Gå til innhold

[Løst]Ny PC! 295 GTX ,Intel i7 , Lian Li

Anbefalte innlegg

Hei!

Da er det klart for min første stasjonære PC.

Som sagt dette blir min første stasjonære PC. Har drømt lenge om denne, har bare ikke hatt penger. Skal kjøpe den staks jeg har skaffet meg en jobb.

Her er oppsettet:

Gamer riggen

Den vil komme på ca 15 fra multicom, men må bestille skjermkortet fra et annet sted.

Jeg er ikke villig til å betale mer.

Den skal overklokkes.

Brukes til gaming.

Lian Li PC-A71B kabinett, hørt at det er det beste man får. Noen erfaringer med det? Trenger jeg ekstra vifter på dette kabinettet?

Har ikke skjerm, noen forslag?(får nok skjerm i bursdags gave,men siden ikke mamma har peiling på sånt må jeg nok vise hvilken hun skal kjøpe;) ) Kommentarer til oppsettet? Evt Endringer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du burde kanskje bytte ut viftene med noen mer stillegående:

https://prisguiden.no/product.php?product_id=91200

Men det koster å ha seks sånne og sletts ikke nødvendig, du kan jo prøve ut de som følger med først.

Du må ha en ny cpu kjøler om du skal overklokke skikkelig.Denne er meget god og stillegående

https://prisguiden.no/product.php?productId=107780

Ellers blir det jo en helt rå rigg.

Lenke til kommentar

Som War sier, så faller nok delene noe i pris etter hvert. Core i7 og X58 er fortsatt "nytt og hot" noe prisingen på X58-kortene bærer en del preg av. Men ser også at du skal ha deg jobb først, så da går det vel noe tid. Ellers kan du også vurdere et system basert på P45/X38/X48 og Core2Duo - da kommer du billigere unna og Core i7 har ingen store fordeler over Core2Duo i spill.

"Nytt og hot" gjelder også for grafikkortet, og du får mer ytelse for pengene ved å velge et Radeon HD4870X2. Ligger i snitt ca 500kr under GTX295 i pris og yter temmelig likt.

Ellers regner jeg med at du er klar over at kabinettet er digert! Jeg har "lillebroren" PC-A10B og selv det fyller godt under skrivebordet. Jeg har koblet noen slike viftekontroller til viftene, og på halv hastighet er de knapt nok hørbare. De Noctua-viftene du har fått anbefalt av anordne er beregnet til bruk på radiatorer og kjølere, og ikke som kabinettvifter. Det er derimot disse, hvis du skal bytte vifter.

Og du trenger som anordne også nevner en annen CPU-kjøler hvis du skal klokke, og den Noctua-kjøleren kan varmt anbefales. Er den beste du får til Core i7.

Skjerm kan jeg desverre ikke hjelpe deg med, men det er kanskje en idé å lage en tråd der du spesifkt spør om hjelp til dette mtp den noe uvanlige størrelsen og det beløpet du skal legge i den. Tror de fleste her er best kjent med skjermer rundt 22-24".

Lenke til kommentar

Nei den er grei. Du bør nok ha en annen kjøler viss du ville ha loade temp under 70 (blir nok rundt/under 60, med den kjøler jeg linket til). Sikkert bra luftflyt i kabinettet men ville uansett hatt annen kjøler. Standard kjøler vil desuten støye ganske mye tilogmed på idle på 3,5 ghz.

Endret av anordne
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IBL5Pam9QB

Har det kabinettet selv. For å si det sånn, etter å ha hatt dette i noen måneder, så tror jeg ikke jeg hadde klart å gå over til noe mindre. Mange smarte løsninger, ser utrolig lekkert ut, og oser av kvalitet. Koster en del, ja, men absolutt verdt pengene.

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...