Gjest Slettet-aNZFa3 Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 Hva er enklest å jobbe med under System.Security.Cryptography? Jeg har ikke hatt R1 / R2 (2MX / 3MX), så hva burde jeg se på da? Lenke til kommentar
Wubbable Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 (endret) Hvorfor trenger du matte til det? En 10-åring klarer det sikkert like fint som deg Bruk System.Security.Cryptography.RijndaelManaged. (Finnes andre også) Så lager du to interface-variabler, og setter dem til CreateEncryptor og CreateDecryptor. Så må du bruke TransformBlock og TransformFinalBlock (Viktig), sånn: Security.Cryptography.ICryptoTransform enc = default(Security.Cryptography.ICryptoTransform); Security.Cryptography.ICryptoTransform dec = default(Security.Cryptography.ICryptoTransform); System.Security.Cryptography.RijndaelManaged RJM = new System.Security.Cryptography.RijndaelManaged(); RJM.GenerateIV(); RJM.GenerateKey(); enc = RJM.CreateEncryptor; dec = RJM.CreateDecryptor; //ENC/DEC: byte[] b = System.Text.Encoding.Default.GetBytes("LITT TEKST"); enc.TransformBlock(b, 0, b.Length, b, 0); enc.TransformFinalBlock(b, 0, b.Length); //B() er nå kryptert dec.TransformBlock(b, 0, b.Length, b, 0); dec.TransformFinalBlock(b, 0, b.Length); //B() er nå dekryptert edit: Et annet eksempel: https://www.diskusjon.no/index.php?session=...&p=11658308 Endret 9. februar 2009 av Wubbable Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aNZFa3 Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 Takk, skal se på koden. Med matte så tenkte jeg at jeg måtte bruke krypterings algoritmer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå