Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Bør jeg gjøre noe, eller la vær?

Gjest Gussy Guest

Anbefalte innlegg

Gjest Gussy Guest

Hei dere! Ser det er mange erfarne kjærester her, både fra guttesiden og jentesiden.

Så jeg har noen spørsmål jeg trenger svar på, gjerne et godt og langt svar fra en som vet hva han/hun snakker om.

Det som er problemet er at jeg og jenta mi(18 og 16 år) har vært sammen i 4 måneder nå til helgen. Men jeg begynner virkelig å bli usikker nå :ermm: .

Hun er blitt veldig stille både på meldingsfronten og til det vanlige. Hun er ikke veldig pratsom til vanlig heller, men hun sier hun er syk så jeg godtar det siden jeg stoler på henne.

Men forrige torsdag ble jeg så usikker at jeg skrev henne et brev for hånd og ga det til henne(etter masse om og men).

Jeg spurte om det var noe galt, om det var noe jeg kunne gjøre for at hun skulle smile som før igjen osvosv. Noe sier meg at dette ikke var veldig lurt gjort av meg, da jeg - etter at hun hadde lest brevet (mens jeg så på) ble småsint og sa til meg at "Jeg har vært syk, og er fortsatt litt syk, og jeg har jo sagt dette til deg før!").

Følsom som jeg er gikk jeg rett hjem til senga hvor jeg gråt til jeg sovnet.

Dette er ikke noe morsomt. Jeg som er eldst burde fått litt mer respekt fra henne føler jeg. Ikke det at alderen han noe med dette å gjøre.

Det er alltid jeg som finner på ting vi skal gjøre sammen, og jeg ordner alltid til med noe ekstra(overraskelser etc.) til hun kommer. Har brukt en god del penger på henne, for å si det sånn.

Men, jeg føler dette er ganske dårlig skrevet og forklart fra min side, så tar det gjerne i en enklere(punktlig) forklaring her:

- Jeg er 18 år og har en kjæreste på 16

- Jeg ofrer alt for henne, og går langt for å treffe henne(vi går på samme skole og bor ca. 20 min. frahverandre)

- Hun har i det siste vært veldig stille, og i dag møttes vi ikke på skolen engang(!)

- Vi pleier å møtes hver dag, og så ofte som mulig i friminuttene

- Jeg tørr ikke å kritisere henne, da jeg vet konsekvensene. Det endte opp med lakenskifting og tårevått sengetøy

- Jeg har skrevet dikt og brev til henne(på nettby osv.) ganske ofte, men har roet ned i det siste da jeg som oftest ikke får så mye lignende tilbake. Kun svar om at jeg er søt osv.

- Jeg elsker henne, men får liksom så lite tilbake at jeg mister følelser om hun fortsetter sånn

- Foreldrene og søskenene hennes er blitt veldig glade i meg ser det ut som, og de snakker om sommeren og hvor godt vi skal ha det sammen da

Dette var kort oppsummert hva som skjer.

En mulig årsak til at hun har vært så stille i det siste kan jo selvsagt være at jeg har roet ned litt.

Men skal det egentlig være slik?

Jeg begynner seriøst å bli lei, og jeg vet at om jeg sier noe til henne - om dette - så blir hun sint.

Jeg har i lengre til slitt med selvtilitten min, men har så godt jeg kan prøvd å bygd den opp etter at jeg begynte på Videregående.

Jaja, som dere ser så sliter jeg med mitt. Er det kanskje jeg som er feilen? Er det jeg som gir og ofrer for mye? Er det jeg som burde roet ned og heller ventet på at hun skulle gjort noe?

Jeg var litt sjalu i starten, men det ordnet seg etter en stund. Men nå kjennes det ut som sjalusien trenger seg på igjen, som aldri før.

Hun sa til meg at jeg var èn av to som kontaktet henne på den dagen jeg kontaktet henne. Hun valgte meg tydeligvis og han andre er overlykkelig med en annen kjæreste.

Dette er mitt første forhold og jeg er usikker. Jeg har spurt mange for å få tips o.l.

Tar imot den hjelpen jeg kan få med glede, og takker på forhånd ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vær så snill, gjør deg en tjeneste og ikke sett jenta over deg selv. Og begynn nå, før det er for sent. Jeg tror det vil bedre forholdet deres veldig, da alle mine første forhold høres ut som du beskriver.

Jo mer man gjør for en person, jo mer tar de det for gitt. Og jo mer du virker som om du er redd for å miste henne, jo mer øker sjansen for at det kommer til å skje.

Ikke la henne holde deg i bånd som en hund. Kanskje hun liker å ha kontroll i starten, men så går hun lei og dumper deg med en gang noe bedre dukker opp.

