Gå til innhold

Olympus vs Canon vs Nikon vs Sony vs Fujifilm?

Anbefalte innlegg

Jeg har selv kjøpt Nikon 2100 i dag. Den har best optikk ovenfor de andre(synes jeg). Man har mange kjekke ferdig instillinger på nærbilde, personbilde, strand osv. Den kan faktisk forstørre helt opp til en A4 side :o . Svaret er at den gjør mye av etterbehandlingen selv. Ganske enkelt!! :-)

Prisen burde friste enhver av oss :smile: . 2700 i butikken, og litt over 2000 på nettet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for innspillet Axelm :smile: Det var godt å høre fra en Nikon-mann...å da særlig en som har kjøpt 2100 :smile: Du virket begeistret da du fikk det...interessert i å høre nå som du har hatt det en stund.

Personlig liker jeg utseende og form på 2100 (har ikke sett det live)...ser det har fått litt pepper som akkurat de tingene. Ellers leste jeg en plass at det var plastikkaktig og så forholdsvis kjipt ut.

Axelm:Mener du dette kan være ett godt kamera for en jente uten særlig erfaring med kamera?

Lenke til kommentar

Har lekt med et Nikon 3100 (samme kamerahus som 2100) noen dager nå. Du har rett i at det ikke er særlig pent å se på, men bilder yter det egentlig ikke rettferdighet, og at det ar av plast har ikke plaget *meg* noe. Plasten bidrar vel også til at vekten er lav, noe som kan være viktig. 203 gram på brevvekten på jobben, med CF-kort og batterier.

Det er mindre enn man skulle tro ut fra fra bilder av det, og vil passe flott i en hvilken som helst bukselomme, men viktigere: Det er godt å holde og enkelt å betjene med en hånd.

Når det gjelder fotografisk kvalitet er jeg også godt fornøyd. Autofokusen er god og fungerer godt i lite lys (selv om jeg savner AF-lampe som på Canon). Av det jeg har prøvd av de forprogramerte (en haug av dem) scene-modusene fungerer de veldig bra for å ta gode bilder i 'vanskelige' situasjoner.

Av de kameraene du nevner på den første siden er Sony det som ser definitivt lekrest ut, men jeg likte ikke 'følelsen' av det. På samme måte som Ixus og Pentax Optio S synes jeg de var knotete å betjene.

Jag vil anbefale at du, etter å ha lest deg frem til aktuelle kandidater, går i en fotobutikk og prøver dem. Hvordan de er å holde, å putte i en lomme, hvordan de er å bruke, osv. Til 'dama' er det kanskje vel så viktig med hvordan det ser ut og hvordan det er å bruke det enn hvor 'bra' kameraet objektivt sett er?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...