Gå til innhold

Stille pc, 2+1 skjerm. ca 8-9000kr

Anbefalte innlegg

Hei

På tide med ny pc for meg. Håper noken kan hjelpe meg å sette opp ein ny her.

Har greie på pc'er men har ikkje sett så nøye på utviklingen. Setter pris på alle forslag

ønsker:

1) ok spill pc.

Har ikkje så masse til til sånt lenger, men den må være såpass at den takler starcraft II greit når det kjem ut ;) Ingen krav til at den skal klare det på max settings. (antar spec'en til SC2 ikkje har komt ut heller endå)

2) Stille

Vil helst ha deler uten vifte. Evnt slenge på ei stor vifte i døra som går sakte. Åpen for forslag på dette. Har lite lyst å styre med vannkjøling. Foretrekker heller å kanskje ofre litt på ytelsen eventuelt legge littegrann på prisen.

3) Stabil

Stabil pc er viktigere enn å presse ytelsen i taket.

4) 2+1 skjerm.

I tillegg kunne eg tenke meg å ha 2 skjermer i stua, og 1 på soverommet tilkoblet den samme pcn. Har dere noken forslag til å løyse dette problemet? avstanden fra pc-> soverom vil være ca 5-6 meter. Vil hest ha tastatur/mus med kabel i stua. Wireless tastatur/mus på soverommet?

I budsjettet på 8-9000 er det kun kabinettet med innmat som teller. Alt annet kjøpes utenom. :) hmm.. det var sikkert fleire ting eg ville spør om, men får ta det seinere. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gamle tullebukk, 4 år er ingen alder for ein PC!

Ser ut som du har fått gode forslag her. Likar kabinettet. Dersom du går for viftelaust skjermkort bør du følgje litt med på temp i kabinett samt skjermkort og CPU ei stund og evt koble til fleire vifter.

WD sine diskar gjer litt høgre ytelse enn Seagate no for tida. Ikkje så mykje, men kan vere verd å vurdere å bytte.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Hei

har tatt litt tid, men har sett over delene som var nevnt ovanfor.

Ser igrunn veldig greit ut. Bør bli stille med heatsink på både cpu og skjermkort,

men kan det blir for varmt likevel?

fordeler/bakdeler med intel/amd?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...