Gå til innhold

[IKKE LØST]dør man vis man driker 90 g tenveske

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

90g tennveske er vel ca. 9cl

og de fleste tennvekser jeg vet om er vel bare parafin i en eller annen form, jeg vil tro man får brekk reaksjon ganske fort om man driker det ned på, om du ikke gjør det regner jeg med at du vil føle deg dårlig en stund, men diare osv. men tror det skal en god del mere til før man dør

Lenke til kommentar
90g tennveske er vel ca. 9cl

og de fleste tennvekser jeg vet om er vel bare parafin i en eller annen form, jeg vil tro man får brekk reaksjon ganske fort om man driker det ned på, om du ikke gjør det regner jeg med at du vil føle deg dårlig en stund, men diare osv. men tror det skal en god del mere til før man dør

ok

Lenke til kommentar

Viss du kaster opp betyr det at kroppen funker, det er en forsvarsmekanisme, viss han kaster opp, betyr det at han kaster opp alle de usunne delene av vesken og det skal da være unødvendig å beskymre seg, men det finnes vel en egen telefon man kan ringe og spørre om forgifting og slikt

Lenke til kommentar
Viss du kaster opp betyr det at kroppen funker, det er en forsvarsmekanisme, viss han kaster opp, betyr det at han kaster opp alle de usunne delene av vesken og det skal da være unødvendig å beskymre seg

På ei flaske her står det: "Ved svelging må ikke brekning fremkalles: kontakt lege omgående og vis denne etikett eller beholder"

Brekning er vel omtrent det samme som oppkast, bare at ingenting kommer ut igjen.

Lenke til kommentar
Viss du kaster opp betyr det at kroppen funker, det er en forsvarsmekanisme, viss han kaster opp, betyr det at han kaster opp alle de usunne delene av vesken [...]

tja, kroppen virker vel ikke helt slik... Spesielt petroleumsprodukter (oljer, bensin, parafin....) skal IKKE kastes opp igjen (om det er mulig å unngå), da kan du få det i lungne og da er veien kort til alvorlige komplikasjoner. Feks. parafin skal det ekstremt små mengder til (ett par dråper) i lungene før det nesten garantert blir kjemisk lungebetennelse og ganske kjipe odds for att det går bra. Drikke melk, og spise kull, pleier å være klassikere om man får i seg sånt. Men er man ikke sikker så er giftinformasjonen plassen å kontakte.

Lenke til kommentar
Parafin gir seriøse mengder renneræv, og kan som sagt fremkalle kjemisk lungebetennelse hvis det kommer i lungene. Men det tas ikke opp i fordøyelsessystemet, og er derfor relativt ufarlig hvis det får være i fred i magesekken og gjøre sitt fornødende.

http://www.helsedirektoratet.no/giftinfo/k..._produkter_5463

takk det hjalp meg veldig og vite hva som er giftig og hva som ikke er giftig

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...