AslakW Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 Har akkurat kjøpt meg ny PC, og den fungerer som bare rakker'n, men har en 120 GB harddisk på den gamle PC'n, hvor jeg har masse greier jeg trenger, både film, musikk og div. dokumenter. Den ble med på en liten biltur tur\retur til en kompis, som bygde den nye for meg, ellers har det ikke blitt gjort noe med den. Det som skjer når jeg plugger alt til og skal slå den på (For å kopiere innholdet til en USB-stick) er at den bare lager en svak, svak pipelyd, og det er alt. Høres ut som det ikke er strøm i den ,rett og slett. Har ikke peil på hardware, så å skru ut den gamle harddisken og sette den i den nye PC'n tør jeg rett og slett ikke. Det er en C-disk med WinXP og en D-disk med alt mulig annet. Hva skal jeg gjøre? Enten for å få liv i den gamle, eller kopiert over innholdet på annet vis... På forhånd takk! Lenke til kommentar
Mechablast Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 Det er ingen stor sak å ta ut harddisken fra den gamle maskinen. Det er ikke nødvendig å sette den gamle hdd en i den nye maskinen heller. Da det finnes adaptere og eksterne kabinett og sette hdden i. Som denne du kan sette den gamle hdden i og koble den til en usb port på maskinen din. http://www.pixmania.com/no/no/1394043/art/...ett-3-5-bx.html Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 Ikke handle fra Pixmania. Har du PayPalkonto for hånd eller VISA så kan du handle en simpel USB Kabinett fra dealextreme.com 1 uke tar det for meg når varen er sendt. Lenke til kommentar
espenah Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 Snakk om å gjøre det tungvindt. Er bare å nappe løs harddisken fra din gamle PC og plugge den inn i din nye. Trenger ikke skru noe som helst. Kanskje løsne to skruer bak for å ta løs det ene dekselet hvis du ikke har skrueløst kabinett. Lenke til kommentar
Patience Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler. Husk at en god emnetittel skal beskrive eller oppsummere hvilket problem du har - ikke at du har et problem. En god emnetittel skal heller ikke kun bestå av et produktnavn. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. (Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..) Lenke til kommentar
AslakW Skrevet 9. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2009 Snakk om å gjøre det tungvindt. Er bare å nappe løs harddisken fra din gamle PC og plugge den inn i din nye. Trenger ikke skru noe som helst. Kanskje løsne to skruer bak for å ta løs det ene dekselet hvis du ikke har skrueløst kabinett. Vil det ikke bli komplikasjoner når harddisken i den nye PC'n er delt opp i C og E, og denm gamle i C og D, hvorav den ene har Windows XP som operativsystem?? Lenke til kommentar
Mechablast Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 (endret) Snakk om å gjøre det tungvindt. Er bare å nappe løs harddisken fra din gamle PC og plugge den inn i din nye. Trenger ikke skru noe som helst. Kanskje løsne to skruer bak for å ta løs det ene dekselet hvis du ikke har skrueløst kabinett. Vil det ikke bli komplikasjoner når harddisken i den nye PC'n er delt opp i C og E, og denm gamle i C og D, hvorav den ene har Windows XP som operativsystem?? Det skal ikke være noe problem. Den vil få tildelt en ny stasjonsbokstav av windows. Endret 9. februar 2009 av minibig Lenke til kommentar
AslakW Skrevet 9. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2009 Snakk om å gjøre det tungvindt. Er bare å nappe løs harddisken fra din gamle PC og plugge den inn i din nye. Trenger ikke skru noe som helst. Kanskje løsne to skruer bak for å ta løs det ene dekselet hvis du ikke har skrueløst kabinett. Vil det ikke bli komplikasjoner når harddisken i den nye PC'n er delt opp i C og E, og denm gamle i C og D, hvorav den ene har Windows XP som operativsystem?? Det skal ikke være noe problem. Den vil få tildelt en ny stasjonsbokstav av windows. Ok, konge, da prøver jeg det. Noen som vet hvorfor den gamle pc'n oppfører seg som den gjør? Vi snakker som sagt om en ekstrem lav pipelyd her, som jeg ikke har hørt før. Har jo ikke gjort noe annet enn å bære den ned trappa, sette den i bilen og det samme omigjen. Lenke til kommentar
Mechablast Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 (endret) Mulig statisk elektrisitet. Det var engang jeg la en maskin på gulvet, på et teppe. Det var nok til at maskinen døde. Bortsett fra det aner jeg ikke. Nå vet jo ikke jeg om maskinen din er helt død eller ikke. (om vifter, hdder ++ starter) Endret 9. februar 2009 av minibig Lenke til kommentar
AslakW Skrevet 9. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2009 Mulig statisk elektrisitet. Det var engang jeg la en maskin på gulvet, på et teppe. Det var nok til at maskinen døde. Bortsett fra det aner jeg ikke. Nå vet jo ikke jeg om maskinen din er helt død eller ikke. (om vifter, hdder ++ starter) Ved "død" mente jeg at jeg ikke får "liv" i den, same shit different wrapping. Lenke til kommentar
Patience Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Trådstarter ble i går advart mot at om ikke emnefeltet ble endret ville tråden bli stengt. Trådstarter har ikke etterkommet anmodningen, og følgelig stenges også tråden. Gjør oppmerksom på at tråden kan i noen tilfeller gjenåpnes hvis trådstarter sender PM og deretter endrer emnefeltet etter åpning. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg