Eksos Skrevet 19. januar 2002 Del Skrevet 19. januar 2002 Kan et grafikkort eller en cpu bli ødelagt hvis du overklokker den for høyt? eller bare stopper den? Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 19. januar 2002 Del Skrevet 19. januar 2002 ja, men IMHO er du flink om du klarer det. systemet blir ustabilt lenge før du svir CPUen, men du oc'ing er ikke uten risiko. Lenke til kommentar
M4cr0s Skrevet 19. januar 2002 Del Skrevet 19. januar 2002 Er noe som heter for "elektromigrasjon". Litt vanskelig å forklare, kort sagt, om du overklokker vil GPU/CPU få kortere levetid, kanskje 3-5 år imotsetning til 10-15. That's all you need to know. Lenke til kommentar
ilex Skrevet 19. januar 2002 Del Skrevet 19. januar 2002 om jeg husker rett har ok.no en artikkel om dette... Lenke til kommentar
8483838383 Skrevet 19. januar 2002 Del Skrevet 19. januar 2002 Det verste som kan skje er vel at gpu svis vis du ikke har ribbe. Tror levetiden er ca 10-15 år når du overklokker (syns å huske å ha lest det.) Lenke til kommentar
SintBrus Skrevet 19. januar 2002 Del Skrevet 19. januar 2002 Hvem er det av overklokkerene som har et skjermkort i 10 - 15 år da ? Lenke til kommentar
Danny Skrevet 19. januar 2002 Del Skrevet 19. januar 2002 det er bare å overklokke,drite i levealderen,kommer nye skjermkort hvert halvår,bare selge ditt gamle til en tulling på qxl :smile: Lenke til kommentar
SintBrus Skrevet 19. januar 2002 Del Skrevet 19. januar 2002 For å svare på den som startet posten. Så er det i veldig sjeldne tilfeller at man svir en CPU. Hvis man overklokker et skjermkort, så vil maskinen blir ustabil og krasje. Med cpu vil den ikke starte opp, siden du må stille det inn i BIOSen. Og dermed får du beskjed i god tid at du har oc-et formye. Lenke til kommentar
minimum payne Skrevet 19. januar 2002 Del Skrevet 19. januar 2002 Ja drit i levealderen, hvem **** gidder å ha samme pc i mer enn to år, får du 25 % raskere (bedre) pc av å overklokke så er det jo selvsagt vits i å overklokke. min maskin kan i ealiteten ikke overklokkes siden ak33 ikke kan overklokkes (bare fsb, men den går rett fra 100 til 110 og da krasher maskinen med en gang jeg booter. svart skjerm og drit, tror det er fordi jeg har kyro 2 kort. det kan i realiteten ikke overklokkes i det hele tatt. BUHU:( Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 19. januar 2002 Del Skrevet 19. januar 2002 Quote: Tror levetiden er ca 10-15 år når du overklokker (syns å huske å ha lest det.) En faktor som spiller inn her er hvor mye du overklokker. Finnes dem som har overklokka CPUer så mye at de ikke lever mer enn ei uke, noen en måned osv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå