GNUfan Skrevet 18. april 2003 Del Skrevet 18. april 2003 Slashdot har en link til disse lekre fontene. Kjører de i Mozilla nå, de er nydelige... Lenke til kommentar
Rafael Skrevet 18. april 2003 Del Skrevet 18. april 2003 Har hørt at de har litt problemer med 'e' osv, den er for nærme andre bokstaver. http://forums.gentoo.org/viewtopic.php?t=4...ight=vera+fonts Lenke til kommentar
bergetun Skrevet 21. april 2003 Del Skrevet 21. april 2003 Jeg har lite eller ingen peiling paa X Kan forklare meg hvordan jeg installerer disse fontene ? Lenke til kommentar
GNUfan Skrevet 21. april 2003 Forfatter Del Skrevet 21. april 2003 Blir vel noe sånnt som å legge de i /usr/X11R6/lib/X11/fonts/ennymappe, cd ennymappe ttmkfdir vim/emacs/pico/nano /etc/XF86Config legg til mappa i FontPath Restart X Du er igang. Lenke til kommentar
iDude Skrevet 21. april 2003 Del Skrevet 21. april 2003 Jeg har lite eller ingen peiling paa X Kan forklare meg hvordan jeg installerer disse fontene ? Flere og flere distribusjoner har innsett at fontconfig er veien å gå for Xft1/Xft2 (For redhat fom versjon 8 ). Fontconfig-filene ligger vanligvis i /etc/fonts. Med fontconfig er letteste måten å installere nye fonter på å legge dem i ~/.fonts/, eller å legge dem i en egen katalog, for så å editere /etc/fonts/fonts.conf. For sistnevnte legger du inn en ny <dir> tag (XML tag) tilsvarende katalogen du la fontene inn i. Etter at du har lagt inn fontene kjør "fc-cache -v" og se om fontconfig bruker katalogen du nettop la inn. Kommandoen "fc-list" lister fontene dine. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå