CD Skrevet 18. april 2003 Del Skrevet 18. april 2003 Jeg holder meg til Windows 2000 Pro med SP3 XP ser ut som om den er laget for drittunger eller for mac. Jeg er temmelig sikker på at han som har utarbeidet utsendet til XP sitter hjemme og ler ræva av seg forran MAC´n sin... Edit: dette er min mening da jeg synes at XP ser "barnslig" ut med alle de runde kantene og fargene. 5 klikk med musa så ser XP akkurat ut som 2k, ingen avrundinger og standard Win farger. Kontrollpanel-system-avansert-innstillinger under ytelse-tilpass til best ytelse. Win2k varte 3 uker på min PC før jeg gikk tilbake til Win98SE et par uker, etter det er XP kommet for å bli (iallefall til noe vesentlig bedre kommer) Lenke til kommentar
kristwa Skrevet 18. april 2003 Del Skrevet 18. april 2003 Bruker WinXP. Mange nevner at det er masse unyttige ting i XP, men de aller fleste "unyttige" tingene kommer jo videre fra 2000. Og dessuten så er det mange som bruker og finner nytte i disse "unyttige" tingene. Kom gjerne med noen eksempler (og ikke bruk utseende eller startmenyen for de kan med få tastetrykk tilbakeføres til win2k style). Lenke til kommentar
brune-ha Skrevet 18. april 2003 Del Skrevet 18. april 2003 st[an"]Bruker WinXP.Mange nevner at det er masse unyttige ting i XP, men de aller fleste "unyttige" tingene kommer jo videre fra 2000. Og dessuten så er det mange som bruker og finner nytte i disse "unyttige" tingene. Kom gjerne med noen eksempler (og ikke bruk utseende eller startmenyen for de kan med få tastetrykk tilbakeføres til win2k style). Messenger innstalert...Har 20 sider med tweaking til xp, vil du ha? Lenke til kommentar
kristwa Skrevet 18. april 2003 Del Skrevet 18. april 2003 ja jeg gir meg angående messenger. Kom på akkurat det momentet når jeg skulle til å gå ut av forumet. Men uansett, tweaking må til uansett hvilket ms os vi snakker om. Synes XP og 2k er noenlunde like gode, men selv foretrekker jeg som tidligere sagt XP. Lenke til kommentar
brune-ha Skrevet 18. april 2003 Del Skrevet 18. april 2003 st[an"]ja jeg gir meg angående messenger. Kom på akkurat det momentet når jeg skulle til å gå ut av forumet. Men uansett, tweaking må til uansett hvilket ms os vi snakker om. Synes XP og 2k er noenlunde like gode, men selv foretrekker jeg som tidligere sagt XP. 2k krever 10 sider mindre tweaking Lenke til kommentar
Murty Skrevet 18. april 2003 Del Skrevet 18. april 2003 etter min mening så er det designet til Win XP så stygt og så barnslig og alt er bare plasert så inni granskauen tragisk. Når jeg sitter å ser på windows Xp sier jeg til meg selv: Ok, Microsoft lager kanskje dårlige OS, Men detta tar virkelig kaka.... hehe... joa gå for win 2000 og bli fornøyd.. vil du virkelig bli tilfredstilt kjøp deg en mac G4.. da går det unna med mac os X Lenke til kommentar
brune-ha Skrevet 18. april 2003 Del Skrevet 18. april 2003 etter min mening så er det designet til Win XP så stygt og så barnslig og alt er bare plasert så inni granskauen tragisk. Når jeg sitter å ser på windows Xp sier jeg til meg selv: Ok, Microsoft lager kanskje dårlige OS, Men detta tar virkelig kaka.... hehe... joa gå for win 2000 og bli fornøyd.. vil du virkelig bli tilfredstilt kjøp deg en mac G4.. da går det unna med mac os X 'Kunne ikke sagt det bedre! Lenke til kommentar
hasuwest Skrevet 18. april 2003 Del Skrevet 18. april 2003 2000 2000 2000 og 2000! CS + XP = tull! For det første er det noe med mouse acc og mouse speed osv, men det kan man fikse på en enkel måte. Men etter det jeg har erfart så får jeg ikke den samme sensen unansett med XP som med 2000, og unansett hvor mye programmer jeg fjerer i sys trayen så virker det som at spillet går 0,001 millisec etter med XP :-? . Og for å unngå allt tull når jeg spiller har jeg laget en egen "cs" partisjon med Win 2000, CS, Mirc, Winamp og HLSW Ikke no mer.. Funker perfekt, pingen blir litt bedre aldri noe tull og jeg har jo en annen partisjon med allt det andre på, Win 2000 der og! GO 2000 Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 18. april 2003 Del Skrevet 18. april 2003 Jeg bruker 2000 fordi det er best, gå for det! Ikke noe tull slik som i XP, er helt perfekt. Ingenting slår windows 2000, det er definitivt det beste OS'et å kjøre CS på. GO 2000 Lenke til kommentar
Navyshark Skrevet 19. april 2003 Del Skrevet 19. april 2003 Kva gjev best resultat i 3D makk? 3D makk er ALT! Lenke til kommentar
fUsiOn Skrevet 19. april 2003 Del Skrevet 19. april 2003 Jeg syns at argumenteringene her hører hjemme i barnehagen. Mitt slott er større og bedre enn ditt! Fra spøk til alvor, så er Win2K Pro bedre til CS en XP. Rett og slett for at XP ødelegger sensitivity til H-L og dens mods. Om det er H-L eller XP sin feil kan diskuteres. Sensitivity og acceleration er viktige momenter for en CS-spiller, og dermed går Win2K Pro av med seieren. End of story. Nåja.. har Win XP pro jeg da, sliter hverken med acceleration eller sensitivity. Du kan slå av acceleration i Win XP hvis du vil. Jeg spiller ikke noe dårligere CS med XP enn med Win2000. Det er bare en sak du må venne deg til. Jeg syns faktisk at acceleration tingen i XP er hendig. Vil du at det skal gå sakte, går det sakte. Vil du at det skal gå fort, går det fort. Enkelt og greit. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 19. april 2003 Del Skrevet 19. april 2003 -Advanced sharing? -Ownership? -Remote access through administrator rights? Jeg hadde XP inne på maskinen i tre dager, og jeg ble mer og mer forbannet for hver time som gikk. Overalt var det wizzarder og "brukervennlige" menyer. Og de punktene over greide jeg ikke å bruke/aktivere. Hva er vitsen med å bruke tid på å få XP til å ligne på 2000, når det er lettere å bare installere 2000? Og det med boot-tid; Hovedkortet mitt bruker ca 30 sek på å vise bios informasjon osv, så noen hastighetsrekord får jeg ikke uansett om jeg har XP eller 2000. Lenke til kommentar
Ursa Skrevet 19. april 2003 Del Skrevet 19. april 2003 Du kan jo bare konfigurere Win XP til ikke å bruke alt av dilldall, du kan til og med få det til å se eksakt ut som gamlere windows, slik kan du benytte deg av alle de ekstra funksjonene. (Merk at jeg har ikke brukt 2k, så egentlig må du sjekke ut alt jeg sier!) Jeg driver med videoredigering, musikk med MIDI, og bilderedigering. Dessuten mye internett og littegrann spilling. Kort sagt alt. I mitt tilfelle funker XP (sammenlignet med gamle 98 og uspillbare 2000) ypperlig. Jeg prøvde å få firewire til å funke på tre maskiner før jeg brukte XP. Vips, og alt fungerte og det var bare å klippe i vei. Jeg veit at flere vil foretrekke 2000 om dem skal drive med midi-keyboards og PC som opptaksstudio, men hos meg funker det veldig bra. Da jeg kom hit til TG, hadde jeg aldri brukt det integrerte gigabyte-nettverkskortet mitt. Jeg plugget i, og vips, XP konfigurerte automatisk til å benytte 100 mbit (som er maks her). Konge. I mitt syn er XP alt jeg trenger. MEN la det være sagt at jeg er ekstremt ryddig med maskinen min, og veit alt om å tilpasse systemet, det tror jeg er fundamentet for å kunne trives med dataen sin. På ca 9 mnd har jeg hatt kanskje fem uforklarlige og alvorlige kræsj, det er utrolig i forhold til 98 SE i alle fall. Lenke til kommentar
asyrst Skrevet 19. april 2003 Del Skrevet 19. april 2003 Har egentlig ikke så mye og si... Xp er jo nyere og penere da.(etter min mening)hipp som happ hvorfor quote meg? hvorfor ikke? forresten vil jeg si att 2000 og XP er nesten likt (legg inn XP fordi det ser mye finere ut!) Lenke til kommentar
EZAccess Skrevet 19. april 2003 Del Skrevet 19. april 2003 Jeg brukte 2000 i vel 2 år før jeg la inn XP. 2000 var bunnsolid. Stabilt som bare det. Men, jeg har ikke angret på at jeg la inn XP, selv om jeg må restarte den vel en gang i uken. Det jeg leve med. Lenke til kommentar
Rawkus Skrevet 19. april 2003 Del Skrevet 19. april 2003 XP er "masete"...... 2k er etter min mening best XP skal absolutt ordne alt for deg, det resulterer i at du har masse dritt du egentlig ikke trenger... Prøvde å ha XP i en dag... måtte gi opp, jeg orka ikke mere mas "se så fin og hjelsom jeg er!". Da gikk jeg tilbake til 2k. denne diskusjonen tar aldri slutt... Noen som kan nevne noen sider med tweaking til 2k? (windows.no kanskje) eller bare nevne noen tweaks... Lenke til kommentar
fanti Skrevet 19. april 2003 Del Skrevet 19. april 2003 denne diskusjonen tar aldri slutt... Her kommer det bare det samme om og om igjen. Noen liker å tweake windows så det ser ut som et annet, mens andre liker tele-tubby land. Er nokk smak og behag, samt hvor heldig man er med drivere til sin maskin som avgjør hvilket av de to Windows versoner som er best til deg. Lenke til kommentar
WebWarrior Skrevet 19. april 2003 Del Skrevet 19. april 2003 Hvilket operativsystem bør jeg legge inn?Spiller mye CS... 8) System: Pentium 4 2.53 @ 3.04Ghz Hercules Radeon 9700Pro 365/352 Wester Digital 120Gb 8Mb Asus P4533-E :oops: Apacer 512 PC266 :oops: Vannkjøling Tja. XP ville jeg si. 2000 er noe lettere å få stabilt, men XP er etter min erfaring noe raskere enn 2000 - spesiellt grafisk. Bare pass på å ha nye, friske drivere så går XP finfint. Dessuten har XP noe ny funksjonalitet jeg savner i 2000. Lenke til kommentar
capy Skrevet 19. april 2003 Del Skrevet 19. april 2003 jeg kjører xp, men i classic mode. da ser alt ut som alle andre win os. (trenger jeg si minus longhorn?). funker bra for meg. ingen runde kanter her nei:) gå for xp! men ta av alt dilldall. Lenke til kommentar
Apathy Skrevet 19. april 2003 Del Skrevet 19. april 2003 Sleit med å få diverse spill til å fungere skikkelig i W2K pro så jeg skaffa meg XP pro, men samme problemene oppsto der. Jeg har sans for W2K pro, da forskjellen er svært liten mellom disse OS og jeg vet hvordan jeg skal tweake W2K pro slik at det tar meg svært kort tid å installere det og tweake det når det trengs en reinstall. Stabelitetsproblemer grunnet OS har jeg hittil ikke hatt med W2K pro Xp pro begynnte å skape seg etter ca 1mnd Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå