Sigurd2 Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 De kan vel også begynne å gi faen i 32 bit også, slik at de som lager program kan konsentrere seg om å lage bedre 64 bit program. Enig i den. Greit at 4GB eller mer med minne ikke er til nytte for alle ennå, men det alene skulle vel ikke gi behov for å kjøre et 32bits os? Kan heller ikke se at noen skulle ha behov for å kjøre Windows 7 på hardware som ikke støtter 64bit? Tror ingen er tjent med at det nå må utvikles drivere til xp x86, xp 64, vista x86, vista x64, windows 7 x86 og windows 7 x64. Lenke til kommentar
Kimble Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 Microsoft forundrer meg stadig vekk.. Noen som vet hvor mange utviklere som jobber i den bedriften? Eller hvor mange som jobbet der før finanskrisen..? Skulle tro de kunne avse en eller to junior utviklere til å programmere små gadgets til Vista. Det samme gjelder forsåvidt IE6 også.. Faen å, hadde de hatt et team på 2-3 utviklere på den nettleseren burde versjon 10 vært rett rundt hjørnet! Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 Tror ingen er tjent med at det nå må utvikles drivere til xp x86, xp 64, vista x86, vista x64, windows 7 x86 og windows 7 x64. Vista og Windows 7 bruker samme drivermodell, så de skal kunne bruke de samme driverne. Microsoft har på en måte malt seg selv inn i et hjørne ved at de tidligere har operert med både 16-bits, 32-bits og 64-bits OS'er. De har kunder som fortsatt bruker applikasjoner utviklet for disse OS'ene, og de ønsker å kunne porte de gamle applikasjonene sine til nye OS'er. Spesielt i bedriftmarkedet er det lite populært å lansere et nytt OS som ikke kan kjøre mange av de eksisterende applikasjonene, noe som er noe av grunnen til at f.eks. Apple aldri helt har slått igjennom der. Når man har 1 milliard brukere på verdensbasis, så kan man ikke bare ta hensyn til de som kun vil ha the lastest & greatest. Lenke til kommentar
vladimz Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 De forskjellige super-DOper-ultimate-utgaver er beregnet på kunder som ønsker å ha noe å skryte av. Slike mennesker er villige å betale noen ekstra tusenlapper for en "Super-premium-extracomplete-ultimate-edition-XXP++Ultra!" bare fordi tittelen høres kulere ut enn bare "Home edition". Men egentlig den mest grunnleggende og billigste utgaven bør holde for de aller aller fleste. Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Man har vel i prinsipp blitt svindlet ved kjøp av ultimat. Det er jo ikke en dritt nyttig i forhold til business, annet en mediasenter, og det at du får velge mellom 32/64bit.Vista Business finnes i både 32 og 64bit... Lenke til kommentar
anotherzen Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 (endret) ultimate er business og proffesional i en og samme OS. Det er for de som vil ha den ekstra netverks sikkerheten, volume shadowcopy?, full RD, webserver og de andre featurene fra business delen sammen med mediacenter delen i en og samme pakke. Om det samme gjelder for win7 er jeg ikke sikker på men vil tippe de holder seg nogen lunde til samme konfigurasjonene som Vista. også må vi ikke glemme den sinnsykt digge featuren Dreamscene!1 edit: og language packsne og noen andre småting. Men home edition holder jeg meg langt unna, jeg synes aero er nifty. Ultimate er ikke en bad ting, og det blir nok ultimate av win7 jeg kommer til å invistere i også, bare fordi jeg vil ha business featuresne samt mediacenter featuresne. Endret 10. februar 2009 av anotherzen Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 (endret) Jeg liker ikke at de bruker "vårt os skal kunne gjøre alt, og du får det inkludert/gratis av oss" prinsippet til å direkte forkrøple enklere utgaver som Starter, Home basic og Home Premium. Det burde holdt med MiD(mobile internet devices), Basic og Pro. Hvor Basic og Pro var fullverdige OSer men at alt ekstra mikmakket ble tilbud i Pro eks. Endret 10. februar 2009 av Theo343 Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 ultimate er business og proffesional i en og samme OS. Rent bortsett fra at det ikke kommer til å finnes noen Windows 7 Business versjon ... Det er for de som vil ha den ekstra netverks sikkerheten, volumeshadowcopy?, full RD, webserver og de andre featurene fra business delen sammen med mediacenter delen i en og samme pakke. Om det samme gjelder for win7 er jeg ikke sikker på men vil tippe de holder