Tjorven96 Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 (endret) Heisann! Det har seg slik at jeg har canal digital pakke med internett, iptelefoni og tv, og har hatt det en god stund nå. Når jeg skal spille spill via Steam får jeg "connection problem" etter alt fra 5-15 minutter + - og pinger ut. Den eneste måten å spille på er hvis jeg kobler direkte til modemet, men da må jeg koble ut telefonen og det er ikke noe de jeg bor med er glade for. Jeg har prøvd andre onlinespill som f. eks. Quake3 og der pinger jeg ikke ut, og kan sitte på ventrilo, surfe osv uten å merke dette. Jeg har prøvd google litt men har ikke blitt noe klokere, så før jeg ringer og snakker med CD-support vil jeg henvende meg til dere, kanskje noen opplever det samme men har en løsning. Tusen takk for alle svar Endret 9. februar 2009 av JS20 Lenke til kommentar
MentalMoose Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 Basert på det du forteller her så kan jeg nesten garantere at problemet ligger i et ledd etter modemet (sannsynligvis i en eventuell ruter du har koblet mellom der). Om det var selve linjen så hadde det ikke hjulpet å koble maskinen direkte i modemet. Har forresten CD selv og har ikke opplevd tilsvarende problemer med spill over Steam. Du kan sjekke portene i ruteren (antar fortsatt at du har koblet en ruter her) og se om de er åpnet for Steam? Kan du liste opp alt utstyret du har koblet mellom modemet og din pc? (med detaljer om merke og modell og hele pakken) Bruker du kablet etter trådløst nettverk? Lenke til kommentar
Tjorven96 Skrevet 12. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2009 Tror telefonen er koblet i modemet først, og deretter routern i den. Var en kar som gjorde det for oss. Tror det kan være det som gjør det. Har prøvd å gå inn på routern og åpne porter men jeg har ikke så mye kunnskap om det så kan være jeg gjort feil. Skal få tak på han karen som hjalp oss sist for å koble om litt, for når vi gjort det har verken tlf eller internet fungert. Lenke til kommentar
MentalMoose Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 Generelt så vil jeg i alle fall anbefale at VoIP-adapteret (telefonen) ikke kobles før ruteren, men heller etter. Dvs *modem*->*ruter*->*VoIP* Bør heller ikke koble maskinen din via VoIP-adapteret, men direkte på ruteren i en annen port. Dette pga at VoIP-adapteret ofte har egen ruter funksjon i seg som igjen kan skape problemer. Derfor det er best med så få ledd som mulig. Kan hende at det må åpnes porter i ruteren før telefonen virker med adapteret koblet etter ruteren, men dette er uansett en mye bedre løsning totalt sett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå