Gå til innhold

Ylvis Møter Veggen er ein kopi fra Japan

kjhgfdsa

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Men igjen da, Norske versjoner av sånt er jo seriøst møkk. Ylvis møter veggen er noe av det absolutt kjedeligste jeg noensinne har sett. De to brødrene er jo greie nok, morsomme også, men programlederne er helt ekstremt tørre! Kjetil André Aamodt?! WTF, hvem fant ut at han er et bra valg? Har aldri hørt fyren make a funny noensinne.

Samtidig som at programmet alltid blir dratt altfor langt ut. I Japan er vel dette konseptet étt av sinnsykt mange? Så da blir det fastpaced action lissom. Så dere forresten "Hjelp, jeg er med i et Japansk gameshow"? Det var et perfekt eksempel på hvordan man ikke skal gjøre det. De lager et realityshow-konsept over det? Det blir bare for dumt, konseptet er jo velkjent i Japan og de elsker å se Vestlige mennesker drite seg ut på Japansk TV. Og greit nok er det, men de driver ikke med intervjuer og har denne fremtoningen vanligvis. I Norge må vi jo selvfølgelig dra det så langt ut som det går an, det er jo tross alt penger alt handler om! :thumbdown:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-PJ3x8Q2w
Originalt+Norsk+Reality=???

Vi kan vel satse på noe som "Fiskeri Paradiset" - der en fisker skal ta med en gjeng 20 år gamle chicks ut på havet å gifte seg med den som holder ut lengst!

Lenke til kommentar

Well, ALLE ( kanskje gjøre den stor og rød og? ) Norske Reality kloner er møkk, det finnes ikke det spor av noe moro ved de. Drama og interjuver om dramaene og så kaster de inn litt snørr og tårer for sinns skyld... "sååååå synd på deg"::

Men, så har TV liksom godt bort ettersom mer og mer havner på stream, godt å kunne bestemme sjøl hva en ser på...

Lenke til kommentar
Vi kan vel satse på noe som "Fiskeri Paradiset" - der en fisker skal ta med en gjeng 20 år gamle chicks ut på havet å gifte seg med den som holder ut lengst!

Det hadde fortsatt bare vært en fornorsket versjon av et allerede godt brukt konsept. Så ikke akkurat originalt innhold. Er vel flere håndfuller allerede av programmer hvor damer skal være på en farm/ranch/bondegård/jobb de ikke vet noe om for å vinne prince charming.

Det jeg synes er håpløst er at kvaliteten på de norske kopiene som regel er så laber at det er direkte pinlig å se på. Så jeg gidder egentlig ikke se på og trives med det. :yes:

Lenke til kommentar

Det hadde fortsatt bare vært en fornorsket versjon av et allerede godt brukt konsept. Så ikke akkurat originalt innhold. Er vel flere håndfuller allerede av programmer hvor damer skal være på en farm/ranch/bondegård/jobb de ikke vet noe om for å vinne prince charming.

Det jeg synes er håpløst er at kvaliteten på de norske kopiene som regel er så laber at det er direkte pinlig å se på. Så jeg gidder egentlig ikke se på og trives med det. :yes:

Den som er best til å fiske får den hansome mannen? Lars Monsen kanskje? :D

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-PJ3x8Q2w

Orientererne - 5 damer og 5 menn må oritentere seg rundt i Norge for å vinne flybilleten hjem! Hvis de ikke klarer det, så må de gå hjem og man blir filma mens man griner! (Etter dag blir en fjott stemt ut og det er alltid den beste fordi han er den største konkurrenten. Derfor vinner den megablondine kjerringa som går seg vill på flyplassen og må gå hjem likevel!)

Lenke til kommentar
Har hørt at 71 grader nord og er en kopi av et annet show. Jeg husker ikke hvilket show, men har hørt et navn på det. Samme med Farmen.

Jeg har hørt det motsatte; 71 grader nord er et norsk konsept som har blitt solgt til utlandet. Får støtte fra wikipedia på det punktet. Mesteparten av andre reality- gameshow- og underholdningsprogrammer stammer på et eller annet vis fra andres konsepter, noen mer direkte enn andre. Mye penger i å komme opp med et godt konsept og selge/lisensiere det ut.

For drøye realitykonsepter, les "Running man" eller "The long walk" av Stephen King/Richard Bachman.

Lenke til kommentar
Orientererne - 5 damer og 5 menn må oritentere seg rundt i Norge for å vinne flybilleten hjem! Hvis de ikke klarer det, så må de gå hjem og man blir filma mens man griner! (Etter dag blir en fjott stemt ut og det er alltid den beste fordi han er den største konkurrenten. Derfor vinner den megablondine kjerringa som går seg vill på flyplassen og må gå hjem likevel!)

Det som irriterer meg er at ingen av disse showene har noe med ferdigheter eller kunnskap å gjøre. Det blir alltid snakk om "å spille spillet", det dreier seg kun om å skape allianser og intriger. Voksne mennesker løper rundt og oppfører seg som småjenter første skoledag, hvor de mobber, baksnakker, støter ut og er generelt udugelige.

Joda, det selger. Men min mening er at ingen av disse "realitykjendisene", eller i alle fall få av dem, fortjener oppmerksomheten de får. Verden hadde vært et bedre sted om ikke disse hadde vært rikskjendiser.

Det sier alt om rikets tilstand når charter-svein plutselig har noe å si.

Lenke til kommentar

Hva kom først? "Bonderomantikk" eller "Farmer wants a wife"? ;)

Men grunnen er ganske enkel. Det koster å utvikle et nytt reality-konsept, og man risikerer å tape store penger om det ikke blir populært. Da er det mye bedre å heller bruke litt mindre penger på å kjøpe et allerede populært konsept fra utlandet. Det koster mindre, og sjansen for å lykkes er mye større.

Edit: I følge wikipedia kommer det opprinnelig fra Nederland. ;)

Endret av thecrow77
Lenke til kommentar

selfølgelig er det en totalkopi av det japanske programmet . Hele poenget med ål lage "ylvis møter veggen"

var jo å få Japansk humor i norge. å ja , da kå dem jo også oversette og "for norske" det litt.

dette er jo bare for å få den norske befolkning til å like og skjønne noe av det.

ser ikke helt poenget med å klage på dette , det er jo helt åpenlyst :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...