Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

I vanskelig situasjon m/ en jente

Gjest gjestgjest2

Anbefalte innlegg

Gjest gjestgjest2

Har kjent en jente nå i 9 mnd. snart 10 og vi trives sammen. Av og til har vi pratet om hvor det bærer hen og jeg har følt, og føler, at jeg ikke har noen spesiell følelse for forhold.

Den siste mnd. har hun villet komme videre med det vi har sammen, altså forhold. Og jeg har fortsatt ikke følelsen for det. Og jeg vet hvordan jeg føler meg når jeg er moden for det, vært i forhold tidligere. Som gikk dunken vel å merke.

Det som er, hva er lurt for oss å gjøre nå?

Hun vil ikke avslutte noe, eller miste meg og det vi har. Der er jeg enig, liker det veldig godt som det er, noe jeg har sagt til henne. Men samtidig blir det tungt for henne å fortsette da hun føler det ikke er noe fremtid i det.

Jeg vil ikke gå inn i et forhold når jeg ikke vil? Det syns jeg blir for dumt, og urettferdig ovenfor henne og meg. Å bli sammen med henne fordi hun vil på en måte.

Så om noen har vært borti det samme eller kan komme med noe som kan løsne litt på knutene.?

Takker

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Man skal absolutt ikke gå inn i et forhold hvis man ikke har lyst. Det ødelegger mye for begge parter.

Det du skal gjøre er å fortelle henne akkurat det du har skrevet her, og så må dere bare finne ut av hva som skal skje derfra.

Et forhold skal baseres på begges lyst til å være sammen, og hvis du ikke føler det, så skal du ikke inn i det forholdet.

Lenke til kommentar
Gjest gjestgjest2

Mhm, det er bra dere mener det er det riktige. Jeg har fortalt henne det.

Selvfølgelig ble hun utrolig lei seg. Og lurer på hva hun kan gjør/hjelpe med for at jeg skal få den følelsen. Men det er ingenting med henne, det er jo jeg som må finne ut av det selv.

Så vi må vel da som dere sier finne ut av hva vi skal gjøre nå videre. Hva ville dere gjort?

Lenke til kommentar

Ja, hun føler seg helt sikkert forferdelig, og jeg gjorde det samme for ikke så lenge siden.

Hvis hun fortsatt vil holde kontakt med deg, og være med deg som en venn, bruk dette! Et vennskap er veldig, veldig viktig - og hvis du ikke har noe kjærlighets følelser for henne, så skal du ikke bli sammen med vedkommende. Spør/si at du fortsatt vil være venn, forklar at du ikke helt føler slik. Men at du fortsatt er veldig gla i henne (hvis det er dette du mener).

Det samme var med meg, bare motsatt kjønn. Jeg likte ei jente, men vi er beste, beste, bestevenner nå. Min første bestevenn på 16 år.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Gjest gjestgjest

Vi må bare finne ut av det selv ja. Men er glad i jenta, veldig. Men ikke forelsket.

F.eks når vi er ute på enten fest eller by'n. Så har jeg opplevd flere ganger at noen har lagt an på henne og da kjenner jeg at jeg blir sjalu. Men det er jo ikke akkurat nok av følelser syns jeg.

Fikk mld. idag om jeg kunne hente henne etter jobb så vi kunne prate om det, det trengte vi. Så da vet jeg ikke hvor det bærer hen. Sitter med en kjip følelse ihvertfall..teit hvis alt skal avsluttes og aldri prate mer. Syns nå jeg.

Anyway, takk for svar :) Så kan jeg jo etterhvert melde hvordan det gikk.

brutal_mann: ikke helt sånn jeg tenkte det. så det får heller være din greie.

Lenke til kommentar
Gjest gjestgjest2
Bare hyggelig, håper alt går bra. :)

Si hvordan det gikk?

Ja, altså etter den praten hun ville ha med meg nå ikveld. Må si jeg gruer meg litt.

Men en ting jeg ikke har sagt til henne er at jeg skulle ØNSKE jeg var forelska. Er det også noe jeg bør fortelle?

Lenke til kommentar
brutal_mann: For å ta det hele et steg videre, hvorfor si det i det hele tatt?

Fordi det setter ting kjapt i perspektiv, og fjerner en del unødvenige illusjoner ungdommen har om livet.

Si hvordan det gikk?

Ja, altså etter den praten hun ville ha med meg nå ikveld. Må si jeg gruer meg litt.

Men en ting jeg ikke har sagt til henne er at jeg skulle ØNSKE jeg var forelska. Er det også noe jeg bør fortelle?

Håper for guds skyld at du ikke sa det! Det aller aller aller siste en skal gjøre i en slik situasjon er å la det finnes noen som helst latterlig mulighet for at det skal kunne bli noe. Kynisk, brutalt og kontant! Det svir der og da, men går forbannet fort over.

Lenke til kommentar
brutal_mann: For å ta det hele et steg videre, hvorfor si det i det hele tatt?

Fordi det setter ting kjapt i perspektiv, og fjerner en del unødvenige illusjoner ungdommen har om livet.

Si hvordan det gikk?

Håper for guds skyld at du ikke sa det! Det aller aller aller siste en skal gjøre i en slik situasjon er å la det finnes noen som helst latterlig mulighet for at det skal kunne bli noe. Kynisk, brutalt og kontant! Det svir der og da, men går forbannet fort over.

Hva er galt med at han sa det? Sa han ikke at han ble sjalu når noen la an på henne når de var ute på byn da? Eller har jeg misforstått helt?

Lenke til kommentar
Gjest gjestgjest2

Sa det ikke akkurat som jeg skrev her nei. Tenkte det ble litt, hm, rart på en måte. Men det ble til at vi gikk hver vår vei-greia. Så får jeg heller ta og kjenne på følelsene mine. Jeg vet ikke, føler lissom ikke for noe kjærsteforhold. Nå.

Hun orka (?) ikke lenger å holde på som vi gjorde. Og mente at jeg skulle bruke tid på å tenke.

Sant som Torstein! sier, ble sjalu når det skjedde. Men er det nok?, jeg vet ikke. Føler ikke det. Det må være det lille ekstra om noen skjønner?

Men, hun vet hvor landet ligger, har sagt at forhold føler jeg meg ikke fysen på. Noe hun ville, som dere sikkert skjønner.

Kanskje jeg kommer til å savne hu? Crap.

Lenke til kommentar
Gjest gjestgjest2

Nå har det gått noen dager siden vi har møttes, men i går var jeg på by'n og møtte på henne på utestedet. Så det ble til at vi dansa litt, ingen kyssing elns. Da det stengte tok vi samme taxi hjem (skal samme vei), men hvert til vårt. Og vi fant ut at vi skulle fortsette med den, hva skal jeg si.. "pausen".

Men greia er at hun nå sendte meg en mld. Lurte på hvordan formen var, og hva jeg gjorde. Så blir littegrann forvirra.

inputs?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...