Gå til innhold

Stortingsvalg 2009 - Har du bestemt deg (allerede)? (Stortingsvalg 2009)


Stortingsvalg 2009 - Har du bestemt deg (allerede)?  

594 stemmer

  1. 1. Har du bestemt deg (allerede)?

    • Ja
      402
    • Nei
      157
    • Vet ikke
      35
  2. 2. Hva stemte du ved forrige stortingsvalg?

    • Venstre
      20
    • Arpeiderpartiet
      35
    • Høyre
      26
    • FrP
      63
    • SV
      19
    • Krf
      3
    • Sp
      5
    • Rødt
      10
    • Annet
      6
    • Blankt
      18
    • Har ikke kunnet stemme før i år
      90


Anbefalte innlegg

Vel, om partiene gjør som de sier de skal gjøre eller ikke er en annen sak, men man må vel bare prøve å stole på dem. AP hadde jo 80 saker i Soria Moria erklæringen som ikke ble en realitet. FRP har aldri vært i regjering før så kanskje de har en forfriskende ny holdning der de faktisk utretter det de har sagt de skal gjøre? Bare tiden vil vise hva som skjer, men jeg liker at de har en 100-dagers-plan klar allerede. De vet hva de skal gjøre de første 100 dagene i regjering og har planlagt hvordan de skal gjøre det. Kan høres ut som de vil kunne utrette mye allerede fra dag 1.

Hjelper lite at de innfører mye av løftene sine hvis løftene bare er tull....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tok nettopp valgomaten til Aftenposten. God test og alt det der, men resultatet for meg ble visstnok Høyre. (Noe som jeg jo kunne ha stemt på, men ikke med Erne i spissen.)

 

Høyre: 34,39%

FrP: 34%

KrF: 33%

SP: 32%

 

Er det bare jeg som vingler politisk, er sofavelger eller er prioriteringene mine "rare"?

 

F.eks mener jeg at lesbiske får lage barna sine selv, at Afghanistanstyrkene kan være der borte litt til, at Lofoten er et flott sted å bore olje...

Lenke til kommentar

Kleppe er en hyggelig fyr virker det som. I tillegg har jo demokratene tatt avstand fra Frp sitt noe uheldige utspill om å forskjellsbehandle folk på NAV. De under 30 år skulle behandle strengere og ulikt andre.

 

Demokratene er mer "rød" enn Frp, men ikke i innvandringspolitikken. Og det er viktig.

Lenke til kommentar

For mitt vedkommende er innvandringspolitikk avgjørende for hvem jeg stemmer på. Så ja, dette er viktig og Kleppe ser ut til å ha gode løsninger, dessverre er ikke Demokratene stort nok per i dag til få særlig gjennomslagskraft, men mange stemmer kan utgjøre den lille forskjellen.

 

:)

Lenke til kommentar

Årets stemme herfra kommer nok til å gå til Miljøpartiet de grønne, i påvente av at det norske Piratpartiet, som fortsatt er i startfasen, skal få registrert seg. Føler at Miljøpartiet står for mye av det samme som Piratpartiet med tanke på nettfrihet, og dessuten har de en god rovdyrpolitikk.

Problemet foreløpig er at de ikke er store nok, men det kan man jo bare fikse på ved å støtte dem :)

Endret av essi
Lenke til kommentar
Årets stemme herfra kommer nok til å gå til Miljøpartiet de grønne, i påvente av at det norske piratpartiet, som fortsatt er i startfasen, skal få registrert seg. Føler at Miljøpartiet står for mye av det samme som PP med tanke på nettfrihet, og dessuten har de en god rovdyrpolitikk.

Problemet foreløpig er at de ikke er store nok, men det kan man jo bare fikse på ved å støtte dem :)

 

PP..........?

 

Pensjonistpartiet? Ja, kanskje det også er et alternativ.

Lenke til kommentar

Jaha, ser at mitt forrige innlegg har forsvunnet på mystisk vis.

Uansett, det burde ikke være så altfor vanskelig å skjønne at det var Piratpartiet jeg siktet til, siden jeg nevnte det tidligere i posten.

 

Har endret det nå, sånn i tilfelle det er flere som har problemer med å forstå hva jeg mente :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...