Gå til innhold

Stortingsvalg 2009 - Har du bestemt deg (allerede)? (Stortingsvalg 2009)


Stortingsvalg 2009 - Har du bestemt deg (allerede)?  

594 stemmer

  1. 1. Har du bestemt deg (allerede)?

    • Ja
      402
    • Nei
      157
    • Vet ikke
      35
  2. 2. Hva stemte du ved forrige stortingsvalg?

    • Venstre
      20
    • Arpeiderpartiet
      35
    • Høyre
      26
    • FrP
      63
    • SV
      19
    • Krf
      3
    • Sp
      5
    • Rødt
      10
    • Annet
      6
    • Blankt
      18
    • Har ikke kunnet stemme før i år
      90


Anbefalte innlegg

Blir ganske så blått her i gården. Syntes virkelig at Siv bør få sjangsen. Det som har terget meg mest med dagens politikk er vår ubruklige samferdselspolitikk. Ikke før det siste halvåret har Navarsete fått opp interessen, uten at det har hjulpet eller noen gang vil gjør det. Er vel ikke noe annet enn populistisk politikk slik at SP kan få tilbake litt troverdighet. Hva vet jeg...

 

Det man må gjøre for å 'løse' finanskrisen er blant annet å bygge ut infrastrukturen, noe som FRP har stått fast bak i mange år. Men neida, vi har blitt sittende med 2-feltsveier og 60km/t på vitale strekninger.

 

staten er grådig i mange sammenhenger der pengen er tatt inn på andre grunnlag og argumenter en det de blir brukt til. i tillegg blir de brukt som prinsipp.

 

- alkoholavgiften blir brukt for begrense kjøpers kvanta. virker det egentlig ?

- drivstoffavgifta skal liksom hindre oss i kjøre for mye bil og bruke kollektivt i stedet ?

hvor for har da billettprisen på bussen økt de siste par årene ?

- nesten ingen av bilavgiften går til sikring av veier ( som forhindre de fleste og alvorlige ulykker )

 

trenger dere flere eksempler ?

 

Som om jeg skulle sagt det selv.

 

Når jeg nevner et tulleparti (Rødt, beklager eventuelle velgere).

Rødt i regjering :hmm:

 

Den dagen Rødt kommer i nærheten av en regjering så flytter jeg ut!

Endret av ahpadt
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Når jeg nevner et tulleparti (Rødt, beklager eventuelle velgere).

Rødt i regjering :hmm:

 

Den dagen Rødt kommer i nærheten av en regjering så flytter jeg ut!

Definer nærheten av regjering.. Hvis du mener på Stortinget, så er min mening motsatt. Da vil jeg være glad. Men tror ikke Rødt i regjering er noen spesielt god idé, men hvem vet?

 

Hvis det er FrP som kommer i regjering til valget, så skal du nok se at jeg bruker opp alle pengene mine på å reise til Oslo for å demonstrere. :)

Lenke til kommentar
nå som bilisten betaler ca 60 milliarder i diverse bilavgifter hvorfor går bare 1/3 ( under det faktisk) til bake til veien .

vi har jo et behov for sikkerhet der også.

 

Haha, staten har vel ikke gjort annet de siste årene enn å suge mest mulig penger ut av folk..

Makan til dyrt land skal man lete lenge etter.

Dess rikere staten blir, dess gjerrigere blir den!

Lenke til kommentar
hvis man tar veisektoren som er en viktig sak så har det stadig bilt mindre penger dit ,

 

Jeg er på høyresiden, så det er ikke min intensjon å ta noen i forsvar her, men jeg anbefaler at du leser følgende dokument og har blandt annet den i bakhånd før du uttaler deg.

 

Endret: Det gjelder forøvrig, og ikke overraskende, en del flere over disse tolv sidene. Er ikke fakta trendy, kult og popp nok for dere at dere gidder å forholde dere til det?

Endret av Insty
Lenke til kommentar
nå som bilisten betaler ca 60 milliarder i diverse bilavgifter hvorfor går bare 1/3 ( under det faktisk) til bake til veien .

vi har jo et behov for sikkerhet der også.