seg nogen lunde til samme konfigurasjonene som Vista. Hvorfor tippe når det allerede er klart hvilke versjoner av Windows 7 som vil bli tilbudt? Hvis du leser Paul Thurrott's artikkel som det er lenket til tidligere i tråden, så vil du se at Windows 7 Professional har alt som Windows 7 Home Premium har, pluss support for Active Directory og andre "bedriftsnettverk-greier". Så nå er vi mer tilbake der vi var med Windows XP, der XP Pro hadde alt som XP Home hadde, pluss utvidet nettverkssupport osv. (XP Media Center edition kom vel og forkludret bildet litt der - jeg husker ikke om den var basert på XP Home eller XP Pro.) Vista Business hadde ikke Media Center, men 7 Pro kommer altså til å få det. også må vi ikke glemme den sinnsykt digge featuren Dreamscene!1 edit: og language packsne og noen andre småting. Men home edition holder jeg meg langt unna, jeg synes aero er nifty. "Home edition" er det strengt tatt ingenting som heter. Home Premium støtter Aero, men Home Basic gjør det vel ikke, så vidt jeg har fått med meg. Ultimate er ikke en bad ting, og det blir nok ultimate av win7 jegkommer til å invistere i også, bare fordi jeg vil ha business featuresne samt mediacenter featuresne. Med Windows 7 vil du altså få Media Center med i både 7 Pro og 7 Ultimate, så da blir det opp til deg om 7 Pro mangler noen livsviktige features som bare 7 Ultimate har. Men en ting er nå innholdsforskjellen mellom de ulike versjonene - bildet blir jo ikke komplett før vi får vite hva de kommer til å koste. Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Skulle tro de kunne avse en eller to junior utviklere til å programmere små gadgets til Vista. Det samme gjelder forsåvidt IE6 også.. Faen å, hadde de hatt et team på 2-3 utviklere på den nettleseren burde versjon 10 vært rett rundt hjørnet! Version nummer har ingenting med funksjonalitet når det er over 1.0(ferdig med BETA og ALPAH og nådd første mål). Lenke til kommentar
Trc Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Er helt enig med Theo343. De kunne hatt 1 versjon og så solgt en Windows Business Pack eller noe sånt til bedriftsmarkedet. Du kunne fått et valg under installasjon om hvorvidt du vil installere Aero, AD-integrasjon osv slik at man lett kunne tilpasse OS'et til maskinen man skal bruke istedet for å legge kunstige begrensninger på cripple-versjonene. Maks 3 applikasjoner på en gang.... Seriøst?? La oss se... jeg kjører et IM-program for chatting, en media player for musikk samt en nettleser. Så skal jeg åpne et PDF-dokument, men.... oisann! Kan visst ikke åpne adobe reader nei... Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Ingen vet vel ennå hva slags maskiner som vil få 7 Starter Edition installert. Det kan jo hende at hardware'n setter begrensningene for hvor mange applikasjoner der er praktisk å kjøre samtidig. (iPhone er vel et godt eksempel på at "multitasking" ikke alltid er et must.) Foreløpig har vi ikke sett noe til eller hørt noe om prototyper med 7 Starter edition, så ingen vet helt hvordan de vil bli å bruke - og om "max 3"-begrensningen vil være å finne i det ferdige produktet. Det kan jo og hende de ønsker å tilby en dritbillig versjon av Windows 7 for å konkurrere med Linux-apparatene? Lenke til kommentar
Trc Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Det kan jo hende at hardware'n setter begrensningene for hvor mange applikasjoner der er praktisk å kjøre samtidig. Det kan godt være, men det vil uansett komme veldig an på applikasjonen. Uansett er det en kunstig begrensning for at folk ikke skal vurdere å bruke denne versjonen i vanlige PC'er. Foreløpig har vi ikke sett noe til eller hørt noe om prototyper med 7 Starter edition, så ingen vet helt hvordan de vil bli å bruke - og om "max 3"-begrensningen vil være å finne i det ferdige produktet. Det kan jo og hende de ønsker å tilby en dritbillig versjon av Windows 7 for å konkurrere med Linux-apparatene? Det kan også godt være, men jeg ser det som særdeles lite sannsynlig at utviklingskostnadene til Microsoft blir lavere av å legge inn en slik begrensning. