Gå til innhold

Objektiv til fotografering av hus?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg skal ta noen bilder av et hus (mest rom - bad, kjøkken, stue osv) og lurte på hva dere anbefaler av optikk (har Nikon D300). Det skal helst ikke koste skjorta, og det skal gjengi rommene slik de opprinnelig er. Altså ikke noen kraftig vidvinkel.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bruk vidvinkel; men rett opp linjene i etterkant. Alt av interiør fotos blir stortsett tatt med vidvinkel. Men det ser ikke fult så vidvinkel ut pga linjene blir retta opp i PS. 12-24 området er nok greit. Har ikke nikon en 12-24 F4?

(evt. bruker du objektiv der du kan rett opp i kamera)

Viktig å ta ett objektiv som er relativt rett tegnende. Selv har jeg brukt endel Sigma 20mm 1,8. Den er relativt OK til sånt, og er ganske rimelig =)

Lenke til kommentar
Hei!

Jeg skal ta noen bilder av et hus (mest rom - bad, kjøkken, stue osv) og lurte på hva dere anbefaler av optikk (har Nikon D300). Det skal helst ikke koste skjorta, og det skal gjengi rommene slik de opprinnelig er. Altså ikke noen kraftig vidvinkel.

Sigma 10-20mm er et bra alternativ, det er ikke så mange alternativ til vidvinkel dersom du skal ha med alt i et trangt norsk hjem.

Rette linjer tenger det også.

Jeg har tatt bilder av det nyopppussede badet hjemme med D300 m/Nikon 24-70mm på 24mm, og Sigma 10-20mm på 15mm.

post-45726-1234257352_thumb.jpg

post-45726-1234257341_thumb.jpg

Endret av fcuk_IT
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...