ways Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 sikkert mange her som vet om dette allerede, men tenkte bare jeg skulle foreslå dette programmet for forumfolket. BlueProximity - kjør kommandoer når du (bluetooth-telefonen din) kommer eller går fra pcen. http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=702372 selv har jeg satt den til å pause musikken og låse skjermen når jeg går ved å lime inn disse kommandoene i programmet: gnome-screensaver-command -l; rhythmbox-client --pause --no-start har folk noen andre tips til bruk her? hadde det ikke vært for at telefonen må være parret med pcen kunne man satt den til å gjøre noe når sjefens telefon nærmer seg Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 Har egentlig vurdert den greia selv en del ganger. Dog har jeg alltid tenkt at jeg venter til jeg får skaffet meg et RFID kort til PC-en. Er liksom ikke så keen på å ha BT påslått på telefonen til enhver tid. For det første krever det en del strøm, og for det andre er det noe herk om man kommer i nærheten av en enhet som er infisert av et virus som hammrer BT meldinger til alle i nærheten. (Jeg kunne ikke bruke BT i det hele tatt hjemme i en ukes tid da naboen var smittet ) Andre tips? Vell om du er sånn "sosialtnettstedoholic" kan du jo alltids spamme ned alle du kjenner på twitter/facebook, etc, med meldinger om at du ankommer/drar fra PC Forøvrig så kan jo SyncML enheter (i hvertfall Nokias) stilles inn til å automatisk godta synkroniseringsanmodninger. Så da kan du sette opp en SyncML-synkronisering mellom telefonen og PC-en via Wlan eller bluetooth, som automatisk settes i gang fra BlueProximity. Så er alltid telefonen og mobilen oppdattert. Lenke til kommentar
sinnadyr Skrevet 15. februar 2009 Del Skrevet 15. februar 2009 Så herlig ;D men -l dimmer bare skjermen, får ikke passord-prompt, noen ideer? Lenke til kommentar
ways Skrevet 4. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2009 Så herlig ;D men -l dimmer bare skjermen, får ikke passord-prompt, noen ideer? på "skjermsparer" kan du huke av for "lås skjermen når aktiv". Lenke til kommentar
ways Skrevet 5. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2009 inaktiv mener du står faktisk aktiv. men det refereres vel da til "når skjermsparer er aktiv". =) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå