Gå til innhold

Samsung Spinpoint T166 (?) har problemer med å boote windows

Anbefalte innlegg

Hei!

Som sagt har jeg en Samsung Spinpoint T166 (?) som fungerer dårlig. Ved oppstart Starter den ikke alltid opp windows. Den kommer seg gjennom første loading, men når Vista-logoen skal komme skjer det ingenting. Det startet tidligere i dag når jeg fikk problemer med å gå inn på min datamaskin. Da startet den med ulydene, men stoppet, så jeg regnet med at alt var relativt ok. Det samme skjedde når jeg startet den for rundt en halvtime siden. Er det mulig at harddisken har krasjet og at jeg må ha ny?

Har linket til en lydfil med lyden. fikk ikke lastet den opp rett til diskusjon.no, så la den opp på filefront. Beklager støyen, men jeg har 2 vifter som kjøler ned harddisken.

- Thomas

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når hard disken din har ulyder, vil jeg anbefale deg å ta en backup av den. Det vil si hvis du har viktige filer på den som du ikke vil miste. Krasjet har den nok ikke gjort enda, men muligheten for at den gjør det innen kort tid er nok der ja.

Du kan laste ned Hutil (The Drive Diagnostic Utility) fra Samsung og kjøre en test på HDen.

Lenke til kommentar
Når hard disken din har ulyder, vil jeg anbefale deg å ta en backup av den. Det vil si hvis du har viktige filer på den som du ikke vil miste. Krasjet har den nok ikke gjort enda, men muligheten for at den gjør det innen kort tid er nok der ja.

Du kan laste ned Hutil (The Drive Diagnostic Utility) fra Samsung og kjøre en test på HDen.

lite problem:

som sagt får jeg ikke boot'a opp PC'en. kommer meg ikke inn i windows...

Lenke til kommentar

Dette programmet kan du laste ned til hvilken som helst PC. Det er to versjoner, en versjon for diskett og den andre en ISO som du brenner til en CD og starter PCen med den CDen. Gratis brenner program er CDBurnerXP. Du trenger ikke Windows for å bruke det diagnose programmet.

For diskett versjon må du lage til en boot diskett. Hvilken som helst Windows versjon kan brukes til det. Deretter kopier du de to filene hutil.exe og hutil210.cfg til boot disketten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...