Gå til innhold

God erstatter for HD 4850?

Bllink

Anbefalte innlegg

Heisann!

Har nett kjøpt meg ny pc - i deler. Kjøpte meg dette skjermkortet:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=361772

Uanz hva jeg prøver for noe så fungerer det ikke. Etter 10-15 min fryser pcen og går i blåskjerm, der jeg får beskjed om at ATI2dvag går i "infinity loop" elns. Det funker fint før eg har installert drivare, etterpå klikker det.

Har googla litt rundt om dette, og leser at det er et veldig vanlig problem.

Og no er eg dritlei problemet.

Så spørsmålet er om dette kortet er en god erstatter..?

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=424675

BTW: Har dette hovedkortet:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=345706

Svæææært takknemlig for svar:)

Endret av Bllink
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du kan ikke erstatte et skjermkort med et hovedkort. ;)

Antar at du har linket feil.

Hehe ja, jeg linket feil :p

Btw, har fiksa feilen :)

GTX 260 har tilnærmet lik ytelse som HD 4870.

Okei, men jeg hadde 4850 da:O

Endret av Bllink
Lenke til kommentar

Du får prøve NV Kortet, har du sjekket at du har rensket opp alt av tidligere Nvidia drivere på systemet ditt?

Disse lager konflikter med CCC og ATi sine drivere, bare så du vet det.

Personlig kan jeg ikke anbefale Nv skjermkort, har ett GTX 280 som skal selges og har ikke gitt meg noe annet enn problemer så langt.

I 2D Modus har den tendenser til å fryse systemet, i HL2 motoren er den like ubrukelig med frysninger som varer 2-3 sekunder før det kjører igjen på ubestemt tid og fryser til igjen.

Lenke til kommentar
Du får prøve NV Kortet, har du sjekket at du har rensket opp alt av tidligere Nvidia drivere på systemet ditt?

Disse lager konflikter med CCC og ATi sine drivere, bare så du vet det.

Personlig kan jeg ikke anbefale Nv skjermkort, har ett GTX 280 som skal selges og har ikke gitt meg noe annet enn problemer så langt.

I 2D Modus har den tendenser til å fryse systemet, i HL2 motoren er den like ubrukelig med frysninger som varer 2-3 sekunder før det kjører igjen på ubestemt tid og fryser til igjen.

På HK'et er jo det et internt skjermkort, nForce elns. Første gangen så avinstallerte eg ikke denne, da frøs skjermen. Så formaterte eg maskina, og da lot jeg være å installere den nvidia drivaren til det interne skjermkortet, og det gjekk heller ikke.

Om du ikke vil ambefale nvidia kort. Hva i H.. skal jeg bruke da? :p

Lenke til kommentar

Bra spørsmål du... Men jeg synes ATi har de reneste driverne av de jeg har sett så langt...

Men dessverre langt ifra plankekjøring som Nvidia hadde med GeForce 4 Ti kortene i sin tid, etter denne tiden har det gått nedover med Nvidia.

Har du noen mulighet til å slakte NV kortet helt og holdent i BIOS? Dette kan hjelpe deg.

Lenke til kommentar
Bra spørsmål du... Men jeg synes ATi har de reneste driverne av de jeg har sett så langt...

Men dessverre langt ifra plankekjøring som Nvidia hadde med GeForce 4 Ti kortene i sin tid, etter denne tiden har det gått nedover med Nvidia.

Har du noen mulighet til å slakte NV kortet helt og holdent i BIOS? Dette kan hjelpe deg.

Ja husker GeForce 4 tida :) Hadde et GeForce ti 4200 på gamle maskina :)

Eg har lett og lett i BIOS etter noen sånne muligheter, men fant ingenting :S

Men tusen takk for alle svarene folkens <3

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...