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 (endret) Selv om jeg har jobbet med Microsoft løsninger i snart 20 år så klarer jeg ennå ikke å svelge disse håpløse "cripple" løsningene deres. Og som sagt, de hadde fint klart seg med 3 utgaver av Windows. Endret 10. februar 2009 av Theo343 Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Ingen vet vel ennå hva slags maskiner som vil få 7 Starter Edition installert. Det kan jo hende at hardware'n setter begrensningene for hvor mange applikasjoner der er praktisk å kjøre samtidig. (iPhone er vel et godt eksempel på at "multitasking" ikke alltid er et must.) Faktisk så nei. Skipper noen en PC med under 256 ram i dag eller? La meg se: *AV(1) *Nettleser(1) *Email(1 med mindre innebygd i nettleser) *IM client(1) *Brannmur(1) *Bilde editor/screenshoter(1) Vi er allerede opp i 4, 7 med alt det der. Og vi kan spille av en film i bakgrunnen(1 og kanskje hele 3 vis den kjører kodeks separert?). Starter er DØMT til å feile. Det kan jo og hende de ønsker å tilby en dritbillig versjon av Windows 7 for å konkurrere med Linux-apparatene? Fjern app grensen og legg til det som ER nødvendig og vi kan kommi nærheten av noe. Ellers er det omtrent 100% ubrukelig. Lenke til kommentar
tørrfisk Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 så .. de dropper omtrent .. ingenting.fantastisk - og dette er verdt en "artikkel" ? M$ reklame .. denne siden burde vært kalt m$software.no Herre jesus. Gå og onaner i eplehuset eller noe! Det må da være grenser på hva man skal syte om? Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Thinker spillet i ultimate extras er jo genialt! Søteste spillet jeg har prøvd på lenge! Den roboten er bare digg. Og musikken er veldig stemningskapende. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 (endret) Jeg er enig i home/premium vs business/professional diffrensieringen. Jeg som ansatt i IT-Bedrift med en C2D basert laptop med 2GB ram er ikke interessert i å ha loadet f.eks mediacenter services og drivere for dette inn i OS. Derfor mener jeg business/professional har akkurat det som trengs og ikke for mye som "sløser" ressurser. Det samme kan man si om "ola-normann" hjemmebrukeren med sin home versjon , som ikke trenger å sløse med drivere og services loadet for f.eks "domain-stuff" han ikke har bruk for i en single PC i heimen. Ultimate hører også hjemme i en nisje. For de som "vil" ha alt av funksjonalitet uansett om alle features loadet krever mere ressureser eller ei. Bare se på Vista Ultimate 64bit (som jeg kjørte hjemme på en PC i lang tid) vs Vista Home Premium 64bit. Ultimate har noe rundt 20 ekstra services , og i non-pnp drivers selfølgelig flere enn home versjonen. Bruker Home hjemme nå på alle PCer og savner ikke noe . Ei heller RDP (server side). Hva skal man med det hjemme egentlig ? Bruker kun RDP mot servere i jobb sammenheng og har aldri hatt behov for det hjemme. Og RDP klient side har man jo i begge versjoner ... Endret 10. februar 2009 av syar2003 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 (endret) Hvor mye skrap man får inn på maskinen bør differensieres under installasjon eller som betalbare tilleggspakker, ikke i OS lisens. Endret 10. februar 2009 av Theo343 Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Hvor mye skrap man får inn på maskinen bør differensieres under installasjon eller som betalbare tilleggspakker, ikke i OS lisens. Man betaler pr. feature så at de "ulike" versjonene prises ulikt er bare ren business slik alle sw utviklere benytter. Man velger jo allerede under installasjon fra mediekit fom Vista hvilken versjon man skal ha. Det man burde ha i tillegg er slik det er på server produktene , at man konfigurerer/starter hvilken rolle maskinen skal ha rett etter en "barebone" installasjon. Det ville vært et nytt pluss synes ihvertfall jeg , og ville være gjennomførbart for Microsoft uten for mye arbeid/pes å få til. Noen nevnte at det burde være en egen mediacenter edition til Win7(Vista). Dette er jo helt bak mål. Slik det er nå med mediacenter aut. inkludert i hjemme versjonen er vel best for alle. Var bare glad til jeg når jeg slapp XP Media Center Edition og gikk over til "standard" Vista Home Prem. på HTPC'n. For forbrukere + med en versjon mindre å holde seg til , + for produsenten også å ha en mindre. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 Hvor mye skrap man får inn på maskinen bør differensieres under installasjon eller som betalbare tilleggspakker, ikke i OS lisens. Det er vel ikke akkurat "betalbare tilleggspakker", men hvis du f.eks. starter med Windows 7 Home Premium, så kan du oppgradere til 7 Pro eller 7 Ultimate ved hjelp av Windows Anytime Upgrade. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå