AndyG Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 (endret) Heisann folkens. Håper ikke dere har gått lei av svar på slike tråder og at dere finner tid til å hjelpe en stakkar som ikke har peiling. Nå er jeg lei av å låne fatterns 4 meter lange slalomski og vil kjøpe egne. Jeg vet ikke hva jeg trenger eller burde kjøpe, derfor spør jeg her. Jeg skal først og fremst bruke skiene i preparerte bakker, Tryvann, Trysil o.l. Jeg er absolutt ingen reser på ski, men er ikke nybegynner. Jeg syns twin-tip ski ser morsomme ut, så kunne nok tenkt meg noen slike. Jeg er ikke tøff nok til å kjøre på store hopp og i pipen, så det er ikke aktuelt. Jeg har ingen formening om prisklasse, og betaler det jeg må, men helst ikke mer. Jeg er 175 høy og veier ca 88kg. Bruker vel 43-44 i sko. Jeg er for tiden på slankern, så ser det som sannsynlig at jeg veier rundt 80 neste vinter. Fint om skiene er brukbare neste sesong også. Nå har de skipakker på Smart Club, 1599,- uansett førpris. Er det verdt å en kikk der? Hva anbefales av ski, binding og støvler for min type kjøring? På forhånd, takk for alle svar! Endret 9. februar 2009 av AndyG Lenke til kommentar
AndyG Skrevet 11. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2009 (endret) Hva med disse skiene og bindingene? Dynastar Troublemaker: http://www.oslosportslager.no/produkt/dyna...pris-20039.aspx Völkl Ledge: http://www.oslosportslager.no/produkt/völk...iser-19682.aspx Rossignol Bandit B78: http://www.oslosportslager.no/produkt/ross...iser-20046.aspx Rossignol S4 Park: http://www.oslosportslager.no/produkt/ross...eski-19998.aspx Har også lest at mange anbefaler Head Mojo, men har fått inntrykket av at dette er juniorski? Valgte disse basert på beskrivelsene og utseende. Har ikke kjennskap til hvilke som faktisk er bra. Noen andre som er bra? Er f.eks. S4 Park verdt prisøkningen i forhold til de andre? Endret 11. februar 2009 av AndyG Lenke til kommentar
TheSleepwalker Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 troublemaker!! Lenke til kommentar
AndyG Skrevet 24. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2009 Wow, hadde nesten mistet håpet om svar her Så Troublemaker er de jeg burde gå for? Er det verdt å kjøpe skistøvlene som "hører til"? Lange Inferno. Ser forøvrig at Troublemaker med PX12 bindingen har gått opp 1000,- i pris siden to uker siden. Kan disse fås billigere andre steder enn Oslo Sportslager, og burde jeg eventuelt forvente noe tilbud i nær fremtid? Lenke til kommentar
TheSleepwalker Skrevet 25. februar 2009 Del Skrevet 25. februar 2009 er ikke sikker. fikk mine for 3400,- hos groseth sport. ( www.groseth-sport.no ) i fjor. Har hørt mye bra om de, men er ikke god nok til å kunne gi en sklig vurdering av de selv. De er litt stivere enn mange andre twintipski så de er litt bedre å bare kjøre på. kommer ann på hva du er ute etter (gidder ikke lese førsteposten en gang til:P) Lenke til kommentar
AndyG Skrevet 25. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2009 (endret) Jeg vil nok for det meste "råne" i preppet bakke og svinge frem og tilbake på vei nedover. Jeg er på det nivået . Etterhvert som jeg blir bedre kan jeg nok tenke meg og prøve litt hopp og greier, så er greit om skiene funker til begge deler. Ser Grøseth Sport selger pakke med Trouble Maker ski, PX12 binding og Lange Inferno støvler for 6500,-. Er det en god pris? Burde jeg evt. velge andre støvler? Endret 25. februar 2009 av AndyG Lenke til kommentar
4FrntSTL Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 Jeg vil nok for det meste "råne" i preppet bakke og svinge frem og tilbake på vei nedover. Jeg er på det nivået . Etterhvert som jeg blir bedre kan jeg nok tenke meg og prøve litt hopp og greier, så er greit om skiene funker til begge deler. Ser Grøseth Sport selger pakke med Trouble Maker ski, PX12 binding og Lange Inferno støvler for 6500,-. Er det en god pris? Burde jeg evt. velge andre støvler? Er du en nybegynner så ikke sats på sykt dyre ting. Sats heller på brukt. Det er som regel en god start. Men 6500,- for, trouble maker, px 12 og lange boots er ikke så dumt kjøp. Du vil nok beholde dette utstyret en lang tid! Men mitt tips til deg er å sjekke om du finner noe bruktbart som er brukt fra finn.no eller noe sånt. Om du bruker 3000 eller 7000 vil i det lange løp ikke ha noen stor betydning. Men hvis målet ditt er å se bra ut i bakken burde du vel satse på noe litt dyrt, stylish og nytt. Jaja, lykke til videre AndyG! Lenke til kommentar
TheSleepwalker Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 han vil sikkert se bra ut. AndyG er jo en G Lenke til kommentar
AndyG Skrevet 3. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2009 I put the G in Gizzle Har sendt litt mails for å sjekke prisen på denne pakken rundt om. Det jeg lurer på nå er om denne pakken er velegnet for en "litt-bedre-enn-nybegynner" eller om de kun er egnet for de som tar 1080 i halfpipen og greier? Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 Du vil IKKE kjøre halfpipe med PX12-bindinger. Er vel helt OK ski om du liker den typen. Lange-støvler har en noe snodig passform, så prøv et par før du kjøper. Lenke til kommentar
AndyG Skrevet 3. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2009 Beklager om dette er dumme spørsmål: Hvorfor vil jeg ikke kjøre i halfpipe med PX12-bindinger? Ser ikke for meg at jeg kommer til å gjøre det med det første, men skal ikke se bort ifra at jeg vil prøve det en gang. Hva mener du med "den typen"? Er det noe spesielt med denne typen ski? Takk for tips ang. støvler Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 (endret) Fjærene er ganske løse, og med så stor belastning pipe-kjøring har på forsafen om man ikke lander helt riktig bare faller de av. Kommer jo såklart litt an på hvor hardt man tar i også dog. Troublemaker er en ski uten særlig respons og har ikke noen særegen fleks. De fleste heller enten mot veldig stive eller veldig myke parkski, en mellomting blir bare tull om man har preferanser. Endret 3. mars 2009 av Goophy Lenke til kommentar
AndyG Skrevet 4. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2009 Jeg kommer nok ikke til å være en prøve meg i half-pipen på et par sesonger enda, men ønsker å evt. ha muligheten til å gjøre det en gang om jeg blir skikkelig dreven. Når det gjelder stive eller myke ski har jeg overhodet ingen preferanser; jeg vet ikke engang hva det har å si. Jeg vil kjøre mest i preparert bakke og kanskje litt løsere snå hvis bakken ikke er godt preparert ved nysnø. Jeg syns Troublemaker er råtøffe og de virker å ha gode svingegenskaper (som carvingski), og leser at de får mye skryt. Utover det har jeg ikke snøring. Lenke til kommentar
Madeo Skrevet 5. mars 2009 Del Skrevet 5. mars 2009 (endret) Jeg kommer nok ikke til å være en prøve meg i half-pipen på et par sesonger enda, men ønsker å evt. ha muligheten til å gjøre det en gang om jeg blir skikkelig dreven. Når det gjelder stive eller myke ski har jeg overhodet ingen preferanser; jeg vet ikke engang hva det har å si. Jeg vil kjøre mest i preparert bakke og kanskje litt løsere snå hvis bakken ikke er godt preparert ved nysnø. Jeg syns Troublemaker er råtøffe og de virker å ha gode svingegenskaper (som carvingski), og leser at de får mye skryt. Utover det har jeg ikke snøring. På en del forum, har Troublemaker blitt regelrett slakta pga en drøss produksjonsfeil Kan ikke akuratt si at jeg har en super oppfatning av dem. Du nevnte Bandit 78. Dette er en ski som sitter utrolig bra i bakken, og gir deg litt flyt offpiste. Dog ikke Twintip. Utifra det du sier, hadde jeg sett etter en all-mountain ski, som har twintipp, men ikke midtmontere. Da vil du ha en ski som er veldig god i bakken, samtidig som den er OK i offpiste og park. skal se om jeg kan finne noen eksempler EDIT: Dette er jo en litt bredere versjon, kanskje en god ide? http://www.oslosportslager.no/produkt/dyna...iser-20051.aspx med målene 124 - 92 - 114 mm, får du litt flyt offpiste også 5399 med PX12 JIb, men hvis jeg skal anbefale noe, hadde jeg lagt i 600 kr til, og satt på marker Gryphon, en superbinding! Endret 5. mars 2009 av madeo Lenke til kommentar
AndyG Skrevet 16. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2009 (endret) Oj, beklager madeo at jeg ikke har svart på innlegget ditt tidligere. Ventet på at den skulle komme opp med ny post i "Mine innlegg", men så redigerte du. Tenkte jeg ikke på. Jeg syns kanskje 5399,- + støvler er litt i dyreste laget. Jeg var innom XXL på fredag og han jeg pratet med sa jeg burde styre unna Dynastar Trouble Maker. Han mener dette er nybegynnerski. Han mente heller jeg burde kjøpe det han kalte de beste skiene i butikken: Rossignol S4 Park, med PX12 binding. De solgte ski og binding sammen til 3499,- nå. Han anbefalte også Nordica Supercharger Flash støvler. Han kunne tilby ski, binding og støvler for 6198,- inkl montering. Er det en god pris på en god pakke? Han sa også at dersom "jeg absolutt skulle ha Trouble Maker" kunne jeg få de med PX12 binding og Nordica Supercharger Flash støvlene til 5000,-. Hva burde jeg velge? Edit: Fikk idag tilbud på Trouble Maker, PX12 Jib og Nordica Supercharger Flash til 4500,- inkl. montering. Tenker jeg slår til på det imorgen hvis ingen kommer med andre tips Endret 18. mars 2009 av AndyG Lenke til kommentar
TheSleepwalker Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 (endret) svarer kansje litt sent, men jeg kjøpte Line Invader og er svert fornøyd med de. de veier ikke stort og er lettkjørte. hadde kun Jr. ski før og merket stor forskjell på de gamle og line skia http://www.oslosportslager.no/produkt/line...iser-19729.aspx Endret 10. juni 2009 av kristianfredrik Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå