:Francis: Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 Tok dette bildet for en stund siden, men har ikke redigert det før nå. Er det søppel, eller har det livets rett? Kamera: F5 Objektiv: 16mm Fisheye f/2.8 Film: T-Max P3200 @ 800 i T-Max fremkaller Skanner: Nikon Coolscan V Francis Lenke til kommentar
Inc Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 Sykt stram og deilig komp. En ør liten dose støy for mye, men det var bare en liten en Lenke til kommentar
Carny Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 Dette har absolutt livets rett. Støyen er behagelig, og etter min mening, passende. Dog kunnen en liten crop på venstre side gjort det enda lit mer symetrisk. Lenke til kommentar
Rodswinger Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 (endret) Skulle dette være crap? Mer,mer.... Fortapt eller frelst,velg selv. Endret 9. februar 2009 av Rodswinger Lenke til kommentar
Phaser_ Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 Kjempebra. Her får du virkelig utnyttet fisheyen til noe nyttig. Ved første øyekast legger man ikke merke til fisheye effekten. Den blander seg så fint med motivet. Stilig Lenke til kommentar
Kurt Grusom Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 Absolutt ikke søppel - snarere tvert i mot! Jeg elsker det! Lenke til kommentar
Rodswinger Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 Sykt stram og deilig komp. En ør liten dose støy for mye, men det var bare en liten en Heter ikke støy på film,det heter korn,som gjerne blir noe grov på høy ISO! Lenke til kommentar
saturnia Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 Synes det er kjempebra.. Skikkelig dybde og tight komp. Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 9. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2009 Oi! Dette var uventet! Kjempehyggelig at bildet faller så godt i smak . @Carny; Takk for tipset om crop. Slike små subtile detaljer er lett å overse under redigeringen synes jeg. Slik Rodswinger allerede har påpekt er "støyen" kornene i filmen som er brukt. Det ble kanskje en smule for mye for akkurat dette motivet, men det er ikke trivielt å bytte film midt i en rull, så da ble det bare slik . Er det noe dere gjerne skulle sett annerledes hvis vi ser bort fra cropen og kornene? Mvh Francis Lenke til kommentar
lazyman Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 Veldig bra. Har sans for mer eller mindre symetriske bilder. Jeg foretrekker at det bitte lille avviket i forhold til den perfekte symetri skal være der. Gjør det på en måte mer "ekte". Gratulerer med et flott bilde. -Lazy Lenke til kommentar
Rodswinger Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 Tja,hvis du har mulighet en annen gang(ikke for å ta glansen av dette),skulle det vært veldig moro med det samme motivet med en mer finkornet film,ser for meg ut som om man må opp på 5d nivå for å få detaljer og belysning som du har bakerst i bildet. (Filmbasert,mumle,mumle.... Tar vel dette opp i en tråd snart,på grunn av sånne som deg,at jeg må skaffe meg filmbasert igjen. Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 9. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2009 Moro at det motiverer deg til å gi film en "ny" sjanse! Film er gøy . Jeg kan helt sikkert få til det samme bildet med en finkornet film neste gang jeg er i byen hvis jeg har gått til anskaffelse av mer film til den tid. P3200 er desverre den eneste filmen jeg har for tiden. Forhåpentligvis får jeg noen Foma 100 og 200 ISO filmer i hus om ikke så alt for lenge . Francis Lenke til kommentar
Anew Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 Likte dette veldig godt - det sendte tankene i retning Kubrick. En småsyk blanding av A Clockwork Orange og Barry Lyndon. Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 9. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2009 Likte dette veldig godt - det sendte tankene i retning Kubrick. En småsyk blanding av A Clockwork Orange og Barry Lyndon. Det er det ikke hver dag man får høre - Takk! Francis Lenke til kommentar
Rodswinger Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 Likte dette veldig godt - det sendte tankene i retning Kubrick. En småsyk blanding av A Clockwork Orange og Barry Lyndon. Er ikke de syke nok hver for seg? Lenke til kommentar
Rodswinger Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 Moro at det motiverer deg til å gi film en "ny" sjanse! Film er gøy . Jeg kan helt sikkert få til det samme bildet med en finkornet film neste gang jeg er i byen hvis jeg har gått til anskaffelse av mer film til den tid. P3200 er desverre den eneste filmen jeg har for tiden. Forhåpentligvis får jeg noen Foma 100 og 200 ISO filmer i hus om ikke så alt for lenge . Francis Den gamle Ftb,en min er utslitt,tviler på at jeg gidder å reparere,er nok billigere å kjøpe "nyere"brukt,mest fordi jeg har lyst til å bruke s/h igjen. Nok OT,tar det opp i en tråd seinere.I mellomtiden får jeg håpe på flere bilder fra deg. Gleder meg. Lenke til kommentar
J@cob Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 Dette var elskbart. Uten tvil det mest tiltalende fisheye bildet jeg har latt mine dementerte øyne hvile på, og la mitt lettere retarderte sinn dvele ved. Lenke til kommentar
d0ppler Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Flott og stram komp. Støyen i bildet er perfekt i mine øyne. Keep it up! Lenke til kommentar
ImNotHere Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Skikkelig bra bilde! Synes kornene passer og funker bra (men så digger jeg uttrykket SH+kontrast+korn da). Det er skjelden jeg synes fisheye-effekten passer, men her er det midt i blinken. flott komposisjon. Synes det blir litt mørkt ut mot hjørnene, ville kanskje løftet det litt her (men ikke mye). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå