Gå til innhold

Ferske sjåfører kan få "P" på bilen


jonlem

Anbefalte innlegg

Jeg skal ikke avkrefte myten om at en "L" eller en eventuell "P" får visse sjåfører til å "måtte kjøre forbi", men jeg tror at bildet er noe mer komplisert enn som så. Personlig gir jeg alltid biler med "L" bakpå ekstra rom i trafikken så fremt det er mulig, det skulle bare mangle. Stakkaren bak rattet er ikke tørr bak øra engang, da kan man heller ikke forvente at han eller hun skal kunne alt...

 

Når det er sagt, jeg tror at noe av grunnen til at biler med "L" bakpå ofte får biler opp i ræva på seg, er at de sliter med å holde jevn fart. Dette er noe jeg har lagt merke til mange ganger når jeg har kjørt bak opplæringsbiler. Elevene kan selvsagt ikke for det, men på grunn av slik ujevn kjøring blir det ofte vanskelig å gi dem nok rom i trafikken. I lengden kan det også bli forferdelig irriterende, noe som nok fremprovoserer en del forbikjøringer. Selv passer jeg alltid på at forbikjøringer forgår trygt, men det er en kjent sak at ikke alle sjåfører tenker på samme måte...

 

Jeg mener at man burde ha en slags "før-oppkjøring" for å få lov til å øvelseskjøre privat. På denne måten kunne man forsikre seg om at elevene holdt et brukbart nivå før de beveget seg ut i trafikken uten doble pedalsett.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2

Her omkring er de store idiotene familiefar og eldre menn som kjører forbi. Også rett før en bakketopp, i skarpe svinger osv. Flere ganger jeg har måtte trykket inn bremsa fordi en eller annen tulling holder på å kjøre forbi en annen, å kommer imot meg.

 

Ja til flere kameraer, mer overvåking, mer politikontroll. Er altfor labert med det, iallefall her hvor jeg bor. Har vel vært en kontroll som jeg har sett det siste halvåret. Nå kan det jo såklart være at det er utenom de tidene jeg er ute, men jeg kjører jo en del timer hver dag..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...