Mynotir Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 Får vondt i kuken hvis jeg runker 2 ganger på samme dag. Spesielt å få ereksjon gjør da vondt resten av dagen. Ikke helt normalt eller? Er litt kjipt.. dessuten pleier jeg å få røde merker på penishodet etter å ha onanert. I alle fall hvis jeg gjør det to ganger. Noen ganger får jeg små revner på penishodet som tar 2-3 dager før de gror. Du har trang forhud, eller? Lenke til kommentar
FactoryBoy Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 Runking er sunt som bare det. Lenke til kommentar
Dammed Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 vet ikke om det er nevnt, men det frigjører noe som gjør at vi stresser mindre. Dette hjelper jo selvsagt både topplokket og hjertet ditt. Lenke til kommentar
Niskivara Skrevet 7. mars 2009 Del Skrevet 7. mars 2009 Se filmen hos Youtube Runking er ikke bare sunt, det er viktig. Gjør så mye av det som du bare kan. Lenke til kommentar
Pc96 Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 (endret) ........... Endret 17. juli 2010 av Pc96 Lenke til kommentar
Notfree Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 Hmm, det blir nok ganske ofte ja. Alt fra 1 gang om dagen til 8-10 ganger tror jeg. Har ikke noe problem med mer en 5 ganger dagen heller, selv om jeg har ganske ofte gangsperr i armen.... -_- Lenke til kommentar
Gjest Guest_dd_* Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 Det er nok sunnere for enkelte forhold å runke mindre Menn kommer ofte vanskeligere når de runker ofte. Lenke til kommentar
Tomprofil Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Eneste jeg vet om som kan være litt minus, er at huden på penis blir mørkere. Så det er sikkert litt surt om du er kritthvit, og har en ganske så brun penis:p Haha Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 10. juli 2010 Del Skrevet 10. juli 2010 (endret) Tråden er ryddet for en haug med trolling, tullprat og usakligheter. Hold dere til temaet: "Er runking sundt eller ikke?". Ingen bryr seg forøvrig om hvor ofte du runker, dette er ikke en konkuransetråd. Mer tøv og usakligheter vil resultere i smekk på pungen (og da blir det stopp i runkingen)! Endret 10. juli 2010 av cyclo Lenke til kommentar
care1337 Skrevet 10. juli 2010 Del Skrevet 10. juli 2010 Hehe, artig tråd. Jeg sliter mye med for mye ereksjon - og derfor runker jeg rimelig ofte. Men av de jeg har snakket med varierer graden av runking fra 1-2 ganger til dagen, mot 1 ganger i uken. Det er nok litt inviduelt hvilken behov man har. Når jeg var arbeidsledig og kåt som faen. Runka jeg ALT for ofte. Her snakker vi 6-7 ganger hver dag. (!) Ofte 3-4 ganger om nettene, kun fordi jeg ikke fikk sove og kjeda meg. Det førte til senebetennelse i armen. Ikke bra i det hele tatt. Dessuten får man mye bedre følelse i penis om man ikke runker så ofte. Nå gjør jeg det 1-2 ganger hver dag. Når jeg er på besøk hos andre eller bortreist 2-3 dager venter jeg til jeg kommer hjem.... og da er det mye mer deilig siden jeg har ventet litt. Runking er sunt. Absolutt ingen ulemper med det. Men alt med måte. Dette er jo et typisk "klara klok" -spørsmål. Akkurat som om man kan bli gravid ved å sitte på et dasslokk. Nei - det kan man ikke; og ja - runking er sunt. Men pass på hygienen. Svette, sæd og en hånd full av bakterier er ingen god fordel. Jeg pleier å da snabben en rask tur innom dusjen etterpå. Får du sår - eller begynne å blø er det ingen fare. Da er det kun stringen i forhuden som har røket. Det kan komme av trang forhud (hvis det gjør vondt når du er tørr, eller når du får erkesjon så har du trang forhud - det kan fikses på 1-2-3 hos legen din. Men hvis du begynner å blø. Da det litt rolig med runkingen en uke eller to. Så tar du heller en tur til legen. Lenke til kommentar
Gjest goliatt Skrevet 11. juli 2010 Del Skrevet 11. juli 2010 har sett på vg.no og på google osv. ikkno der tyder på at runking ikke er sunt, runekr selv 1-2ganger om dagen hvor runker dere? er selv 14år, men blir ikke ukonsentrert om jeg ikke runker, men er så jævla deilig så gjøre det minst hver dag Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 11. juli 2010 Del Skrevet 11. juli 2010 Til de som faktisk lurer på slikt: Ja, runking er sundt, fordi det holder spermen frisk og fresh. Sunnheten av runker er i den senere tid blitt vitenskapelig bevist (jo mer man runker jo mindre sperm renner ut av kvinnen etter samleie). Forøvrig så kan dette være interesant lesning for de som er opptatt av slikt: Scientific American: One reason why humans are special and unique: We masturbate. A lot. Lenke til kommentar
Daskeladden Skrevet 11. juli 2010 Del Skrevet 11. juli 2010 Okeii, så jeg er unormal jeg da? xD runker jo..sirka en gang i uka? kanskje.. holder ikke tellinga jeg men men.. Mennesker er forskjellige : p Du er hedig du, runking er mye bedre når man har venta ei stund ^^, Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 11. juli 2010 Del Skrevet 11. juli 2010 Eg har svært vanskeleg for å sjå at det er usunt å onanere. Personleg vil eg nok tru at det faktisk er ganske så sunt, då spesielt siden du får blod att og fram i staken. Dessuten er det godt. Og me lev då berre ein gong. Kvifor gå å stengje det inne? Som røyker og snusar trur eg berre det er sunt for min del iallefall. Slepp at utstyret slutter å fungere. Impotens er ei stor redsel. Det må vere ganske så kjipt. Berre ver snill med den du. Så går det så greitt skal du sjå. Ikkje slå! Lenke til kommentar
mortania Skrevet 12. juli 2010 Del Skrevet 12. juli 2010 Jeg for min del klarer meg med en gang om dagen, helst på kvelden, fordi det (for meg som jente sin del) fungerer som avslappende. Verdens billigste sovemedisin Jeg har merket meg at det var ufattelig mer av denslags før jeg debuterte, og det hendte det ble rifter og "slitasjesår" på områdene rundt klitoris, men sår og lignende i underlivet gror raskt. Noen fordeler med onanering: - Senker blodtrykket - Kan redusere sjansen for prostata kreft - Kan åpne luftveiene ved hevelser i blodkarene i nesegangen - Fungerer søvndyssende, spesielt om man ligger i sengen (man blir f eks ikke like søvnig og avslappet om man sitter i dusjen eller står over toalettet) Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 12. juli 2010 Del Skrevet 12. juli 2010 Som Mortania sier, onani er veldig avslappende og kan fungere bra som sovemedisin. Fungerer også bra som "pauser" om man sitter og leser til en prøve f.eks., har jeg funnet ut Da får man litt pusterom fra det kjedelige stoffet, samtidig som man får belønning for å ha arbeidet så langt, og man får ut litt frustrasjon og blir mer avslappet. Dette gjelder så klart hva som helst. Har faktisk hørt et rykte om at en eller annen fotballtrener ba spillerne sine om å unngå sex/onani dagen før en fotballkamp slik at de skulle bli mer... tja, ville. Har hørt en lignende historie om krigerne under vikingtiden eller noe. Kan ikke backe up med studier, men jeg personlig vil påstå at runking/onani er svært sunt. Dette er også noe jeg har fått bekreftet utallige ganger ved å lese rundt. Det betyr ikke at man trenger å runke dagen lang, "alt med måte" gjelder sikkert i dette tilfellet også - men det skader ikke med en runk nå og da, og det er ikke noe man trenger eller skal være redd for. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg