maurbiff Skrevet 18. april 2003 Del Skrevet 18. april 2003 Har et religionsprosjekt på gang her, og emnet er lykke.. Frykteli omfattende egentlig, så jeg trenger noen gode meninger! Altså, hva er lykke (for deg)? Lenke til kommentar
Bach Skrevet 19. april 2003 Del Skrevet 19. april 2003 For meg er vel lykke tett linka til "arbeid". Dvs. utført arbeide så man er ajour. Sitte dønn still med nytrakta kaffe, en rullings, høre på Bach-kantater eller Vivaldi og samtidig vite at man ikke forsømmer noe. Sikkert forferdelig gammeldags betraktning, men for meg er det lykke. Lenke til kommentar
[ReXoR] Skrevet 19. april 2003 Del Skrevet 19. april 2003 Hva som gir (heller kan gi) meg lykke: 1. Kjærlighet 2. Venner og familie 3. Karriere (penger er bra å ha) 4. Hester og en egen stall i Hallingdal *drømme seg bort* Lenke til kommentar
Bateman26 Skrevet 19. april 2003 Del Skrevet 19. april 2003 Lykke er og bli pappa.. Men en generell definisjon på lykke må vel være og ha det bra med seg selv.. Hva er livet ? Et pust i sivet, Et spill av krefter der higer etter en evighet Lenke til kommentar
asyrst Skrevet 20. april 2003 Del Skrevet 20. april 2003 Lykke er: - Frihet - Mat - At dataen funker stabilt Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 20. april 2003 Del Skrevet 20. april 2003 - En Porsche 911 Turbo - Masse bensin Lenke til kommentar
Sandman2k Skrevet 24. april 2003 Del Skrevet 24. april 2003 lykke er verken kjærlighet eller pc det er rett og slett en ny stekt Grandiosa med en stor kald Cola! mmmmm..... Lenke til kommentar
Vice Skrevet 24. april 2003 Del Skrevet 24. april 2003 Lykke er når verden smiler til deg uansett hva du gjør :smile: Lenke til kommentar
DukeNuke Skrevet 24. april 2003 Del Skrevet 24. april 2003 Lykke er vanskelig å definere. Mennesker blir nesten aldri helt lykkelig. De vil bare ha mer og mer. For meg er lykke å ha en utrolig deilig natt med verdens fineste dame. :smile: Lenke til kommentar
Lufen Skrevet 24. april 2003 Del Skrevet 24. april 2003 lykke er en dagforan pcen med masse brus og god mat og mye å gjøre på nettet Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 24. april 2003 Del Skrevet 24. april 2003 Noe som kommer før eller etter ulykkelighet, dualitetens rollercoaster for untermenschen. Lenke til kommentar
Jimmy Pop Skrevet 25. april 2003 Del Skrevet 25. april 2003 Et viktigere spørsmål er "hvordan bli lykkelig"... Du kan nemlig ikke ha lykke uten sorg. Du kan ikke ha medgang, uten motgang. Lykke er et resultat av midlertidig ende på sorg. Mener jeg. Lenke til kommentar
LeD Skrevet 25. april 2003 Del Skrevet 25. april 2003 Det er meget individuelt hvilke aktiviteter mennesker velger å føle lykke som følge av. Men generelt er "lykke" noe som oppstår når kjemiske stoffer frigjøres i hjernen. (De samme stoffene finnes i narkotika.) LeD Lenke til kommentar
Bach Skrevet 27. april 2003 Del Skrevet 27. april 2003 Det er meget individuelt hvilke aktiviteter mennesker velger å føle lykke som følge av. Men generelt er "lykke" noe som oppstår når kjemiske stoffer frigjøres i hjernen. (De samme stoffene finnes i narkotika.) LeD Jada... Og feks appelsiner og piller med c-vitaminer gjør samme nytten. Been there, done that. Funker ikke akkurat sånn kanskje!? Om du virkelig har det slik at du velger hvilke aktiviteter du får en lykkefølelse av går du etter min mening glipp av ganske mye. Men det er selvfølgelig mulig innlegget ditt var en flipp... Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 27. april 2003 Del Skrevet 27. april 2003 Men generelt er "lykke" noe som oppstår når kjemiske stoffer frigjøres i hjernen. (De samme stoffene finnes i narkotika.) Stemmer ikke det da? Og er det ikke sånn at hjernen blir mer og mer "imun" mot de stoffene, slik at du trenger "større doser" for å bli like lykkelig som mindre greide før. Det betyr jo at gamlinger som er virkelig sure og fæle har hatt en god oppvekst. :wink: Lenke til kommentar
bjaa Skrevet 27. april 2003 Del Skrevet 27. april 2003 Her er min lille dumme liste: 1. EN bil 2.en stabil og grei maskin 3.lommepenger 4.familie 5.win2k 6.dame Lenke til kommentar
LeD Skrevet 29. april 2003 Del Skrevet 29. april 2003 Og feks appelsiner og piller med c-vitaminer gjør samme nytten. Nei. Disse produktene inneholder ingen slike stoffer. Om du virkelig har det slik at du velger hvilke aktiviteter du får en lykkefølelse av går du etter min mening glipp av ganske mye. I stor grad gjør man jo det, men kanskje ikke så direkte som du tolket det? Dersom du f.eks. blir lykkelig av at favorittlaget ditt vinner en fotballkamp, er det jo fordi du valgt å bruke mye tid på denne interessen. Blir du lykkelig av å lykkes i et arbeid, er det fordi du har valgt å bruke mye tid på dette arbeidet. Det er programmert inn i hjernen din hva du skal bli lykkelig av. Lykkefølelsen er en "belønning" som hjernen gir til seg selv. Ved å velge hva som skal være viktig i livet ditt, velger du hva som skal gi deg lykkefølelse. En god del programvare følger med ved fødselen. Å søke kontakt med sunne og fruktbare individer av det motsatte kjønn med tanke på reproduksjon, oppfatter hjernen til de aller fleste som ønsket adferd som skal belønnes. Men man kan velge å ikke føle lykke av dette, f.eks. ved å programmere inn i hjernen sin at "gud synes at se.x er synd." Man velger selvsagt ikke i øyeblikket at "denne aktiviteten skal jeg føle lykke av", men valg man foretar på litt lengre sikt er med på å programmere inn i hjernen hvilke aktiviteter som skal belønnes med lykke. Disse valgene er ikke nødvendigvis bevisste heller. LeD Lenke til kommentar
Jimmy Pop Skrevet 12. mai 2003 Del Skrevet 12. mai 2003 Lykke er kommunistisk anarki. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå