Fredrik_89 Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 Litt usikker på om dette er riktig forum, men jeg prøver. For en tid tilbake var jeg litt uheldig i fylla, og dro ut minijack-kabelen av pcen litt vel hardt, og da falt den ringen som er rundt inngangen ut. Siden hullet nå er langt større en det det skal være, må jeg holde kabelen et visst sted for at det skal komme lyd. Etter å ha åpnet pcen fant jeg ut at inngangen har knekt på den ene siden, og at hele inngangen sannsynligvis må byttes ut. Samtidig som dette skjedde mistet jeg også lyden i høytalerne i pcen. Først trodde jeg at høytalerne var sprengt, men en data-ekspert sa at pcen sannsynligvis tror at det er en hodetelefon inni, og at det derfor ikke kommer ut lyd av høytalerne. Dette er selvfølgelig ikke en holdbar situasjon, og jeg har allerede henvendt meg til butikken jeg kjøpte den i(mpx.no). Da må jeg isåfall senden den til dem, og så skal de gi den videre til fabrikkverkstedet. Det sier seg selv at dette vil ta lang tid, og jeg lurer på om den typen reparasjon er noe databutikker kan foreta seg? Hva bør jeg gjøre? Lenke til kommentar
Mechablast Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 Det er vel ikke mye annet å gjøre en å sende den inn da. Men altså, du har åpnet pcen! Da må du nok betale hele greia selv. Om du hadde noen garanti på den. En eventuel garanti ryker om du har åpnet den. Gammel maskin? Lenke til kommentar
Fredrik_89 Skrevet 9. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2009 Niks, 4-5 måneder gammel. Den ble bare skrudd fra hverandre, og er skrudd på plass igjen. Men jeg tror ikke dette vil gå på garantien uansett. Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 Billigste løsning er å få noen som kan det til å koble ut hodetelefonutgangen og deretter kjøpe ett ekstern lydkort. Kan fort bli tusenlapper av reperasjon på sånt, avhengig av hvor integrert i hovedkortet hodetelefonutgangen er. Lenke til kommentar
bjorn.e Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 Uhm, det vanskeligste med å reparere det hele er vel å finne rett kontakt, og et sted å bestille denne. Selv om den skulle være overflate montert er nok det snakk om så store flater at det er kurrant å lodde på for "amatører". Kanskje du kan snike litt i en el-retur kontainer og finne noen laptoper i håp om å finne matchende reservedeler? Lenke til kommentar
Fredrik_89 Skrevet 9. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2009 Ja, litt usikker hva jeg skal gjøre, men jeg er ikke særlig lysten på en dyr reperasjon. Tror fort det kan bli et eksternt lydkort siden jeg kjenner en som trolig kan koble fra hodetelefonutgangen. Tenker at jeg tar en titt igjen i morgen, og se hvor vansklig det vil være å bytte. Lenke til kommentar
Purplehaze Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Åpnet PC eller ikke, har du fysisk knekt ett eller annet har det ingen ting med garanti å gjøre, og er en kost du dessverre må ta selv. Så kommer jo det supre, det er at ofte står disse kontaktene rett på hovedkortet, så om det er tilfelle må hovedkortet byttes. Og det kan fort bli en kostbar affære. Alternativt, om dette skulle vise seg å bli alt for dyrt, går det sikkert an å ta kontakt med et elektronikkverksted og se om noen der kan lodde på en ny plugg. For en som reparerer tv-apparater og radioer etc. er ikke det noen stor sak, og det blir nok mye billigere enn nytt HK om det er sånn. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå