Kristoffer Torp Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 (endret) Hallo. Jeg har et ganske stor problem på dette nettverket her. Når min mor skal spille sine tragiske flash spill, så lagger nettverket heftig. Går ikke ann å komme inn på en CS server som jeg vet jeg kommer inn på når hun ikke spiller flash spill. Dette er ett STORT problem for meg nå og begynner å bli ganske irritert over dette. Så derfor lurte jeg på om det er mulig å sette den maskinen hun sitter på til lav prioritert sånn at den bruker minimalt av hastigheten vi har på dette nettverket. Vi har også sånn IP-telefon, vet ikke om det har noe å si jeg. Men hvis det går ann å sette den på lav prioritering også hvis det tar masse av linja Hastigheten er 5000/400 På forhånd takk! Med vennlig hilsen -Kristoffer Torp Endret 9. februar 2009 av Kristoffer Torp Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 Flashspill trenger såvidt jeg har erfart bare å lastes når det startes, etterpå bruker det ikke internettskapasitet. La broren din starte flashspillet, så måler du med speedometeret.no. Så lar du broren din restarte nettlesere (og kanskje hele maskinen) og så starte spillet igjen, men denne gangen kobler han seg fra nettverket. Kjør speedometertest på pc'en din. I hodet mitt bør disse to resultatene blir ganske like. Som igjen får meg til å tro at problemet er noe helt annet enn din brors flashspill. evt., sleng opp en link til spillene han spiller, så kan jeg teste her, og sammenligne dine resultater med mine Lenke til kommentar
Kristoffer Torp Skrevet 9. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2009 Det er ett eller annet på dette nettverket som slakker ned farten. Og det skjer hver gang mamma skal spille flash spill Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 har du prøvd forslaget mitt? Lenke til kommentar
Kristoffer Torp Skrevet 9. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2009 Jeg har testet dette før og hver gang mamma starter opp et flash spill, så tar jeg en sånn test og da går den betraktelig ned Aner ikke hvordan det skjer eller hvorfor det skjer. Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 Har du prøvd å koble fra pc'en flashspillet kjører på, etter at det har loadet? SÅ ta speedometersjekk? Lenke til kommentar
Mynotir Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Hvilket spill spiller hun? Lenke til kommentar
Kristoffer Torp Skrevet 10. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2009 Aner ikke hva hun spiller, men det er flash spill... Har vel samme efekt khaffner: Jeg har prøvd å ta ut kabelen mens hun spiller, men da stopper det å lagge Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 khaffner: Jeg har prøvd å ta ut kabelen mens hun spiller, men da stopper det å lagge Og spillet fortsetter å fungere som vanlig? Lenke til kommentar
Kristoffer Torp Skrevet 10. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2009 Ja Lenke til kommentar
HammerBro Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Da er det kanskje noe torrent-ting morra di holder på med. Lenke til kommentar
Kristoffer Torp Skrevet 10. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2009 Da er det kanskje noe torrent-ting morra di holder på med. Mamma vet ikke hvordan man laster ned noen torrents... Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 khaffner: Jeg har prøvd å ta ut kabelen mens hun spiller, men da stopper det å lagge Og spillet fortsetter å fungere som vanlig? Ja Problem midlertidig solved Lenke til kommentar
Mynotir Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Aner ikke hva hun spiller, men det er flash spill... Har vel samme efekt Jeg syns du bør sjekke hvilket spill hun spiller og si det her. Om det er bare ett spill kan det ha noe med det spillet å gjøre, og det hadde vært morsomt å vite hvilket spill. Hvis ikke har det noe med selve flashen og gjøre (kanskje siden hun spiller på?). Det tror jeg er veldig usannsynlig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå