Gå til innhold

Skadet skjerm på T68i. Hva kan jeg gjøre?

cnil

Anbefalte innlegg

I dag da jeg var oppe i det nydelige fjellværet i Sirdalen, må noe ha gått galt i lommen, for når jeg kom hjem merket jeg at skjermen er mye mørkere, og den har dårligere kontrast på øvre del og litt rundt på skjermen. Jeg vet ikke om dette er en støtskade, fuktighetsskade eller kuldeskad (det var 17 +grader så jeg tviler vell på at sistnevnte er tilfelle).. Er det noen som har noen erfaringer med slike tilfeller? Noen triks...? den ligger å tørker i solen nå, men jeg hvet ikke helt om det funker... Noen peiling?

(benytter også sjansjen til å si at jeg syns folk skal bli flinkere til å forklare hva som er problemet/hva spørsmålene handler om i "overskriften" i innleggene dere poster) - dette trenger dere ikke komentere, det er det andre jeg trenger hjelp med...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Et clue: Ikke legg mobilen i sola.. da får du bare mer problemer.

Hvorfor? Mobiler tåler ikke ligge i solen mer enn 5-10 min. dette kan nemlig skade eller ødelegge LCD/TFT-skjermen på mobilen.

(da mener jeg når solen er sterk, som den var i påskeferien, eller om sommeren. Viss det er skyet eller reiner ute, be my guest :))

men viss du skal allikevel tørke den i sola, så legg den med ryggen opp..

Denne posten var kanskje litt halv-gammel, men jeg tar sjangsen til å advare alle som ikke hvet dette.

Lenke til kommentar

jeg la den faktisk i solen (med framsiden mot sola) og det funket fint, skjermen ble helt fin igjen... uansett er det ikke lurt å la mobilen stå i sterk sol mer en 10 minutt - 1 kvarter...

(og til deg kvalen - hvis du vil klage på norsken til noen skal du skrive en høflig pm..., unødvendig og spamme sånn... og desuten forstod du tydeligvis hva han mente med innlegget, og da ser jeg ikke problemet..)

Lenke til kommentar
Viss det er skyet eller reiner ute, be my guest :))

Denne posten var kanskje litt halv-gammel, men jeg tar sjangsen til å advare alle som ikke hvet dette.

Viss skrives ikke slik. Det heter hvis. Hvet skrives vet. Folk på dette forumet er utrolig dårlige i norsk. [/b]

Lenke til kommentar
Viss det er skyet eller reiner ute, be my guest :))

Viss skrives ikke slik. Det heter hvis. Hvet skrives vet. Folk på dette forumet er utrolig dårlige i norsk. [/b]

Ah, takk for opplysningen, kjære Kvalen.

Har lenge lurt på hvordan "vet" virkelig skrives..

"Viss" derimot skriver jeg med vilje, fordi det er et så sinnsykt mye kulere ord, og JA, jeg er av SMS-typen. Liker å finne på ord i en annen versjon.

Men å klage på "skrivefeilene" mine er ikke noe liv, er det vel?

*Forresten* Noen så vet hvordan man skriver ak.. akkura... akurat.. bah, glem det! :grumpy:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...