Durochris Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 Hei! Da er det klart for min første stasjonære PC. Som sagt dette blir min første stasjonære PC. Har drømt lenge om denne, har bare ikke hatt penger. Skal kjøpe den staks jeg har skaffet meg en jobb. Her er oppsettet: Gamer riggen Den vil komme på ca 15 fra multicom, men må bestille skjermkortet fra et annet sted. Jeg er ikke villig til å betale mer. Den skal overklokkes. Brukes til gaming. Lian Li PC-A71B kabinett, hørt at det er det beste man får. Noen erfaringer med det? Trenger jeg ekstra vifter på dette kabinettet? Har ikke skjerm, noen forslag?(får nok skjerm i bursdags gave,men siden ikke mamma har peiling på sånt må jeg nok vise hvilken hun skal kjøpe;) ) Kommentarer til oppsettet? Evt Endringer? Lenke til kommentar
War Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 Priser synker fort, om 1 mnd er nok 1000kr billigere. Regner med at du skal kjøpe 64bit OS for å utnytte rammen. Directx10. På skjermen må du passe på oppløsningen. 1920x1200 eller min 1600x1200 Lenke til kommentar
anordne Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 Du burde kanskje bytte ut viftene med noen mer stillegående: https://prisguiden.no/product.php?product_id=91200 Men det koster å ha seks sånne og sletts ikke nødvendig, du kan jo prøve ut de som følger med først. Du må ha en ny cpu kjøler om du skal overklokke skikkelig.Denne er meget god og stillegående https://prisguiden.no/product.php?productId=107780 Ellers blir det jo en helt rå rigg. Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Som War sier, så faller nok delene noe i pris etter hvert. Core i7 og X58 er fortsatt "nytt og hot" noe prisingen på X58-kortene bærer en del preg av. Men ser også at du skal ha deg jobb først, så da går det vel noe tid. Ellers kan du også vurdere et system basert på P45/X38/X48 og Core2Duo - da kommer du billigere unna og Core i7 har ingen store fordeler over Core2Duo i spill. "Nytt og hot" gjelder også for grafikkortet, og du får mer ytelse for pengene ved å velge et Radeon HD4870X2. Ligger i snitt ca 500kr under GTX295 i pris og yter temmelig likt. Ellers regner jeg med at du er klar over at kabinettet er digert! Jeg har "lillebroren" PC-A10B og selv det fyller godt under skrivebordet. Jeg har koblet noen slike viftekontroller til viftene, og på halv hastighet er de knapt nok hørbare. De Noctua-viftene du har fått anbefalt av anordne er beregnet til bruk på radiatorer og kjølere, og ikke som kabinettvifter. Det er derimot disse, hvis du skal bytte vifter. Og du trenger som anordne også nevner en annen CPU-kjøler hvis du skal klokke, og den Noctua-kjøleren kan varmt anbefales. Er den beste du får til Core i7. Skjerm kan jeg desverre ikke hjelpe deg med, men det er kanskje en idé å lage en tråd der du spesifkt spør om hjelp til dette mtp den noe uvanlige størrelsen og det beløpet du skal legge i den. Tror de fleste her er best kjent med skjermer rundt 22-24". Lenke til kommentar
Durochris Skrevet 10. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2009 Takker for svar. Jeg tror jeg skal overklokke den til 3,5 Ghz . Er ikke standar CPU kjøleren til i7 920 ganske bra? Lenke til kommentar
anordne Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 (endret) Nei den er grei. Du bør nok ha en annen kjøler viss du ville ha loade temp under 70 (blir nok rundt/under 60, med den kjøler jeg linket til). Sikkert bra luftflyt i kabinettet men ville uansett hatt annen kjøler. Standard kjøler vil desuten støye ganske mye tilogmed på idle på 3,5 ghz. Endret 10. februar 2009 av anordne Lenke til kommentar
Durochris Skrevet 10. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2009 Takker for svar. Jeg gleder meg til dette Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Luftkjøling og overklokking da ville jeg gått for en TRUE kjøler med 1366 bracket + en Papst vifte Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IBL5Pam9QB Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Har det kabinettet selv. For å si det sånn, etter å ha hatt dette i noen måneder, så tror jeg ikke jeg hadde klart å gå over til noe mindre. Mange smarte løsninger, ser utrolig lekkert ut, og oser av kvalitet. Koster en del, ja, men absolutt verdt pengene. Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Lian Li PC-A71B kabinett, hørt at det er det beste man får. Noen erfaringer med det? Trenger jeg ekstra vifter på dette kabinettet? Ikke helt endig der, vil vel si at Lian Li PC-P80 slår det ^^ Lenke til kommentar
War Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Kjøper man bare hvis man skal ha 4 dualslot skjermkort trur jeg. Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Kjøper man bare hvis man skal ha 4 dualslot skjermkort trur jeg. Jeg har det med ett skjemkort men kjøpte det vel mest for kjølingen sin del Intel i7 920 @ 3,5 GHz 27C under load ^^ Lenke til kommentar
Durochris Skrevet 10. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2009 Lian LI PC-P80 blir litt i dyreste laget. For mitt budsjett og bruk er Lian Li PC-a71 Inner 10'er Lenke til kommentar
Durochris Skrevet 15. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2009 LØST: Se signatur Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå