Gå til innhold

Stortingsvalg 2009 - Har du bestemt deg (allerede)? (Stortingsvalg 2009)

Stortingsvalg 2009 - Har du bestemt deg (allerede)?  

594 stemmer

1. 1. Har du bestemt deg (allerede)?

• Ja
      402
    • Nei
      157
    • Vet ikke
      35
  2. 2. Hva stemte du ved forrige stortingsvalg?

• Venstre
      20
    • Arpeiderpartiet
      35
    • Høyre
      26
    • FrP
      63
    • SV
      19
    • Krf
      3
    • Sp
      5
    • Rødt
      10
    • Annet
      6
    • Blankt
      18
    • Har ikke kunnet stemme før i år
      90

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Flott Simon, gå for Venstre ;)

Nja-njo.. :)

Til syvende og sist blir det nok Arbeiderpartiet. :)

Ja, hvis du er for enorm innvandring, faglig dårlig skole, kirke som sentralstyres, industri foran miljø og en god dose offentlig pengebruk, så er AP valget.

Du kan spare deg slike utsagn.

Hehe...

Rart hvordan folk alltid har sine meninger i starte av valgkampen, men stort sett ender vi opp på det samme som sist ;)

Tjoda. Det er derfor FRP normalt gjør det bedre på meningsmålinger enn de gjør ved valg.

Det er som når vi kjøper biler. Vi prøvekjører gjerne en Alfa Romeo, og den nye Renaulten er jo ganske snasen. Men til slutt kjøper vi en Passat, som naboen.

:)

Lenke til kommentar
mange er enige med FRP men tør likevel ikke å gi dem makten.

tro om det er fordi de tror for mye på propagandaen fra AP ( som også alt for mange støtter ufrivillig gjennom LO) ?

Mulig det. Alternativ 2 er at de er mer enig i AP sin politikk.

de tror mer på AP selv om AP har hermet etter FRP ?

de tror Mere på AP selv om de er misfornøyd med dagens regjering ?

AP mener da at både SP og SV er gode samarbeidspartnere.

da blir det rart at de er misfornøyde med regjeringen men går inn for de samme partiene enda en gang

Lenke til kommentar
NRK er så jævla korrupt og i lomma på Giske ;)

Ehm.. NRK er statlig, kulturministeren er derfor øverste sjef.

Jeg vet at NRK er statseid, det var ikke poenget.

Hvis du hadde sitert den andre setningen jeg skrev også hadde det hjulpet på din forståelse.

Poenget: AP og Co er for NRK lisensen, høyresiden er mot. NRK og NRK-ansatte har egeninteresse i å dekke valgkampen slik at de ikke mister jobben eller mister/får mindre støtte...

Samme gjelder Dagsavisen og mange flere medier.. dette kaller vi vistnok pressefrihet.. haha!

Endret av investor
Lenke til kommentar
@elg-elg123:

AP hermet etter Frp? De stiller seg nokså forskjellig når det gjelder politiske holdninger og prinsipper. Om AP hadde hermet så mye etter Frp, hadde nok ikke AP havnet øverst på resultatet i Aftenposten og Frp i bunnen.

de er mye nemmere hverandre politisk en det de flest vil ha det til.

riktignok så har de lit forskjelige prinsipper.

det er i den siste tiden at regjeringen har nektet å godta ( de ville overhode ikke diskutere det en gang) forslag fra FRP.

og så kort tid etter kom de selv med omtrent samme forslaget som da ble godtatt uten problemer.

hvis det ikke er å herme så hva er det da ?

Endret av elg-elg123
Lenke til kommentar

Ja, hvis du er for enorm innvandring, faglig dårlig skole, kirke som sentralstyres, industri foran miljø og en god dose offentlig pengebruk, så er AP valget.

Du kan spare deg slike utsagn.

Spare meg?

Mange av de tingene jeg nevnte er jo ønskelig for de som stemmer AP og blir ikke sett på som negativt.

Lenke til kommentar
@elg-elg123:

AP hermet etter Frp? De stiller seg nokså forskjellig når det gjelder politiske holdninger og prinsipper. Om AP hadde hermet så mye etter Frp, hadde nok ikke AP havnet øverst på resultatet i Aftenposten og Frp i bunnen.

det er i den siste tiden at regjeringen har nektet å godta ( de ville overhode ikke diskutere det en gang) forslag fra FRP.

og så kort tid etter kom de selv med omtrent samme forslaget som da ble godtatt uten problemer.

hvis det ikke er å herma så hva er det da ?

Jeg tror på deg, og partier må endre holdninger ut ifra hvordan samfunnet utvikler seg, men kom med noen konkrete eksempler.

Lenke til kommentar
@elg-elg123:

Jeg tror på deg, og partier må endre holdninger ut ifra hvordan samfunnet utvikler seg, men kom med noen konkrete eksempler.

et eksempel var det med innvandring for en stund siden

Lenke til kommentar
@elg-elg123:

AP har som Frp uttalt at de ønsker å bruke mer av oljepengene, men dette er for å dempe effekten av finanskrisen, så her aper de ikke etter Frp. Bare for å komme med et annet eksempel.

Per i dag synes jeg vi har en invandrigspolitikk som også kan føre til økt rasisme blandt noen. Virker som om dette er jokeren til Frp når det kommer til Frp sine velgere med sin strengere invandringspolitikk. For min del er det andre politiske holdninger som er viktigere enn invandringspolitikken, selv om denne er nokså viktig. Om AP endrer sin politikk til å være strengere når det gjelder asylsøkere, og forandrer sine holdninger til integrering av invandrere er nok AP et enda mer reelt valg for mange velgere, er nok en del som dropper å stemme på AP og gir stemmen til Frp på grunn av dette som.

Hva spesifikt av Frp sin politikk er det AP har hermet etter når det kommer til invandring? Invandringspolitikk kan være så mangt. Og i og med at du kun kom opp med et eksempel, som også var nokskå uspesifisert, så kan vel ikke AP herme så mye etter Frp som du antyder?

Lenke til kommentar
Nei, det er bare en hersketeknikk for å antyde at Arbeiderpartivelgere er dumsnille idioter.

Og det kan du spare deg for. :)

Dumsnille idioter? Tja, hva skal man nå kalle det.

Som sagt, spar meg.

Det finnes forskjellige nivåer av en diskusjon her i tråden. De som ønsker å finne ut og få mer kunnskaper om forskjellige partiers holdninger for å finne ut hvilket parti som passer sine meninger og holdninger best. De som ønsker å diskutere diverse politiske holdninger for å få en bedre forståelse om hva andre ser i politikken til partiet andre stemmer eller overbevise at deres parti sine holdninger er best.

Det er litt synd, men det er en del som forer forumet med propaganda, og fokuserer mer på å snakke nedlatende rundt andre partiers holdninger uten å forklare hvorfor de mener partiet de refser sine holdninger vil føre til den effekten de påstår, enn å holde diskusjoner på et mer seriøst nivå.

Endret av tamarin
Lenke til kommentar
@elg-elg123:

AP har som Frp uttalt at de ønsker å bruke mer av oljepengene, men dette er for å dempe effekten av finanskrisen, så her aper de ikke etter Frp. Bare for å komme med et annet eksempel.

Per i dag synes jeg vi har en invandrigspolitikk som også kan føre til økt rasisme blandt noen. Virker som om dette er jokeren til Frp når det kommer til Frp sine velgere med sin strengere invandringspolitikk. For min del er det andre politiske holdninger som er viktigere enn invandringspolitikken, selv om denne er nokså viktig. Om AP endrer sin politikk til å være strengere når det gjelder asylsøkere, og forandrer sine holdninger til integrering av invandrere er nok AP et enda mer reelt valg for mange velgere, er nok en del som dropper å stemme på AP og gir stemmen til Frp på grunn av dette som.

Hva spesifikt av Frp sin politikk er det AP har hermet etter når det kommer til invandring? Invandringspolitikk kan være så mangt. Og i og med at du kun kom opp med et eksempel, som også var nokskå uspesifisert, så kan vel ikke AP herme så mye etter Frp som du antyder?

tror du at jeg mente at Ap og FRP var helt lik hverandre ?

det har vert flere episoder der FRP sine forslag har blitt stoppet av AP & co som senere vedtok nesten det samme forslagene . nå husker jeg ikke detaljene rund det .

i disse tilfellene kunne de i stedet samarbeidet i stedet for å motarbeide hverandre.

Så, de er enige om målet i de aller fleste sakene . det er metodene som de krangler om

Lenke til kommentar

Nei, som jeg sa så stiller de seg nokså langt fra hverandre, men om du mener AP hermer etter invandringspolitikken så kan AP være et aktuelt valg for mange som ønsker å stemme AP, men stemmer Frp grunnet deres invandringspolitikk. Bortsett fra det som du har påpekt har jeg ikke sagt at AP hermer etter Frp.

Igjen kommer det ingen konkrete saker, om du skal komme med slike utsagn er det greit å ha noe mer håndfast å komme med, om ikke blir det bare tomme ord som kan virke som anti-AP propaganda. dyh44444444 (det siste der hadde rotta her å si om saken :p )

Selvfølgelig, alle ønsker at Norge skal bli et bedre land å bo i, men mange partier har forskjellige fremgangsmåter. Hvilken metode som er best er det opptil velgerne å avgjøre.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...