super2277 Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 (endret) dør man vis man driker tenveske er det dødelig hvor stor er sangsjen for at man blir matforgifta jjeg tryka feil den er ikke løst Endret 9. februar 2009 av super2277 Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 90g tennveske er vel ca. 9cl og de fleste tennvekser jeg vet om er vel bare parafin i en eller annen form, jeg vil tro man får brekk reaksjon ganske fort om man driker det ned på, om du ikke gjør det regner jeg med at du vil føle deg dårlig en stund, men diare osv. men tror det skal en god del mere til før man dør Lenke til kommentar
super2277 Skrevet 9. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2009 90g tennveske er vel ca. 9clog de fleste tennvekser jeg vet om er vel bare parafin i en eller annen form, jeg vil tro man får brekk reaksjon ganske fort om man driker det ned på, om du ikke gjør det regner jeg med at du vil føle deg dårlig en stund, men diare osv. men tror det skal en god del mere til før man dør ok Lenke til kommentar
HammerBro Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 Du dør neppe, men bør absolutt kontakte lege, spessiellt hvis du kaster opp tennvesken. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 Viss du kaster opp betyr det at kroppen funker, det er en forsvarsmekanisme, viss han kaster opp, betyr det at han kaster opp alle de usunne delene av vesken og det skal da være unødvendig å beskymre seg, men det finnes vel en egen telefon man kan ringe og spørre om forgifting og slikt Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 ^ Giftinformasjonssentralen. Lenke til kommentar
super2277 Skrevet 9. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2009 ^ Giftinformasjonssentralen. ok Lenke til kommentar
HammerBro Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 Viss du kaster opp betyr det at kroppen funker, det er en forsvarsmekanisme, viss han kaster opp, betyr det at han kaster opp alle de usunne delene av vesken og det skal da være unødvendig å beskymre seg På ei flaske her står det: "Ved svelging må ikke brekning fremkalles: kontakt lege omgående og vis denne etikett eller beholder" Brekning er vel omtrent det samme som oppkast, bare at ingenting kommer ut igjen. Lenke til kommentar
M98kF1 Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 Viss du kaster opp betyr det at kroppen funker, det er en forsvarsmekanisme, viss han kaster opp, betyr det at han kaster opp alle de usunne delene av vesken [...] tja, kroppen virker vel ikke helt slik... Spesielt petroleumsprodukter (oljer, bensin, parafin....) skal IKKE kastes opp igjen (om det er mulig å unngå), da kan du få det i lungne og da er veien kort til alvorlige komplikasjoner. Feks. parafin skal det ekstremt små mengder til (ett par dråper) i lungene før det nesten garantert blir kjemisk lungebetennelse og ganske kjipe odds for att det går bra. Drikke melk, og spise kull, pleier å være klassikere om man får i seg sånt. Men er man ikke sikker så er giftinformasjonen plassen å kontakte. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 Ok, det viste jeg ikke, men parafin er uansett ikke så gifting, det er jo dette flame svelgere osv bruker. Men som sagt ta kontrakt med giftinformasjonen http://www.folkehjelp.no/www/Norsk/Organis.../Giftsentralen/ Lenke til kommentar
super2277 Skrevet 9. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2009 Ok, det viste jeg ikke, men parafin er uansett ikke så gifting, det er jo dette flame svelgere osv bruker. Men som sagt ta kontrakt med giftinformasjonen http://www.folkehjelp.no/www/Norsk/Organis.../Giftsentralen/ for jeg spør bare jeg har ikke svelgt det Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 Som sagt jeg tviler på du dør av 9cl men det skal en del til å få 9cl ned i deg også ved et uhell da, det er nesten en desiliter. Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 Man dør ikke. Man blir bare veldig dårlig i magen me kvalme oppkast å diare. Har selv drukket en munnfull da jeg trodde det var brus på flasken. selfølgelig etter en 3 dagers fylle kule. Anbefaler ingen å prøve dette da. Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 Brekning er vel omtrent det samme som oppkast, bare at ingenting kommer ut igjen. I følge ordboka er brekning det samme som oppkast. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 (endret) Parafin gir seriøse mengder renneræv, og kan som sagt fremkalle kjemisk lungebetennelse hvis det kommer i lungene. Men det tas ikke opp i fordøyelsessystemet, og er derfor relativt ufarlig hvis det får være i fred i magesekken og gjøre sitt fornødende. http://www.helsedirektoratet.no/giftinfo/k..._produkter_5463 Endret 10. februar 2009 av endrebjo Lenke til kommentar
super2277 Skrevet 10. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2009 Parafin gir seriøse mengder renneræv, og kan som sagt fremkalle kjemisk lungebetennelse hvis det kommer i lungene. Men det tas ikke opp i fordøyelsessystemet, og er derfor relativt ufarlig hvis det får være i fred i magesekken og gjøre sitt fornødende. http://www.helsedirektoratet.no/giftinfo/k..._produkter_5463 takk det hjalp meg veldig og vite hva som er giftig og hva som ikke er giftig Lenke til kommentar
Langkatt Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 Det smaker veldig godt hvis man blander det med saft. Lenke til kommentar
douchebag Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 Og ikke bare det, dynk tobakken i det og røyk, bedre rus skal du lengte lenge etter! ;D Lenke til kommentar
isaac elric Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 Og ikke bare det, dynk tobakken i det og røyk, bedre rus skal du lengte lenge etter! ;D er det sant? Lenke til kommentar
Gordo Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 Og ikke bare det, dynk tobakken i det og røyk, bedre rus skal du lengte lenge etter! ;D er det sant? Jepp, helt sant Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå