Gå til innhold

Stortingsvalg 2009 - Har du bestemt deg (allerede)? (Stortingsvalg 2009)

Stortingsvalg 2009 - Har du bestemt deg (allerede)?  

594 stemmer

1. 1. Har du bestemt deg (allerede)?

• Ja
      402
    • Nei
      157
    • Vet ikke
      35
  2. 2. Hva stemte du ved forrige stortingsvalg?

• Venstre
      20
    • Arpeiderpartiet
      35
    • Høyre
      26
    • FrP
      63
    • SV
      19
    • Krf
      3
    • Sp
      5
    • Rødt
      10
    • Annet
      6
    • Blankt
      18
    • Har ikke kunnet stemme før i år
      90

Anbefalte innlegg

Klart jeg har like full rett til å si min mening som andre, min mening er at ingen partier har rygg nok til å stå for sin politikk ergo markerer jeg dette ved ikke å stemme på noen. Den dagen man får politikkere som er rakryggete og ikke bøyer unna press som siv i vinden så skal jeg vurdere å stemme.

Hvorfor skal jeg stemme på partier som jeg ikke har tro på? Hvorfor skal jeg "kjøpe" meg rett til å si min mening?

Har ikke sagt noe som helst om at du skal stemme på et parti jeg. Hvis du er misfornøyd med politikerne stemmer du blankt. Hvis 20% stemmer blankt skjønner politikerne at de må gjøre noe. Hvis de samme personene ikke stemmer tror politikerne at det bare er late folk som ikke gidder å stemme og ser ingen grunn til å forandre seg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel det gjør politikkerne uansett. Stemmeoppslutningen har vært grei men den er langt fra 100% av de stemmeberettige, noe politikkerne vet. Det er derfor de vært 4 år koker sammen en ny suppe på den gamle kraften de laget for 4 år siden, men selv ikke husets fineste rødvin i suppen gjør at smaken blir noe bedre, det er fremdeles samme gamle herket som vi fikk servert for 4 år siden. Smakløst vann uten innhold.

Lenke til kommentar

jeg har lyst til å stemme AP av èn grunn: I disse dårlige tidene som vil komme trenger vi en statsminister som kan samle folket til en enhet, slik Roosevelt gjorde under depresjonen. Så lenge de borgerlige partiene ikke klarer å samarbede håper jeg på en ettpartiregjering med Stoltenberg som statsminister. Jeg vil gjenoppleve de episke tidene med Gerhardsen-regjeringen.

Lenke til kommentar
Hehe, episke Gerhardsen tider med Stoltenberg???

Episk vil de kanskje bli, men ikke i positiv forstand!

i mine øyne er de det. Det var jo da vi bygget dette landet! I og med at arbeiderpartiet hadde rent flertall i tjue år på rad (noe i den duren i hvert fall) kan de jo ikke ha vært serlig upopulære.

Lenke til kommentar

hvis AP skulle regjere alene så blir det en mindretalls regjering på ikke mere en ca 30% av befolkningen støtter.

nå har vel i grunne AP,SP og SV sagt at de var fornøyd med samarbeidet og da må man regne med å slit med SV sin overformynderiske tankemåte. så har man SP som forsøker å være holde disse sammen

uansett hva slags forslag FRP kommer med så virker det som om det er fra de andre partiene er politisk bestem at de skal være uenige med FRP . hvas lags holdning er det. de har ikke respekt over 1/4 av befolkningen.

jeg tror at alt for mange har sett seg blind på det AP en gang var

Lenke til kommentar
uansett hva slags forslag FRP kommer med så virker det som om det er fra de andre partiene er politisk bestem at de skal være uenige med FRP . hvas lags holdning er det. de har ikke respekt over 1/4 av befolkningen.

Er vel en del på grunn av at ingen har lyst til å havne i samme bås som FrP. Et relativt useriøst parti styrt av alle mulige slags rare folk eks. martin schanke. De er også et parti som er veldig vanskelig å være i regjering med fordi de er så inkosekvente i politikken. (de vil ha lite skatt, og likevel mer penger til veier/sykehus/skoler). De vil ha liberalisme, men likevel en streng innvandringspolitikk. I noen saker ligger de helt i høyrefløyen og noen steder helt i venstre. (mest høyre tipper jeg).

Endret av aluxez
Lenke til kommentar

hvordan kan du men at de er useriøse når fler av de andre partiene ( som f.eks AP) kommer med nøyatig de sammen forslagen en kort stund etter. er AP også useriøst ?

når man spør folk om enkelt saker så er det svært mange som er eninge med FRP . er disse (1/4) av befolkningen også useriøse.

folk er lei av byråkratiske ovefomyndige tanker fra sosialistene.

når de vil ha flere avgifter fordi alle folk liksom er så rike uten at staten nødvendigvis trenger alle disse pengene

de vil ha fler miljøavgifter der pengene ikke kommer til å gå til miljøtiltak

i tillegg så nekter de å bruke alle bilavgiften til bil, sikkerhet og miljø. her hadde 60 miliarder komme god med

det er noen av disse tingene FRP ønsker å endre

og så har man jo dette "tapet" i oljefondet da for så mange av pengene på død og liv skulle brukes på aksjer i stedet for sikrere tiltak. nå må man vente til verdien stiger igjen og det kan ta en stund

Lenke til kommentar
hvordan kan du men at de er useriøse når fler av de andre partiene ( som f.eks AP) kommer med nøyatig de sammen forslagen en kort stund etter. er AP også useriøst ?

når man spør folk om enkelt saker så er det svært mange som er eninge med FRP . er disse (1/4) av befolkningen også useriøse.

For det første er det vel ingen tvil om at FrP sine velgere er fra de lavere samfunnsklasser.

Og det samme gjelder medlemmene av partiet. De har ikke en sammenhengende politikk, den økonomiske politikken deres er vilkårlig og rett og slett dårlig.

NOEN folk er lei av byråkratiske ovefomyndige tanker fra sosialistene.

når de vil ha flere avgifter fordi alle folk liksom er så rike uten at staten nødvendigvis trenger alle disse pengene

i tillegg så nekter de å bruke alle bilavgiften til bil, sikkerhet og miljø. her hadde 60 miliarder komme god med

Jeg ser ingenting galt i at overskuddet fra bilavgifter kan brukes i helsesektoren for eksempel.

og så har man jo dette "tapet" i oljefondet da for så mange av pengene på død og liv skulle brukes på aksjer i stedet for sikrere tiltak. nå må man vente til verdien stiger igjen og det kan ta en stund

Dette "tapet" er da også et resultat av "seieren" vi har opplevd helt siden oljefondet ble opprettet. Du kan ikke si at vi har tapt store deler av oljefondet bare fordi det går nedover AKKURAT nå. Du kan ikke måle fra øverste bølgetopp til dypeste dal, du må se sammenhengen. En aksje SVINGER, den går ikke bare rett frem og opp. Er dette et tegn på at FrP(og kansje dets velgere) ikke forstår seg helt på internasjonal økonomi?

Og dessuten, hvor skulle vi brukt pengene? hatt 2000 milliarder kroner i banken?

Lenke til kommentar
NOEN folk er lei av byråkratiske ovefomyndige tanker fra sosialistene.

Jeg ser ingenting galt i at overskuddet fra bilavgifter kan brukes i helsesektoren for eksempel.

Neida, bare la veiene våre være prehistoriske. Er faen meg latterlig at vi har så tragisk dårlig veinett i forhold til resten av europa.

Lenke til kommentar

Det er mye mer enn 25% av Norges befolkning som er særdeles useriøse, svært korttenkte og absolutt ikke har peiling på hva de snakker om eller hvilke konsekvenser forskjellige tiltak ville hatt.

Lenke til kommentar

Det er mye mer enn 25% av Norges befolkning som er særdeles useriøse, svært korttenkte og absolutt ikke har peiling på hva de snakker om eller hvilke konsekvenser forskjellige tiltak ville hatt.

Og da ser vi bort fra at 25 % bare er en fjerdedel, og derfor ikke representerer noe flertall.

Det er ingen selvfølgelighet i at et parti med 'bare' 25 % av stemmene skal ha noen plass i en regjering.

Flertallet styrer. Slik er det.

Lenke til kommentar

ahpadt: Vel, folk stemmer frp for forskjellige grunner. Jeg kjenner folk som stemmer frp for relativt gode grunner og som absolutt hører hjemme der. Mens andre jeg kjenner de stemmer frp av heller misforståtte grunner og nekter å høre på logikk og fakta. SSB har sagt klart i fra hvordan FRPs økonomiske politikk vil utarte seg men nesten alle frpvelgere på forumet her ignorere det glatt.

Lenke til kommentar

så dere vil heller ha høyre skatter, livsfarlige veier ,skoler som så vid går an å oppholde seg i, sykehus som ikke behandle folk raskt nok .o.s.v ?

alt for mange tror heller på propagandaen fra de andre partiene en det som FRP selv sier, dessverre.

når regjeringen går ut i dag å sier at de vil 3 doble budsjett til veiene i Nod-Norge så er det vel å bra , men jeg tror ikke de monner så alt for mye. det er nok også et triks for "lure" oss velgere til å stemme på dem til høsten. husk at en regjering sitter i 4 år.

er vi så dumme ?

Lenke til kommentar
så dere vil heller ha høyre skatter, livsfarlige veier ,skoler som så vid går an å oppholde seg i, sykehus som ikke behandle folk raskt nok .o.s.v ?

det er jo bare et spørsmål om prioritering. FrP har ikke mer penger å bruke enn de andre partiene. Skal vi gi til noen må vi ta fra andre.

alt for mange tror heller på propagandaen fra de andre partiene en det som FRP selv sier, dessverre.

FrP sin skremselspropaganda angående fremmedkulturelle ser jeg på som mye verre enn andre sin. I det hele tatt ser jeg ikke at de andre partiene driver med så mye propaganda.

Elg du er på mange måter perfekt for ordtaket til sir Winston Churchill: det beste argumentet mot demokratiet er en femten minutters samtale med gjennomsnittsvelgeren.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...