 4 ganger grunnet feilen jeg får og installert med recoveryDVD tilsvarende ganger. Feilen: windows update, ytelseinformasjon, egenskaper til min datamaskin og sikkert flere funksjoner fungerer ikke. Dette skjer hver etter at jeg kjører windows update.

 

Er det noen andre som har dette problemet og kanskje har en løsning?

 

Har også en EX300 med akkurat dette problemet .Får ikke åpnet diverse i controlpanel (nettverk og delingssenter,strømalternativ ,personalisering ,system ,sikkerhet og gjennoppretting ,windows update )

Dette begynte nok muligens etter jeg kjørte noen windows automatiske oppdateringer.

 

Kjørte maskinen tilbake til fabrikkinnstillinger med MSI recovery tool (F3 under oppstart ) .lastet ned alle viktige og anbefalte windows oppdateringer ,og utelukket de valgfrie . Nå fungerer pcen og Vista helt topp igjen.

Lenke til kommentar
Hva mener du med normal? En vifte er laget for å gå rundt når det blir for varmt, synes du det er unormalt? Eller er det noe spesielt du tenker på ...?

 

Vifta kjører konstant på middels+ nivå. Vifteaktiviteten synker aldri til et nivå der lyden av vifta er lav eller "stillegående" verken når maskinen (ex300) er koblet til strømmen eller går på batteri i stømsparingsmodus. Både når den er idle eller jobber med lette oppgaver som surfing, word og lignende. I et stille miljø kan jeg fortsatt høre vifta fra 4 meters avstand når den er idle, og det er vel ikke vanlig? Selv på min gamle Asus A6T går ikke vifta så ofte, og hvertfall ikke når den ikke er under last. Dette gjør jo at maskinen er kjølig, for den blir ikke varm og ukomfortabel å jobbe med, men jeg kunne tillatt litt mer varme mot at viften blir mer stillegående enn det den gjør nå.

Lenke til kommentar

Min EX310 kan man i alle fall ikke høre fra 4 meter. Enten er det Intel-oppbygningen som lager mer varme, eller så kanskje viften er innstilt på et høyere turtall fra fabrikk på den blå modellen (EX300). Det skal vel finnes program til å styre hastigheten. SpeedFan, kanskje?

Lenke til kommentar
Må le.. Alltid så stor oppstandelse rundt tilsynelatende billige PCer som til slutt viser seg å ha svært dårlig kvalitet. Man får det man betaler for.

 

regner med du ikke har gått for innkjøp av en ex310/300 etter det du sier der ..

 

vel, hold kjeft heller..

 

tror neppe det er så perfekt med andre som kan være i stivere i pris .. litt må man regne med..

Lenke til kommentar

Nå har jeg bestillt en av hver i frykt om at jeg går glipp av de denne gangen også hehe.

 

Men er veldig i tvil om hvilken av de jeg skal velge!

Den røde med amd cpu er jo dårligere enn den blå med intel, blir den også varmere? og mao bråker mer?

 

Den røde ser jo klart best ut, og den kommer på lager tidligere.

Noen som vet om HDMI på denne pcen sender lyd også?

Lenke til kommentar
Nå har jeg bestillt en av hver i frykt om at jeg går glipp av de denne gangen også hehe.

 

Men er veldig i tvil om hvilken av de jeg skal velge!

Den røde med amd cpu er jo dårligere enn den blå med intel, blir den også varmere? og mao bråker mer?

 

Den røde ser jo klart best ut, og den kommer på lager tidligere.

Noen som vet om HDMI på denne pcen sender lyd også?

 

Jeg har den blå og er strålendes fornøyd :) rett og slett praktful.. har ikke angret ett sekund. og fantastisk blå farge på lokket..

 

jeg synes den ikke blir noe varm, har spilt noen 1080p og 720p filmer med xbmc uten at den blir varm eller hakker i filmen.. ved spilling er jeg usikker da jeg ikke bruker denne til det..

 

 

vil heller ikke si at den bråker men du hører vifta litt, men hva gjør det når man ser på film eller spiller musikk ?

Lenke til kommentar

Nå har jeg akkurat snakket med PS.no, og de får inn et lass med den røde nå på fredag. Den blå er ubekreftet, men de har fått igjennom bestillinga men ingen leveringsdato.

 

Så skal jeg bestille den røde?

 

Liker den røde fargen best, men den mangler eSATA(noe jeg ike bruker, men kan finne på i fremtiden:P) og har litt svakere og mer strømsugende CPU.

Lenke til kommentar

Den røde EX310 er problemfri, uten installasjons trouble. Installer alle servicepacks og driveroppdateringer med en gang. Vista-ytelse for spillgrafikk steg til 4,4 etter oppdateringer, dvs det samme som for den blå Ex300.

Helt akseptabelt støynivå og ikke plagsomt varm .

Jeg har kjøpt ca 25-30 laptops/notebooks de siste 20 årene i prisgruppe fra 80 000 og nedover(ja så dyrt var det for toppmodellen til Toshiba en gang) i tiden og har aldri fått så mye for pengene noen gang, selv om jeg tar med de 3 jeg har kjøpt de siste 5 månedene...

Lenke til kommentar

Har også en EX300 med akkurat dette problemet .Får ikke åpnet diverse i controlpanel (nettverk og delingssenter,strømalternativ ,personalisering ,system ,sikkerhet og gjennoppretting ,windows update )

Dette begynte nok muligens etter jeg kjørte noen windows automatiske oppdateringer.

Kjørte maskinen tilbake til fabrikkinnstillinger med MSI recovery tool (F3 under oppstart ) .lastet ned alle viktige og anbefalte windows oppdateringer ,og utelukket de valgfrie . Nå fungerer pcen og Vista helt topp igjen.

Hjertelig takk for tipset! Jeg hadde samme problem: Hvis jeg forsøkte å starte Windows update, Display properties eller masse annet, kom de opp et øyeblikk for så å forsvinne igjen, også i sikkermodus. I tillegg hadde jeg et pussig symptom: Kolonne-titler i Windows Utforsker var usynlige. Klikket jeg dem, fikk jeg opp kontekstmenyen, f.eks. for "Date modified" eller "Size" (som de tydeligvis heter i norsk versjon...) Siden jeg forsåvidt fikk startet, var det lite hjelp i Last known good configuration. Jeg vet ikke helt når problemet startet, men hadde stort sett tilbrakt dagen med oppdateringer, installering og veksling mellom vanlig og admin-bruker.

 

Jeg backet opp hele C-disken (til en katalog på D-disken) med Drive Image XML først, og kjørte deretter F3-trikset ditt. (Samme installasjon som første gang jeg startet maskinen.) Så brukte jeg "Browse"-funksjonen i DIXml til å gjenopprette deler av C-disken, nærmere bestemt nedlastet programvare. Nå har jeg tilbrakt flere timer med å avinstallere Norton og reinstallere masse annet, men maskinen funker iallfall! Tusen takk for hjelpen.

Lenke til kommentar

Har også en EX300 med akkurat dette problemet .Får ikke åpnet diverse i controlpanel (nettverk og delingssenter,strømalternativ ,personalisering ,system ,sikkerhet og gjennoppretting ,windows update )

Dette begynte nok muligens etter jeg kjørte noen windows automatiske oppdateringer.

Kjørte maskinen tilbake til fabrikkinnstillinger med MSI recovery tool (F3 under oppstart ) .lastet ned alle viktige og anbefalte windows oppdateringer ,og utelukket de valgfrie . Nå fungerer pcen og Vista helt topp igjen.

Hjertelig takk for tipset! Jeg hadde samme problem: Hvis jeg forsøkte å starte Windows update, Display properties eller masse annet, kom de opp et øyeblikk for så å forsvinne igjen, også i sikkermodus. I tillegg hadde jeg et pussig symptom: Kolonne-titler i Windows Utforsker var usynlige. Klikket jeg dem, fikk jeg opp kontekstmenyen, f.eks. for "Date modified" eller "Size" (som de tydeligvis heter i norsk versjon...) Siden jeg forsåvidt fikk startet, var det lite hjelp i Last known good configuration. Jeg vet ikke helt når problemet startet, men hadde stort sett tilbrakt dagen med oppdateringer, installering og veksling mellom vanlig og admin-bruker.

 

Jeg backet opp hele C-disken (til en katalog på D-disken) med Drive Image XML først, og kjørte deretter F3-trikset ditt. (Samme installasjon som første gang jeg startet maskinen.) Så brukte jeg "Browse"-funksjonen i DIXml til å gjenopprette deler av C-disken, nærmere bestemt nedlastet programvare. Nå har jeg tilbrakt flere timer med å avinstallere Norton og reinstallere masse annet, men maskinen funker iallfall! Tusen takk for hjelpen.

 

Hei .

 

Er redd gleden kan bli kortvarig . Jeg har slått av windows automatiske oppdateringer ,men i går kveld da jeg slo av pcen ,så stod det "innstallerer oppdateringer...." og et eller annet ble da innstallert allikevel under shutdown .Da jeg startet pc igjen var problemet med systeminnstillinger i kontrollpanel tilbake :-(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...