EditeD Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 (endret) Hei! Problemet oppstår hele tiden, med jevne mellomrom. Denne pcen skal lett takle nettlesing, videoavspilling og liknendes uten lagg, men av og til så virker det som om hele pcen bestemmer seg for og være vrang. Scenario: - Jeg ser på film, filmen har vart i 5 minutter, og plutselig oppstår lagg/hakking ut av en annen verden, både lyd og bilde slik at det er umulig og få med seg noe. Laptopen blir ikke unomalt varm, helt normale temperautrer og normal viftehastighet. Etter et par minutter gir hakkingen seg, og det er grei flyt på filmen, før hakkingen gjentar seg med jevne mellomrom. Dette skjer også under enkle applikasjone som Firefox, Paint og Word. Det går helle rikek ann og kjøre WC3 på noe grei måte. For og teste systemet skrur jeg av alle unødvendige bakgrunnsprogrammer, skrur av dreamscene i Vista, og bruker standard 95/98/2k verktøylinjer og menyer. Jeg kjører PC-wizard alene på skrivebordet, og monitorer. Helt tilfeldig forandrer frekvens, volt og hastighet seg på cpu. Vanlig; 1,8 GHz 50celcius Volt 1.075 Core load 1: 28% Core load 2: 45% Unormalt med hakking/lagg; 750MHz 50 Celcius 0,9 V Core load 1: 100% Core load 2: 100% CPU'en er en AMD Athlon x2 på 1,8 GHz,2 GB RAM. Operativsystemet er Vista Home Basic Merk: dette skjer med lader både tilkoblet, og frakoblet. Endret 9. februar 2009 av EditeD Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 Sette PCen på "Høy Ytelse" og velge en innstilling som ikke lar den gå i strømsparingsmodus? Lenke til kommentar
EditeD Skrevet 10. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2009 (endret) Sette PCen på "Høy Ytelse" og velge en innstilling som ikke lar den gå i strømsparingsmodus? Den står på høy ytelse, og har skrudd av alle alternativer for strømsparing. Har lagt merke til at det ser ut som om den ene kjernen blir avlsått siden den får halvert effekt. Underlig! Dette skjønner jeg ikke. Endret 10. februar 2009 av EditeD Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 (endret) Den står på høy ytelse, og har skrudd av alle alternativer for strømsparing. Har lagt merke til at det ser ut som om den ene kjernen blir avlsått siden den får halvert effekt. Underlig! Dette skjønner jeg ikke. Hvordan er oppsettet for CPUen i BIOS? For meg virker det som at AMDs versjon av Intels Speedstep slår inn og kutter en kjerne eller noe slikt. Endret 10. februar 2009 av Chavalito Lenke til kommentar
EditeD Skrevet 10. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2009 (endret) Hvordan er oppsettet for CPUen i BIOS? For meg virker det som at AMDs versjon av Intels Speedstep slår inn og kutter en kjerne eller noe slikt. CPUen er kun satt op med noe som heter PowerGo! i BIOS, av og for AMD (usikker på navnet, men jeg tror det er PowerGo!). Det skulle visst være noe som Intel Speedstep, så jeg prøve og deaktivere det, men feilen kom fordet selv om klokkefrekvensen holdt seg på samme nivå. (1850MHz totalt med 100% load på begge kjerner). Jeg skjønner ikke en døyt av dette selv. Endret 10. februar 2009 av EditeD Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Rare greier ja. Kan du laste ned OCCT og la den sjekke all spenningen? Finner nedlasting link nederst på siden. Du kan også bruke den til diverse test. Lenke til kommentar
EditeD Skrevet 10. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2009 Rare greier ja. Kan du laste ned OCCT og la den sjekke all spenningen?Finner nedlasting link nederst på siden. Du kan også bruke den til diverse test. Takk skal du ha! Skal kjøre litt testing i ettermiddag, legger ut grafer og reasultater senrere om det er noe innteresant. Dette her gjør meg gal. Stay tuned for edit. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå