ral Skrevet 18. april 2003 Del Skrevet 18. april 2003 Hei! Jeg skal kjøpe digitalkamera og trenger noen råd. Jeg ønsker et kamera med minst 3MP, gjerne 4MP og 3X optisk zoom. Ellers ønsker jeg meg også noen manuelle mulgheter, i alle fall manuell blenner- og lukker-prioritet, og jeg ønsker selvsagt bra bildekvalitet både inne og ute, og også makro. Når det gjelder pris har jeg vurdert seriøst alt fra 6000 og nedover, men blir mer og mer overbevist om at jeg ikke ønsker å bruke for mye penger på et kamera nå. Derfor ser jeg på Canon A70 som mest aktuell, men har også sett mye på Canon S45, Olympus C50, Nikon 4300 ++. Minnepris teller jo også litt.. Er bildekvaliteten til A70 dårligere enn for kameraer i samme prisklasse uten disse manuelle mulighetene? Synspunkter? Råd? Anbefalinger? Lenke til kommentar
Doktor Skrevet 18. april 2003 Del Skrevet 18. april 2003 Jeg kan jo fortsette og evangelisere om Olympus c-4000... men jeg regner med at du kjenner det kameraet også. nå som prisene har falt med en betydelig sum er det enda mere kamera for pengene. Lenke til kommentar
2roll Skrevet 19. april 2003 Del Skrevet 19. april 2003 Både billedsensor og linse er nok fullt på høyde med alt annet i denne prisklassen (dvs under 4000,- inkludert lader og batt.) Men automatikken er ikke feilfri. Diverse tester er tilgjengelig som lovpriser kameraet, men det har sine svakheter det også. Ingen kamera i denne prisklassen er uten svakheter. Med 4 AA batterier er det ikke noen lettvekter akkurat, men du kan iallefall ta 150 bilder uten å tenke på å spare strøm. (4*2000mAh) Personlig så er jeg godt fornøyd, men jeg synes at blits-styringen er litt dårlig i automodus. Du må passe på at nære motiver ikke blir overeksponert. Går du opp i pris, så begynner det å dukke opp mange gode alternativer. Lykke til. Husk å budsjettere for minnekort, da! Jeg kjøpte 256Mb med en gang. Det kan anbefales!! Med dagens minnepriser er det tull å kjøpe noe mindre. Iallefall CF-kort. Dersom batterikapasiteten er dårlig på kameraet bør du investere i ekstra batterier også. Lenke til kommentar
muffe Skrevet 21. april 2003 Del Skrevet 21. april 2003 Canon Powershot G3 er et meget bra kamera med manuelle innstillinger av blender, lukkerhastighet, eksponering, hvitbalanse, fokus. Glemte jeg noe? Tror ikke det... Lenke til kommentar
2roll Skrevet 30. april 2003 Del Skrevet 30. april 2003 Bare synd at du trenger trillebår for å dra det med deg... Neida, men litt i største laget for meg. Blir jo nesten som den gamle speilrefleksen. Lenke til kommentar
ral Skrevet 1. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2003 Størrelsen er egentlig ikke det viktigste for meg. Prisen er nok det jeg må ta mest hensyn til. Har kommet fram til at jeg ikke vil bruke mer enn maks 4000 + minne og ekstra batteri. Heslt vil jeg og at kameraet skal bruke CF-kort. Lenke til kommentar
Drake Ramore Skrevet 2. mai 2003 Del Skrevet 2. mai 2003 http://www.megapixel.net har en fersk omtale av A70, mulig den kan 'vinne deg over' 8) Lenke til kommentar
ral Skrevet 6. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2003 Jepp, nå har jeg bestilt A70! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå