Gå til innhold

Vil ha ny skjerm med god oppløsning og hdmi.

Jimmarn

Anbefalte innlegg

Hei, så på skjerm like etter jul og tenkte lenge på hvilken skjerm jeg skulle kjøpe da jeg plutselig kom over en 22" Full HD fra asus, jeg ble da 100% sikker på hvilken jeg skulle velge men det var ett lite minus og det var at jeg måtte vente til januar til den ble lagt for salg, men jeg klarte å smøre meg med tålmodighet og ventet, ventet og ventet, nå er vi et godt stykke ut i februar og jeg er møkk lei av å vente. Den skulle selges i norge i januar! Hvor er den å få kjøpt!? Jeg lurer på om det er noen andre her som vet sånn ca når den skal selges, eller om den faktisk er å få tak i enda. Jeg har prøvd google og har ikke akkurat mye hell med norske salgs sider. Jeg har ventet i snart 3 måneder og begynner å bli lei.

For den som ikke er sikker på hvilken skjerm det er snakk om og er for late til å finne en side om den her har dere en link.

Har sitti å tenkt litt nå og vurdert om ikke jeg bare skal kjøpe en annen, grunnen til at jeg ville at den skulle ha 1080p var pga det at jeg skulle koble til PS3 på den til tider, kjekk når en skal bort osv. Men jeg har tenkt på det med 1920x1200 og hdmi, vil det ikke strekke pikslene da når man bruker hdmi på full hd?

Og er det noen som har noen tips til skjerm? Har vurdert Dell SP2309W men vil at det skal være godt bilde på ps3 også, skarpt og fint. Noe sier meg at den ikke blir helt nice på ps3, men jeg kan ta feil. Jeg vil værtfall ikke ha større skjerm, og det er viktig at den har minst full hd og er bra selvfølgelig.

Endret av Jimmarn
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Lenovo l220x er en 22" med 1920*2100 og et s-pva panel. Et helt greit valg ;)

Regner med du mener 1920x1200? Ellers er den snål. Men takk for tipset, tok sin tid før det ble noe svar.

ehm, så på den nå, har du lest posten min eller? :p Jeg vil den skal ha HDMI ingang, det er en av årsakene til ny skjerm. Synes også det er viktig at den er bra, vet ikke om lenovo skjermen men, så hvertfall at den ikke hadde hdmi, den var ikke spesielt pen å se på heller, det er ikke det viktigste selvfølgelig.

Endret av Jimmarn
Lenke til kommentar

Eneste grunnen til å evt. kjøpe skjerm med HDMI port er for at det skal være litt mer praktisk å koble til en PS3 o.l. (fordi man slipper litt forskjellige kabeltyper)

Du trenger egentlig ikke betale ekstra (e.v.t.) for en hdmi port på skjermen så lenge den har HDCP som tidligere nevnt i tråden.

DVI og HDMI er i bunn og grunn samme kontakten. HDMI er bare litt mer forbrukervennlig utformet. Signalene er identiske og DVI kan tilogmed overføre lyd med rette skjermkortet. Det er grunnen til at du finner kabler med HDMI i ene enden og DVI i andre enden, uten omformer innimellom.

Lenke til kommentar

Så fint jeg får så fine svar etter jeg har bestilt... Har dere noe tips for hvaslags skjerm jeg burde kjøpe da? Denne er den jeg bestilte, den kan sikkert avbestilles ettersom jeg bestilte i går.

Samsung Syncmaster 2494HM

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=431179

Edit, ehm nei, faktisk ikke, var lynrask sending bestilte 1:00 i natt og nå er den faktisk sendt. Men dem har sånn 7 dagers ting, fornøyd eller pengene tilbake. Jeg vil ikke kaste bort pengene, men jeg synes da den skjermen så ganske grei ut?

Endret av Jimmarn
Lenke til kommentar

Om du er som 98% av alle pcbrukere der ute og synes en skjerm som viser et bilde, så blir du garantert fornøyd. Er det din første moderne lcd-skjerm vil du nok også bli strålende fornøyd. Det er bare oss "idioter" som er avhengig av større bedre best og perfeksjonisme som merker den store forskjellen :p

Jeg regner med at du blir fornøyd, og om du ikke blir det så finnes det bedre om du har penger til det (som jeg ikke har :p )

Lenke til kommentar

Men med tanke på pris, 3000 er jo ikke så ille for en sånn skjerm? Og jeg har nå en Syncmaster 940bf som jeg har vært kjempe fornøyd med, ingen problemer i det heletatt og jeg har alltid syntes bilde er kjempefint. Men har i senere tid fått lyst på en widescreen med god oppløsning. Jeg vil bare ikke tenke at jeg har kastet bort masse penger på en skjerm som om jeg kunne betalt like mye for en som var myye bedre, men noe høyere pris en det den koster vil jeg ikke gå.

Men jeg vil også nevne at mine besteforeldre har Benq å den er ikke noe fin i det heletatt bildet er blasst og mørkt og fargene er ikke like fine. Det er også en grunn til at jeg vil ha Samsung, jeg har sett flere og jeg synes bildet er fint på de fleste nye.

Endret av Jimmarn
Lenke til kommentar

Personlig synes jeg ikke noe om disse 1920x1080 skjermene. Det er TV oppløsning, ikke til PC. Da tar jeg heller en liten svar stripe oppe og nede når jeg ser film, i bytte mot mer skjermplass når jeg bruker den som PC.

Har en Samsung 245B+ som jeg gikk til fra en 940BF og er strålende fornøyd med den, men jeg vet at den ikke viser farger like korrekt som andre non-TN panel skjermer.

Lenke til kommentar

I dag fikk jeg skjermen å jeg må si jeg er kjempe fornøyd, det kjempefint bilde, veldig klart, lyden er faktisk ganske god og til å være på en pc skjerm. Den virker helt supert med PS3 og er bare helt topp :) Kjempe fornøyd, tror ikke jeg kan få sagt det mange nok ganger :p Godt med en litt stor skjerm faktisk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...