Gå til innhold

Stortingsvalg 2009 - Har du bestemt deg (allerede)? (Stortingsvalg 2009)

Stortingsvalg 2009 - Har du bestemt deg (allerede)?  

594 stemmer

1. 1. Har du bestemt deg (allerede)?

• Ja
      402
    • Nei
      157
    • Vet ikke
      35
  2. 2. Hva stemte du ved forrige stortingsvalg?

• Venstre
      20
    • Arpeiderpartiet
      35
    • Høyre
      26
    • FrP
      63
    • SV
      19
    • Krf
      3
    • Sp
      5
    • Rødt
      10
    • Annet
      6
    • Blankt
      18
    • Har ikke kunnet stemme før i år
      90

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Alle testene roper SV til meg, men jeg er faktisk ganske så skuffet over innsatsen de har gjort i regjering. Så denne gangen tar jeg det like godt helt ut, og stemmer Rødt.

...med mindre noen andre klarer å overbevise meg før valget. Man skal jo aldri si aldri :b

Lenke til kommentar
Alle testene roper SV til meg, men jeg er faktisk ganske så skuffet over innsatsen de har gjort i regjering. Så denne gangen tar jeg det like godt helt ut, og stemmer Rødt.

...med mindre noen andre klarer å overbevise meg før valget. Man skal jo aldri si aldri :b

Greit, skal vi ta en kaffe en dag?

Lenke til kommentar

Er jeg i jobb når det er valg, så blir det AP. Ellers blir det sannsynligvis FrP jeg kommer til å stemme på.

Test nr. 1:

Disse partiene bør du vurdere:

FRP 59,3 %

AP 55,3 %

H 54,8 %

Test nr. 3 (tulletesten): AP

Test nr. 4: (NRK-teksten): FrP

Så jeg har mer eller mindre bestemt meg allerede :/

Lenke til kommentar

Greit, skal vi ta en kaffe en dag?

Hehe. Drikker ikke kaffe :b

Skal du lokke meg over på høyresiden?

Lenke til kommentar

Flott, skal vi si Åpent Bakeri i parkveien? :D

Forstår forøvrig tanken bak å stemme rødt. De er ikke et parti jeg vil at skal styre landet, men jeg kan se verdien i å ha en eller to av dem på tinget til å lage faen og rope opp om de sakene andre kanskje ikke tør å ta tak i.

Lenke til kommentar

Rødt er ikke så galt, men de ville ikke klart seg så altfor bra i regjering vil jeg tro. Et par av dem på stortinget hadde bare vært bra dog.

Nei, jeg synes du skal stemme SV jeg, de har jo faktisk gjort en del mer enn du tror mens de har vært i regjering. Bygget barnehager, bevilget penger til jernbane (mest til Stavanger og Oslo), og ellers passet litt på AP/SP. :)

Endret av Zodiiac
Lenke til kommentar

Man må ikke tro på alt opposisjonen kommer med. Man klager nå på pengebevilgninger over statsbudsjettet, men generelt blir det gitt mer penger, men i noen sektorer er det en mindre % andel, og derfor kommer det " BEVIGLER MINDRE PENGER TIL DITT OG DATT". Bare bullshit alt sammen. De håper at folk tror på dem og at de ikke skjønner at det faktisk er bevilget mer penger. Jeg håper folk skjønner det.

Lenke til kommentar
Man må ikke tro på alt opposisjonen kommer med. Man klager nå på pengebevilgninger over statsbudsjettet, men generelt blir det gitt mer penger, men i noen sektorer er det en mindre % andel, og derfor kommer det " BEVIGLER MINDRE PENGER TIL DITT OG DATT". Bare bullshit alt sammen. De håper at folk tror på dem og at de ikke skjønner at det faktisk er bevilget mer penger. Jeg håper folk skjønner det.

hvis man tar veisektoren som er en viktig sak så har det stadig bilt mindre penger dit , til tross for behovet stadig øker.

det snakkes om storsatsinger, gigantsatsinger o.s.v problemet er at denne gigantsummen i realiteten er bare en fjert ut i luften.

nå som bilisten betaler ca 60 milliarder i diverse bilavgifter hvorfor går bare 1/3 ( under det faktisk) til bake til veien .

vi har jo et behov for sikkerhet der også.

SV ha den tendensen å ta absolutt mest mulig inn i avgifter, mens de har en eller annen sykdom mot å dele dem ut til veiene ( selv om det går ut over liv og helse ).

der er holdningen at folk kjører for fort uansett

kaller men det for kollektiv til tak da er de plutselig med på på det.

Lenke til kommentar

hvis man tar veisektoren som er en viktig sak så har det stadig bilt mindre penger dit , til tross for behovet stadig øker.

det snakkes om storsatsinger, gigantsatsinger o.s.v problemet er at denne gigantsummen i realiteten er bare en fjert ut i luften.

nå som bilisten betaler ca 60 milliarder i diverse bilavgifter hvorfor går bare 1/3 ( under det faktisk) til bake til veien .

vi har jo et behov for sikkerhet der også.

SV ha den tendensen å ta absolutt mest mulig inn i avgifter, mens de har en eller annen sykdom mot å dele dem ut til veiene ( selv om det går ut over liv og helse ).

der er holdningen at folk kjører for fort uansett

kaller men det for kollektiv til tak da er de plutselig med på på det.

Så vidt jeg har sett har antall kroner økt i årets statsbudsjett, mens % andelen har gått ned.

Lenke til kommentar
Rødt er ikke så galt, men de ville ikke klart seg så altfor bra i regjering vil jeg tro. Et par av dem på stortinget hadde bare vært bra dog.

Nei, jeg synes du skal stemme SV jeg, de har jo faktisk gjort en del mer enn du tror mens de har vært i regjering. Bygget barnehager, bevilget penger til jernbane (mest til Stavanger og Oslo), og ellers passet litt på AP/SP. :)

Joda, hvis det ikke blir Rødt, blir det SV. Men noen må jo stemme på Rødt også, om vi skal hjelpe dem inn på Stortinget ;)

Lenke til kommentar

Endelig en valgpoll jeg kan stemme i! Jeg stemte "Nei". :p Jeg kan faktisk stemme ved dette kommende valget (ble atten ifjor) men vet virkelig ikke hva jeg skal stemme. Vil egentlig helst plukke og mikse meninger fra flere av partiene tror jeg.

Det viste også de testene i førstepost, fikk ca like mange prosent på de fleste partiene ...

Lenke til kommentar

Disse partiene bør du vurdere:

Høyre 84,8 %

Frp 61,7 %

Venstre 56,1 %

Disse partiene bør du styre unna:

Sp 45,3 %

KrF 40 %

RV 38,8 %

Ap 34 %

SV 31,4 %

Egentlig ikke så overraskende resultat, og mest sannsynlig kommer jeg nok til å stemme Høyre. :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...