MatsAndreassen Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 Heisann! Skal kjøpe ny mp3 med over 16 gb plass og lurer på om det fins noen andre alternativer enn Ipod eller om de har tatt monopol på dette markedet.. Hadde en creative zen vision m før på 30 gb og funket fett i noen år og har hatt en ipod classic på 80 gb som varte en mnd så rep osv osv i over et år nå og er GRUFULT lei av å ha den tre uker og sende den på reperasjon i tre ny uker, and repeat. Altså: Trenger ny mp3, mer enn 16 gb (rundt 30++) som gjerne ikke er ipod.. er ikke dette mulig får jeg vel kjøpe en ny ipod og håpe de har klart det bedre. takker for svar som vanlig Lenke til kommentar
Mariofrans Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 Kjøp deg en iPod Touch 32gb Tror ikke det er så mange mp3 spillere som er veldig bra nå. Ikke som jeg har hørt om ihvertfall. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 Nei vel...tåpeligaste eg har høyrt. iPod er langt frå det beste du får i dag, den er kanskje under middels. Når du har lese denne tråden og kome med bruksområder osv. som det står kan me kome med alternativer til deg: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1068049 Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 Det er derimot den absolutt kuleste spilleren du får i dag! Ingen som hører forskjellen uansett, iPoden har mer enn bra nok lyd, og du slipper å få høre "Hvorfor kjøpte du ikke iPod, har du ikke venner eller?" /Brannfakkel Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 (endret) I stand corrected, det er det dummaste eg har høyrt i dag og i går og i heile verda nokon sinne. Herrejemini... iPod var tøft for 5-6 år sidan, i dag har alle det og det finnes produkter som slår spelaren på samtlige områder, einaste iPod-en har til sin fordel er utsjånad og navn, ikkje i positiv forstand sånn sett, men fordi det er eit så veletablert merkenavn. På den tida det spesielt å ha iPod, det var ikkje noko du såg over alt. I dag er det snudd heilt på hovudet, eg vil heller påstå at å kjøpe ein iPod er som å tre ei bjelle over hovudet og følge resten av flokken. Dei tøffe er dei som har eit anna merke og faktisk kan argumentere med at spelaren er betre enn iPod-en. No er det ikkje noko ukjend fenomen at flesteparten ikkje har peiling på sånt og brukar medfølgande øyrpluggar. Det blir som å kjøpe ein gamer-PC og putte i den eit Geforce MX400. Endret 9. februar 2009 av Zeph Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 Det fine med Creative er at du ikke må vente på reparasjon, det er bare send inn, konstater feil, ny spiller. I hvert fall var det sånn for noen få år siden, spør selgeren din. Lenke til kommentar
CorporalClegg Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 Det dumme med Creative er at de nyeste spillerne er et bugghelvete Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 (endret) I leave for one hour, and all of hell breaks lose... Det er ingenting som heter "beste spilleren". Hvilken spiller som er best, kommer helt an på hva vedkommende som er på jakt etter spiller trenger av funksjoner - hence tråden Zeph linket til. Mariofrans har tydeligvis ikke hørt om mange spillere, og bør kanskje da holde fred - å foreslå en ipod til noen som spesifikt ber om noe annet, er faretruende nært idioti. At det er den "kuleste spilleren" er 100% subjektivt. At ingen hører forskjell, er 100% idioti. Absolutte termer som "ingen" og "alle" er noe av det dummeste du bruker, da det finnes unntak for nesten hva som helst her i verden. Vanker du i kretser der ipod er inngangsbillett til sosiale treff, bør du vurdere å skifte beitemark... Det er heller ingen spiller, eller alle andre spillere tilsammen, som slår ipod på "samtlige områder". Hadde det vært det, hadde jeg ikke selv hatt en touch, da det er mange aspekter der ingen klarer hamle opp med den. Ettersom trådstarter ikke har gitt noen kriterier som det faktisk går an å finne en spiller ut fra, så foreslår jeg at folk her slutter å pisse om kapp frem til han gjør det. Endret 9. februar 2009 av Slettet+89234341 Lenke til kommentar