 

Haha, staten har vel ikke gjort annet de siste årene enn å suge mest mulig penger ut av folk..

Makan til dyrt land skal man lete lenge etter.

Dess rikere staten blir, dess gjerrigere blir den!

det er vel derfor staten bruker penger som aldri fOr :roll: og hvordan skal man klare aa opprettholde velferdsstaten over lengre tid naar man skal kutte inntektene som frp aapner for?

Lenke til kommentar

Å opprettholde velferdsstaten med reduserte statlige inntekter er INGET problem om man samtidig kutter utgifter. Første prioritet er byråkratiet! Det statlige organet er like stort i Norge som Sverige til tross for at Sverige har dobbelt så mange innbyggere!

Det samme gjelder kommuner. Den minste kommunen i Norge har under 500 innbyggere. Alle kommuner SKAL ha et kommunestyre, rådmann, helse og skoletjenester, osv. med kostnadene det medfører. Det sier seg selv at det er galskap og et enormt offentlig pengesluk å da ha kommuner med bare 500 innbyggere. Likevel klarer enkelte sosialistiske partier å lire av seg at de er IMOT sammenslåing av kommuner!

 

For meg virker det som om FRP i mange politiske saker framstår med mer fornuft og innsikt enn andre partier.

Lenke til kommentar
nå som bilisten betaler ca 60 milliarder i diverse bilavgifter hvorfor går bare 1/3 ( under det faktisk) til bake til veien .

vi har jo et behov for sikkerhet der også.

 

Haha, staten har vel ikke gjort annet de siste årene enn å suge mest mulig penger ut av folk..

Makan til dyrt land skal man lete lenge etter.

Dess rikere staten blir, dess gjerrigere blir den!

det er vel derfor staten bruker penger som aldri fOr :roll: og hvordan skal man klare aa opprettholde velferdsstaten over lengre tid naar man skal kutte inntektene som frp aapner for?

 

Hva mener du med at staten bruker penger som aldri før? Jeg vil føye til at det aldri har vært så dyrt som før heller, heller ei virker det som de ikke bruker så mye penger. Fordi vi har ikke sett annet enn sparetiltak også videre. Det gjør jo ikke annet enn å spares, vei og jernbane = Dårlig med penger/forsømelse. Eldreomsorg = Elendig. Sykehus = Nedleggelse/sparing. Sånn er resultatet av at "staten aldri bruker penger som før"

Endret av Rune89
Lenke til kommentar

siden man er inne på med med veibevilgninger .

at staten bevilger mere penger til vei fra år til år er nå ikke så stor sak.

problemet er at de bevilger mindre penger en det som trengs for å nulle ut etterslepet. det samme gjentaes år for år .

da blir behovet stadig større. så kommer det med l stikkere veier i tillegg.

hva er poenget med å spare på vei midlene.

 

hadde veien vert bedre så hadde kostnadene både for næringslivet og ikke minst ulykke vert kraftig redusert

 

hvis det er noen som trenger mere informasjon så skal jeg forsøke å ramse opp alt det negative ved en anen anledning

Lenke til kommentar

Vel i år som alle år gir jeg ingen av partiene min støtte, den dagen norske partier klarer å oppføre seg på et høyere stadie enn barnehagen skal jeg vurdere å stemme.

 

Ja jeg vet, mange sitter med den oppfatningen at "stemmer man ikke gir man vinneren sin stemme" noe som er den største bøtten med hesteskit som finnes, man gir ingen stemmen og dermed holder man seg ikke til noen partier.

 

Hvordan kan man gå opp til en urne, legge en stemme i den urnen men innerst inne holder du ikke med det partiet, du stemmer bare for å stemme? Hvorfor skal man lyve for seg selv, politikkerne gjør dette nok fra før av.

 

Den dagen politikkerne faktisk klarer å lage et sammenhengende løfte og faktisk holde det da skal jeg kanskje vurdere å stemme. Men de er så gelefylte hele gjengen at de tør ikke stå for noe nytt. Værhøna Siv Jensen snur seg etter vindretningen, bare med den forskjellen at det er rust i opphenget så den står fast enkelte ganger. Stoltenberg er nødt til å unnskylde seg for idioti gjort av sin "valgte" gang på gang på gang. Mens den resterende kakkelflokken sitter rundt og sper under flammene der det trenges.

 

Det norge trenger er folk med rak rygg som tåler en trøkk og som ikke svaier av for en fønvind av press. Om USA roper "Jump" så roper Norge "When can I land?". En gjeng kujoner vil jeg kalle norske politikkere, feiginger som ikke tør stå for synet sitt. Og da spesielt i saker omhandlet innvandring. Jern Erna har vel rustet fast i hofteholderne etter at krekar fremdeles sitter i landet, til tross for hennes bastantiet om at han skulle ut av landet.

 

Nei beklager men norske politikkere høster ingen tiltro hos meg. Og av den grunnen velger jeg igjen å avstå fra å lemne min stemme i urnen i år, igjen.

Lenke til kommentar

FRP har ønsker om å rydde opp etter de andre partiene , men det går dessverre ikke de andre med på.

 

ofte ( bestandig ? ) så har tendensen av opprydning å bil at de roter også.

 

hvis man ikke stemmer selv så lar man noen andre ta valget dit. Da har man strengt tat ikk noene å klage over . på den andre siden så bur man velge riktig.

 

så er da håpet om at politikerne godtar valget dir . det er ikke alltid de gjør det.

når velgerne mener at høyre eller AP skal samarbeide med FRP så nekter de 2 første samarbeidet . Det er å holde velgerne for narr. velger som ønsker en annen kurs en det Høyre eller AP går.

 

hvis disse partiene kan bli mere voksen og samarbeide med hvorandra så kommer også velgerne .

ved å skylde på for stor politisk avstand så ødelegger de bare for hverandre.

det er når de hare forhandlingene begynner at de finner ut om de faktisk kan samarbeide

 

 

vel var AP til for arbeiderne en gang i tiden , men de har fjerne seg derfra og FRP har nærmet seg arbeiderne.

det er en av grunnene til at så mange ønsker FRP.

at AP er for arbeiderne bli mere som en illusjon

FRP og AP er veldig nær hverandre på meningsmålingene

Lenke til kommentar
Bear^: Stem blankt isåfall, da viser du at du ikke er fornøyd med politikerne. Bruker du ikke stemmeretten din har du INGEN rett til å klage på noe som helst de neste 4 årene.

 

Klart jeg har like full rett til å si min mening som andre, min mening er at ingen partier har rygg nok til å stå for sin politikk ergo markerer jeg dette ved ikke å stemme på noen. Den dagen man får politikkere som er rakryggete og ikke bøyer unna press som siv i vinden så skal jeg vurdere å stemme.

 

Hvorfor skal jeg stemme på partier som jeg ikke har tro på? Hvorfor skal jeg "kjøpe" meg rett til å si min mening?

Lenke til kommentar
nå som bilisten betaler ca 60 milliarder i diverse bilavgifter hvorfor går bare 1/3 ( under det faktisk) til bake til veien .

vi har jo et behov for sikkerhet der også.

 

Haha, staten har vel ikke gjort annet de siste årene enn å suge mest mulig penger ut av folk..

Makan til dyrt land skal man lete lenge etter.

Dess rikere staten blir, dess gjerrigere blir den!

det er vel derfor staten bruker penger som aldri fOr :roll: og hvordan skal man klare aa opprettholde velferdsstaten over lengre tid naar man skal kutte inntektene som frp aapner for?

 

Hva mener du med at staten bruker penger som aldri før? Jeg vil føye til at det aldri har vært så dyrt som før heller, heller ei virker det som de ikke bruker så mye penger. Fordi vi har ikke sett annet enn sparetiltak også videre. Det gjør jo ikke annet enn å spares, vei og jernbane = Dårlig med penger/forsømelse. Eldreomsorg = Elendig. Sykehus = Nedleggelse/sparing. Sånn er resultatet av at "staten aldri bruker penger som før"

Staten bruker mer penger enn noen gang. Det er forvaltningen i de enkelte kommunene som er problemet. Det samme gjelder i helsesektoren. Det finnes helsesektorene som klarer å bruke pengene fornuftig, men det er uheldigvis for få:\

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...