Lenke til kommentar
Dette er ikke noe morsomt. Jeg som er eldst burde fått litt mer respekt fra henne føler jeg. Ikke det at alderen han noe med dette å gjøre.
Jeg trodde respekt var noe en gjorde seg fortjent til og ikke utifra alder...du motsier deg selv her..

Når det gjelder til råd så har jeg ikke noe annet en at jenter i den alderen der er rimelig umulig å gjøre seg kloke på.

Du var/er sjalu fordi du klarte å kapre damen og han andre fant seg en jente som han er storfornøyd med? Er ikke det litt urimelig?

Lenke til kommentar

Hmm hva kan jeg si?

Snakke med henne? Fortell henne ditt syn på dette, og hvordan det påvirker det. Nå vet jeg ikke hvordan syk hun er. Kan være at hun sliter mentalt, men tørr ikke å si det etc.

(erfaring fra min egen side sier at for at forhold skal funke må man kunne snakke sammen og fortelle hva man har på hjertet)

Jeg vil ikke høres ut som en jævel som ikke har følelser her ..

Du skriver at dere har vært sammen i 4 mnd. Er ikke spesielt lenge. Men synes det er litt rart at dere har mistet "piffen" allerede nå hvis du skjønner. Eller kanskje ikke at du har mistet "piffen" mer at hun har :s

Høres også ut som dere er MYE sammen. Hvorfor ikke gi hverandre litt avstand? Selvom dere er sammen trenger det ikke å bety at dere skal være sammen hele tiden. Ofte ja, men ikke hele tiden.

Håper dette hjelper. Vet ikke hva mer jeg kan skrive.

Og det med respekt. Synes at det blir litt feil at du sier at du fortjener mer respekt ettersom du er aldre enn henne. I et forhold må begge parter ha like respekt for hverandre ;)

Lenke til kommentar
Gjest Gussy Guest

Camelia

Tusen takk for en kjapt og godt svar.

Jeg skal begynne nå ikveld, og fra nå av skal hun få gi litt mer og vise at hun virkelig elsker meg.

Blir jo veldig sliten av dette, da jeg tenker på henne hele tiden og det går ikke lang tid før jeg blir utålmodig.

b- real

Det jeg mente, var vel egentlig at alderen ikke har noe å si angående respekt. Jeg skrev litt oppå det andre og det ble litt kluss. Ikke meningen det!

Det er vel i den alderen jenter begynner å bli voksen, om jeg ikke har misforstått.

Jeg er litt sjalu når jeg tenker på hvordan hun gjorde dette valget. Hun kan jo lett angre å gå tilbake til han andre, noe som er litt vanskelig når han også er i et forhold.

Meeen.. jaujau!

Lenke til kommentar
Camelia

Tusen takk for en kjapt og godt svar.

Jeg skal begynne nå ikveld, og fra nå av skal hun få gi litt mer og vise at hun virkelig elsker meg.

Blir jo veldig sliten av dette, da jeg tenker på henne hele tiden og det går ikke lang tid før jeg blir utålmodig.

b- real

Det jeg mente, var vel egentlig at alderen ikke har noe å si angående respekt. Jeg skrev litt oppå det andre og det ble litt kluss. Ikke meningen det!

Det er vel i den alderen jenter begynner å bli voksen, om jeg ikke har misforstått.

Jeg er litt sjalu når jeg tenker på hvordan hun gjorde dette valget. Hun kan jo lett angre å gå tilbake til han andre, noe som er litt vanskelig når han også er i et forhold.

Meeen.. jaujau!

Lykke til, bare husk: Trenger ikke være slem eller streng, bare mer... eh.. Laid-back, og casual. Chill og kul, liksom.

Relax, take it easy. o-o

Funker det, så fett nok. Funker det ikke, så er det mange fisk i havet.

Lenke til kommentar
Gjest Gussy Guest

toy_man

Heisann! Det er snakk om sykdommer som influensa og kyssesyken som hun har slitt med over lengre tid.

Jeg støtter henne hele tiden og gjør mye for henne for at hun skal ha det bra.

Det er helt riktig. Vi skal kunne snakke fra hjertet om vi er kjærester. Kanskje ikke lurt å si alt, men det meste bør sies.

4 måneder er for meg lenge, da dette er mitt første forhold. Men jeg vil ikke si at jeg har mistet helt "piffen". Jeg blir bare litt smålei til tider, og dette henger på meg hele tiden hver dag. Jeg tenker jo konstant på henne og når jeg ikke får svar på timesvis på meldinger enkelte ganger blir jeg litt irritert. Om noen har mistet "piffen", så er det vel henne. Men håper da for all del ikke det!

DER tror jeg problemet er. Jeg er ganske så klengete har jeg funnet ut og jeg gir henne ikke mye rom for seg selv.

Jeg bør slappe av og heller finne på noe annet å gjøre(som deltidsjobb etc.), da jeg ikke har noe jobb/sport å drive med utenom skolen(hvor lekser er et minimum).

Det var egentlig det jeg mente angående respekt.

Jeg skrev som jeg nevnte til b-real at jeg skrev over det jeg skrev først på en måte, og det ble en masse kluss.

Men det som skulle stå er jo at "Respekt har ingenting med alderen å gjøre", selv om det kan tolkes feil.

Lenke til kommentar

Du er en tøffel, og hun vil behandle deg som en tøffel. Dummeste du kan gjøre er å være redd for å miste henne. Det er mer en sannsynliug at det kommer til å skje uansett, så hva bekymrer du deg for? Du har fått deg ei dame, du vil få flere. Du vil forelske deg fram til den dagen du dør uansett. Så om noe går til helvete så er det bare å se frem mot neste kvinne.

Lenke til kommentar
Gjest Gussy Guest
Lykke til, bare husk: Trenger ikke være slem eller streng, bare mer... eh.. Laid-back, og casual. Chill og kul, liksom.

Relax, take it easy. o-o

Funker det, så fett nok. Funker det ikke, så er det mange fisk i havet.

Tusen takk for det!

Har på ingen måte tenkt å være slem, for all del. Tenker på - som du sier - å legge meg bak og roe ned. Må begynne å tenke på andre ting enn bare henne 24/7.

Det er sant det med fiskene i havet, men er veldig fornøyd med kjæresten jeg har - egentlig. Både av utseende og personlighet. Hun kunne bare vært litt mer gavmild og vist litt mer interesse. Men etter tips fra dere her inne så har jeg kjapt fått svar på det jeg trengte :new_woot:

Igjen, takk! :)

Lenke til kommentar

kyssesyken er rein helvete!!! Du skal ta hensyn til det, jeg var sjuk i tre måneder i høsten pga kyssesyken. Fra august til oktober. Nå i februar er jeg fremdeles ikke i form, trenger fortsatt tid å bygge meg opp. Før hadde jeg veldig litt energi å gå gjennom i hverdag, i det siste begynner energien min vokse og jeg orker mer og mer. Likevel er jeg fortsatt ikke på min gamle jeg.

Så det er noe å tenke på, kanskje jenta sliter det samme som jeg gjør nå. Men fordet skal du likevel deg selv i toppen, uanset hva. Håper at det løser seg etterhvert.

Endret av Fox
Lenke til kommentar
Gjest Gussy Guest
Du er en tøffel, og hun vil behandle deg som en tøffel. Dummeste du kan gjøre er å være redd for å miste henne. Det er mer en sannsynliug at det kommer til å skje uansett, så hva bekymrer du deg for? Du har fått deg ei dame, du vil få flere. Du vil forelske deg fram til den dagen du dør uansett. Så om noe går til helvete så er det bare å se frem mot neste kvinne.

Enig. Jeg blir kalt for både "Tøffel" og "Blaut" av noen av kompisene mine. Jeg må slutte med dette, og roe ned. Jeg føler alltid jeg trenger noen å snakke med og det har jeg her inne.

Det er så sant brutal_man. Skal veldig mye til om dette skal vare evig.

Jeg hører tilogmed fra noen av guttekompisene mine at jeg har et flott utseende og er utrolig snill. Jeg har ikke gjort mange personer vondt, og de uheldige har jeg dårlig samvittighet for, eller de enkelt og greit fortjente det.

Har hørt at høye gutter skal være atraktivt. Er det egentlig sant når en er nærmere 2 meter?

Lenke til kommentar
Gjest Gussy Guest
kyssesyken er rein helvete!!! Du skal ta hensyn til det, jeg var sjuk i tre måneder i høsten pga kyssesyken. Fra august til oktober. Nå i februar er jeg fremdeles ikke i form, trenger fortsatt tid å bygge meg opp. Før hadde jeg veldig litt energi å gå gjennom i hverdag, i det siste begynner energien min vokse og jeg orker mer og mer. Likevel er jeg fortsatt ikke på min gamle jeg.

Så det er noe å tenke på, kanskje jenta sliter det samme som jeg gjør nå. Men fordet skal du likevel deg selv i toppen, uanset hva. Håper at det løser seg etterhvert.

Jeg vet kyssesyken kan være forferdelig. Kjæresten min har symptomer etter kyssesyken siden hun fikk den for over 4 år siden(!!). Ikke for å skremme deg, men det høres dessverre ut som noe som det vil ta lang til for å komme over.

Håper dette vil ordne seg iløpet av tiden som kommer, og du får ha lykke til og god bedring videre med sykdommen.

Ingen fortjener å ha det så jævlig!

Lenke til kommentar
Gjest Gussy Guest

Til dere kjære moderatorer. Dette/denne emnet/tråden kan bare fjernes/slettes nå. Jeg har fått svar på det jeg trengte og har lest nøye gjennom de fine svarene.

Mvh Gussy Guest :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...