MatsAndreassen Skrevet 9. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2009 (endret) Har lest "les dette før du poster" posten nå og sett gjennom alle postene her. Bruksområdet er vel bussen, skolen (når vi arbeider) og ellers hvor det kan bli litt kjedelig å sitte i stilheten over lengre tid. Også viktig at den har litt god kapasitet med over 16 gb (gjerne over 30 også). Har hatt en Ipod Classic 80 gb og en Creative zen vision M 30 Gb og sistnevnte var best i min bok rett og slett pga bedre kvalitet. Ipodden var som sagt inn og ut av reperasjon og helt på slutten bare døde den helt. Lyden er ikke så viktig (er jo selvfølgelig viktig), men det må jo gå ann å høre på det både på buss og i hjemmet uten å ha noe å klage over. Lydformat har jeg ingen krav til så lenge den spiller de mest normale og skjermstørrelse er ikke vitkig ettersom jeg mest sannsynelig aldri kommer til å se film eller lignende på den. om mp3en er kul eller ikke driter jeg langt i siden den kommer til å ligge i lommen når den brukes En fordel er gjerne at den er lett å bruke og ikke krever mye instalasjon av diverse oppdateringer o.l Håper dette hjelper Btw; Prisen er ikke så veldig viktig, men 3000 kr er i vel meste laget Endret 9. februar 2009 av Martyr Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 det var nå fortsatt ikke mye info, men kan "interpolere" litt og gi noen alternativer, så får du heller se på alle og bestemme selv. "Billigalternativet" er en Sansa Fuze 8GB med enten 8 eller 16GB minnekort. God lyd (noe du i teorien ikke trenger, uten at du oppga hodetelefoner). En 24GB kombo av denne koster rundt 17-1800, men ville kanskje tatt en av de andre. "Semipro-alternativet" er en Sony NWZ-S739: http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...spx?plid=109897 16GB, ikke utvidbart. Her har du en liten spiller som er overlegen de andre nevnt på lydfunksjoner, har best batteri av de nevnt og er minst av dem. Støykanselleringa er "meh", du må bruke proppene som er med hvis du skal ha den funksjonen (men du kan sef bruke andre normalt) og de er ikke veldig behagelige. "pro-alternativet" er en Cowon D2. Som de andre nevnt her (unntatt xfi) ligger den i toppsjiktet på lydkvalitet, noe du ikke trenger, men samtidig er det den her med best kapasitet (ikke inkludert å stappe minnekort i xfi, siden det er en ubrukelig løsning. Selve spilleren går til 16GB, men den tar minnekort opp til 32GB med full integrering - altså totalt 48GB. Også best batteri av de her, 52 timer. 16GB koster 1800: http://www.vostok.no/catalog/product_info....products_id=403 16GB med DAB radio koster 2000: http://www.vostok.no/catalog/product_info....products_id=413 16GB minnekort koster 400: http://www.vostok.no/catalog/product_info....products_id=388 Mens 32GB ligger en del høyere, 1000 kr: https://prisguiden.no/product.php?product_id=89954 Selv ville jeg sett spesielt på D2. D2 gir deg 32GB for 2200, og 48 for 2800, som fortsatt såvidt sniker seg innunder budsjettet ditt. Selv om du ikke trenger alt den har å tilby, gir den deg kapasitet og batteritid til en grei pris. Kvaliteten på alle tre nevnt er god. Touch er kun et alternativ om du vil ha ekstra dilldallet. Unnlot å nevne creative zen xfi da 32GB utgaven av den koster bare en hundrelapp mindre en 32gb kombo av d2, og den klarer strengt talt ikke hamle opp med D2 på noe felt som har betydning her. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå