vegard3 Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 Har hatt laptopen min i et par år nå, men den har i det siste begynt å oppføre seg litt rart. Når den var ny kunne jeg spille OK spill uten å oppleve noe lag. ( F.eks WoW) Det har desverre begynt å oppstå noen problemer i det siste. Nå kan det lagge selv om jeg spiller gamle spill eller tom flash-spill. Det rare er at den laggen er veldig periodevis, altså at det kan gå 5 minutter uten lag i det hele tatt, deretter følger 5 minutter eller mer med fryktelig lag. Har nylig formatert pcen, bruker oppdater AVG som tilsier at jeg ikke har noen virus. Er det noe mere jeg burde gjøre eller har laptopen rett og slett blitt gammel? Specs: Intel Core 2cpu T5600 @ 1.83Ghz 1GB Ram ATI Mobility Radeon x1600. Takk for all hjelp =) Lenke til kommentar
vegard3 Skrevet 9. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2009 Har blåst igjennom alle "kroppsåpninger" på laptopen med høyttrykkluft. Regner med at dette burde gjøre susen, eller må jeg "demontere" laptopen? Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 Har blåst igjennom alle "kroppsåpninger" på laptopen med høyttrykkluft. Regner med at dette burde gjøre susen, eller må jeg "demontere" laptopen? Ikke alltid at dette er lurt eller effektivt. Høytrykk kan skade viften. Beste er nok å demontere. Lenke til kommentar
vegard3 Skrevet 9. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2009 Har blåst igjennom alle "kroppsåpninger" på laptopen med høyttrykkluft. Regner med at dette burde gjøre susen, eller må jeg "demontere" laptopen? Ikke alltid at dette er lurt eller effektivt. Høytrykk kan skade viften. Beste er nok å demontere. Okay Har prøvd å opne en laptop før, og vet det er mange skruer som man må holde styr på, er det noen tips på hvilken jeg skal skru ut og hvilken jeg ikke skal? Er ikke hypp på å skru den ihjel heller. Er det noe annet det kan være? Laptopen burde vel klare å kjøre low-end spill? Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 Har blåst igjennom alle "kroppsåpninger" på laptopen med høyttrykkluft. Regner med at dette burde gjøre susen, eller må jeg "demontere" laptopen? Ikke alltid at dette er lurt eller effektivt. Høytrykk kan skade viften. Beste er nok å demontere. Okay Har prøvd å opne en laptop før, og vet det er mange skruer som man må holde styr på, er det noen tips på hvilken jeg skal skru ut og hvilken jeg ikke skal? Er ikke hypp på å skru den ihjel heller. Er det noe annet det kan være? Laptopen burde vel klare å kjøre low-end spill? Joda, det kan være greit å få kjørt en full opprensning av pcen, sjekk norbats tråd med hjelp med spyware og virus på den delen av forumet. Defragmentering av harddisk kan også være lurt. Lenke til kommentar
vegard3 Skrevet 10. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2009 Har kjørt virus og spyware scan og fragmenter både C og D ( selv om jeg fikk beskjed at det ikke var nødvendig) Hjalp lite :S Er det noe måte å sjekke om dette kommer pga varme? Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Du kan jo prøve å laste ned Rivatuner og så finner du fram til vifteprofilen, sett denne på manuelt og 100%. Kjør et par spill og gi tilbakemelding. Lenke til kommentar
vegard3 Skrevet 11. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2009 tror du jeg klarer det da? skal prøve og gi tilbakemelding Lenke til kommentar
vegard3 Skrevet 12. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2009 så jeg går inn i RivaTuner, -->power user --> finner den som heter fan (eller fan current device) Og setter hva til 100? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå