Guggedal Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 Har kjøpt bil med registerreimshavari, en opel astra med motorkode X16XEL tror jeg.. Har denne klaring eller røk ventilene? Lenke til kommentar
LiamH Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 Jeg er ganske sikker på at disse motorene vil få motorhavari, ja. Nå er dette aldri helt garantert, men det er ganske enkelt å finne ut om ventilene lekker eller ikke ved bruk av sylinderlekasjemåling (lufttrykk). Jeg tror uansett at du skal forberede deg på topp-overhaling siden de fleste 16-ventilerne havarerer. De eldre Opel-motorene med 8-ventiler havarerte ikke, men jeg er ganske sikker på at klaringen mellom stempel og ventil på 16-ventilene ikke er stor nok til å unngå skade. Lenke til kommentar
Guggedal Skrevet 9. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2009 Var det jeg og trodde, men har ikke fått den henta og bringa til jobben så jeg får sett skikkelig.. Men tok og dreide litt på veiva, og den gikk lett og fint.. Lenke til kommentar
LiamH Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 Var det jeg og trodde, men har ikke fått den henta og bringa til jobben så jeg får sett skikkelig.. Men tok og dreide litt på veiva, og den gikk lett og fint.. ...og der er første faresignal på at du har havari. Lenke til kommentar
Guggedal Skrevet 11. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2009 Hmm, jeg får vell svar når jeg har fått den til verkstedet og dreiet på kammene.. Lenke til kommentar
LiamH Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Hmm, jeg får vell svar når jeg har fått den til verkstedet og dreiet på kammene.. Ta en sylinderlekkasjetest. Da er du sikker. Lenke til kommentar
Guggedal Skrevet 14. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2009 (endret) Slengte på ny reg.reim, konklusjon: HAVARI! Oppdatering: 4 ødelagte ventiler. Så nå vuderer jeg enten ny brukt topp, eller overhale den gamle. Motoren er jo kun gått 60k! Endret 15. februar 2009 av Guggedal Lenke til kommentar
LiamH Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 (endret) Slengte på ny reg.reim, konklusjon: HAVARI! Oppdatering: 4 ødelagte ventiler. Så nå vuderer jeg enten ny brukt topp, eller overhale den gamle. Motoren er jo kun gått 60k! Når først toppen er av, så overhal den du har. Like greit, så vet du at toppen er i optimal stand før du setter den på. En brukt topp fra en bilopphugger kan være utslitt eller ha andre svakheter. Endret 18. februar 2009 av LiamH Lenke til kommentar
Guggedal Skrevet 18. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2009 (endret) Er sendt til overhaling, ja. Samme pris som brukt, men denne er kun gått 60k, og så får jeg jo nye tetninger osv.. Endret 18. februar 2009 av Guggedal Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå