Gå til innhold

Stortingsvalg 2009 - Har du bestemt deg (allerede)? (Stortingsvalg 2009)

Stortingsvalg 2009 - Har du bestemt deg (allerede)?  

594 stemmer

1. 1. Har du bestemt deg (allerede)?

• Ja
      402
    • Nei
      157
    • Vet ikke
      35
  2. 2. Hva stemte du ved forrige stortingsvalg?

• Venstre
      20
    • Arpeiderpartiet
      35
    • Høyre
      26
    • FrP
      63
    • SV
      19
    • Krf
      3
    • Sp
      5
    • Rødt
      10
    • Annet
      6
    • Blankt
      18
    • Har ikke kunnet stemme før i år
      90

Anbefalte innlegg

problemet er ikke om de klarer det eller ikke , men om de får lov til å forsøke.

når FRP ha none få uheldige uttalelser ( alle partiene har da det ) så tror "alle" at alt FRP mener er galt.

alle partiene har propaganda . når reklamen kommer så kommer det bedre frem.

FRP er mer direkte i sine uttalelser en de andre partiene og det blir ofte oppfattet som kvassere er det faktisk er.

det er på sin plass å finne ut om innvandringspolitikken er på rett spor med alt det merkelige som har skjedde på den fronten .det er det FRP ønsker å finne ut av. jeg kan navne at for en god stund siden så ble en 80 år gammel dame tvunget tilbake til Russland , det førte også til at 2 viktige arbeidere måtte slutte i jobben å flytte hjem til dette landet for å passe på moren sin

men Mula krekar har de ikke klart å sende hjem. heller ikker andre bråkmakere

her virker det som om de andre partiene ikke bry seg om det

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
når FRP ha none få uheldige uttalelser ( alle partiene har da det ) så tror "alle" at alt FRP mener er galt.

Men når Formannen deres kommer med såpass dumme utsagn som at vi blir utsatt for snikislamisering, da blir det lett for å tro. FrP har ikke nok seriøse politikere til å danne en regjering. Skal liksom Martin Schanke bli utdanningsminister? Jeg dør heller.

Partiet bygger for lite op fakta, og for mye på å score dumme velgere som ikke reflekterer over politikken, men tenker:"lite skatt, mer penger til meg... det høres digg ut".

Lenke til kommentar

den delen med snik islamiseringen er jeg faktisk ening med Siv Jensen i.

det er ikke alle som ser hvordan det skjer før det er for seint.

det var nok den hijab saken som gjorde at hun mente at det var en snik islamisering .

nå har hun ikke sakt at man er der enda , men man må være obs på det.

man har en regel man skal følge

det kommer noen og sier at litt skjønn må man da tillate .

i neste omgang så kommer det noen andre og mener at man må da vis enda lit mer skjønn.

til slut blir den regelen utvasket.

det er på den måten det ofte skjer.

nå har nok dere fått med dere hvorfor man ikke kan tilte Hijab , hvis ikke så forklarer jeg det senere

Lenke til kommentar
det er jo bare et spørsmål om prioritering. FrP har ikke mer penger å bruke enn de andre partiene. Skal vi gi til noen må vi ta fra andre.

Nuvel, riktig så enkelt er det ikke. FRP ønsker også å kutte i byråkratiet, og med rette. Norge har en administrasjon på størrelse med Sverige, selv om S har større areal og dobbelt så mange innbyggere. Her er det nok rom for å kutte store kostnader. Som kan brukes til andre ting som veibygging, helse og utdanning.

Lenke til kommentar
så dere vil heller ha høyre skatter, livsfarlige veier ,skoler som så vid går an å oppholde seg i, sykehus som ikke behandle folk raskt nok .o.s.v ?

Lavere skatter hjelper ihvertfall ikke på problemet. Selv er jeg for høyere skatt(kanskje ikke i disse tider,men i oppgangstider). Så lenge man har et progresivt skattesystem tror jeg ikke at en skatteøkning vil være noe problem for folk. Men folk er jo så jævli egoistiske med egne penger at jeg blir helt kvalm. Man vil ha en velferdsstat, men man vil ikke betale for den. Rett og slett latterlig.

Lenke til kommentar

Det har grenser. Jeg er fornøyd med at det er et sikkerhetsnett rundt meg så jeg vet at jeg blir tatt vare på om jeg skulle bli syk, ufør eller på andre måter trenge hjelp fra staten.

Det jeg derimot har et problem med et de som "snylter" på staten. Jeg sliter med å akseptere at jeg betaler masse skattekroner som går til folk som ikke lider av noe annet enn latskap og ikke gidder å bidra til felleskapet. Det bør helt klart settes strengere krav til de som nyter godt av offentlige ordninger der de heller trenger insentiv til å komme seg tilbake i arbeid.

Lenke til kommentar

så dere vil heller ha høyre skatter, livsfarlige veier ,skoler som så vid går an å oppholde seg i, sykehus som ikke behandle folk raskt nok .o.s.v ?

Lavere skatter hjelper ihvertfall ikke på problemet. Selv er jeg for høyere skatt(kanskje ikke i disse tider,men i oppgangstider). Så lenge man har et progresivt skattesystem tror jeg ikke at en skatteøkning vil være noe problem for folk. Men folk er jo så jævli egoistiske med egne penger at jeg blir helt kvalm. Man vil ha en velferdsstat, men man vil ikke betale for den. Rett og slett latterlig.

da høyre satt i regjeringen og innførte mindre skatt fikk staten mer penger inn siden folk hadde penger kunne vi kjøpe mer av det skattebelagte varene.

så jeg sier, mindre skatt, mer frihet til folket :new_woot:

Lenke til kommentar

problemet er unødvendig skattetrykk fordi staten helle øker inntekten en å gjøre noen med sløsingen.

det andre problemet er at de som faktisk burde betale skatt rømmer landet hvis skatten blir for høy.

det fører igjen til at det er vanlig folk som for det største skattetrykket i forhold til inntekten.

mens de fattige må slitte med for mange avgifter og gebyrer.

det var engang snak om at mange ikke hadde råd til å hente medisinen sine fordi pengen rak enten til mat eller medisin .

det virker som ikke alt er i orden enda.

og så er det den saken der arbeidsledige ble tvunget til sosialhjelp

hvordan kan man tillate slikt ?

det var når finanskris komm ( med fare for arbeidsledighet , konkurser o.s.v) at de begynte å bruke pengen lit mere fornuftig. hvorfo måtte de vente til da , når det var fult mulig å gjøre det tidligere .

er det nå nødvendig med alt byråkratiet i Norge som sløser bort mange av skatte pengen som heller kunnet vert brukt til bedre ting .med mindre skatt hadde folk bedre råd som igjen gjorde at næringslivet blomstret litt bedre.

nå må de bruke krisepakker for å få det til

Lenke til kommentar

Er enig at det er for mye byrokrati i Norge. Er også enig i at det er mange som ikke burde fått trygd som får det.

Men å lette på skatten hjelper ikke noen ting. Problemet er at FrP og velgerne deres ikke forstår seg på økonomi, og derfor tror at mindre skatt=mer penger.

Det er mer avansert enn som så:om vi hadde hatt lav/ingen skatt hadde folk hatt dobbelt så mye penger å rutte med. Da hadde prisene også vært det dobbelte. Da hadde norske varer blitt utkonkurrert av utenlandske.

Endret av aluxez
Lenke til kommentar
Hva er det nøyaktig snikislamering er? Å gjøre Norge til et mer muslimsk sted? Kanskje det er fordi jeg bor i Bergen, men jeg har ikke merket dette i det hele tatt og aner faktisk ikke hva det er snakk om.

Snikislamisering er at mange muslimer vil få igjennom lover som er av deres interesse. De har prøvd å gjøre det skjult. F.eks. var det ikke meningen at hijab-saken skulle bli så blåst opp som den ble. De skulle få gjennom en lov og de fleste etniske nordmenn skulle ikke vite om den før de så en politibetjent med hijab på hodet. Jeg har ikke vært i Bergen og vet ikke hvordan det er med innvandring der, men i Oslo er det steder hvor man omtrent ikke kan bevege seg som etnisk norsk. At jeg ikke skal kunne gå gjennom Grønland en natt uten å være redd for å bli ranet eller banket opp, og det i mitt eget land, er uakseptabelt. Ved inngangen til Grønland, via bussterminalen, er det tagget på søylene "Allahu Aqbar" og "Vokt deg, inntrenger!" Dette sier litt om at Grønland ikke er en del av Norge lenger, men en muslimsk fristad.

Lenke til kommentar

Det Olum sier er jo helt på trynet egentlig. Ja, det er mange forskjellige nasjonaliteter representert på Grønland, men det er jo ikke det samme som at det er en muslimsk fristad. Det er et kulturell smeltedigel, der særlig i de siste årene har det blitt en kul og urban blanding av folk med forskjellige bakgrunn, samt en god den studenter. Kjenner mange nordmenn som bor der og har kjøpt leilighet der nå.

Legg igjen frykten hjemme, stikk innom Grønland og prøv ut f.eks de forskjellie spisestedene osv.

Lenke til kommentar
Er enig at det er for mye byrokrati i Norge. Er også enig i at det er mange som ikke burde fått trygd som får det.

Men å lette på skatten hjelper ikke noen ting. Problemet er at FrP og velgerne deres ikke forstår seg på økonomi, og derfor tror at mindre skatt=mer penger.

Det er mer avansert enn som så:om vi hadde hatt lav/ingen skatt hadde folk hatt dobbelt så mye penger å rutte med. Da hadde prisene også vært det dobbelte. Da hadde norske varer blitt utkonkurrert av utenlandske.

du trenger ikke å overdrive.

mindre skatt gjør at folk får mere å rute med . de trenger ikke å be om lønspåleg hver eneste år ( der er LO en stor på driver ).

når folk tjener mere så krever byråkratier og staten skate økning ( i grunne kommer det naturlig ).

når man får lønnsøkning så må disse penge komme et sted fra.

vanligvis så blir prisene på tjenesten eller varen som produserer høyere .

så her øker prisene uansett.

hvordan skal staten drive inn de pengene de tror de trenger ( tror for det er ikke sikker de trenger alle pengene ).

enten så gir de høy skatter som begrenser kjøpe kraften og det går så som så med inntjeningen på arbeidsplassene

eller folk flest kan bruke mere penger på varer og tjenester , bedriften tjener mere penger . staten får inne både moms og arbeideravgift.

så hvorfor bruke pisken når gulrota som oftest funger best ?

Lenke til kommentar
hvordan skal staten drive inn de pengene de tror de trenger ( tror for det er ikke sikker de trenger alle pengene ).

enten så gir de høy skatter som begrenser kjøpe kraften og det går så som så med inntjeningen på arbeidsplassene

eller folk flest kan bruke mere penger på varer og tjenester , bedriften tjener mere penger . staten får inne både moms og arbeideravgift.

hehe ganske forenklet.

så hvorfor bruke pisken når gulrota som oftest funger best ?

Om du ser på hvilket som helst land i verden, og sammenligner det med norge, så vil Norge komme best ut på omtrent alle levestandardmål. Så jeg mener pisken funker best.

Lenke til kommentar

da er det greit at de som virkelig har resurser slipper unna,

de som har lav /middels inntekt betaler for gildet,

mens de som er fattigst får de største byrdene ?.

måten pisken fungerer i mange til feller er at man tvinges til å betale en avgift for å folk til å velge alternativene ( som er bedre for de fleste og så for miljøet ). problemet er at alternativen eksisterer ikke.

så jeg spør igjen : hvorfor tvinge folk med pisken til å ta gulrota når denne gulrota ikke finnes ?

Lenke til kommentar
At jeg ikke skal kunne gå gjennom Grønland en natt uten å være redd for å bli ranet eller banket opp, og det i mitt eget land, er uakseptabelt. Ved inngangen til Grønland, via bussterminalen, er det tagget på søylene "Allahu Aqbar" og "Vokt deg, inntrenger!" Dette sier litt om at Grønland ikke er en del av Norge lenger, men en muslimsk fristad.

Slike steder finner man i alle byer, jeg ser ikke det helt store problemet. Jeg kan tenke meg at det finnes en del hvite i USA som ikke liker de svarte delene av storbyene deres, men det er bare en naturlig del av hvordan byer fungerer.

Og jeg har gått gjennom Grønland flere ganger den tid jeg bodde i Oslo (vel, Bærum - hvor alle er hvite^^) og jeg følte meg aldri redd. Men det er litt av grunnen til at jeg aldri stemmer FrP eller støtter republikanerne i USA - jeg er så sjeldent redd.

Lenke til kommentar
At jeg ikke skal kunne gå gjennom Grønland en natt uten å være redd for å bli ranet eller banket opp, og det i mitt eget land, er uakseptabelt. Ved inngangen til Grønland, via bussterminalen, er det tagget på søylene "Allahu Aqbar" og "Vokt deg, inntrenger!" Dette sier litt om at Grønland ikke er en del av Norge lenger, men en muslimsk fristad.

Jeg er med Dorian på denne. Jeg har aldri vært redd for å gå gjennom Grønland, Tøyen, eller en av de andre strøkene i Oslo der innvandrere og spesielt muslimer er sterkt representert.

Er det noe man skal være redd for og ta tak i med bydelen Gamle Oslo og strøkene som kan virke utrygge er det problembarn og halvkriminelle ungdom som har falt ut av samfunnet og oppfører seg som idioter. At Grønland skal være en muslimsk fristad er bullshit. Grønland er derimot et område der kriminaliteten er økt, og som for mange ikke er like koselig å befinne seg i, kontra Oslo Vest og de fleste områdene på østkanten. Dette vil jeg ikke si at skyldes moskeer og muslimer, men vanskeligstilt ungdom som steller i stand faenskap.

Klarer du ikke å gå gjennom Grønland om nettene vil jeg si at det er ditt problem og skyldes din fremmedfrykt. :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...