Gå til innhold

Hjelp, jeg skal til tannlegen!

RainbowLady

Anbefalte innlegg

Er litt relativt ganske veldig nervevrak nå, for jeg skal til tannlegen i morgen. Jeg er nesten bombesikker på at jeg har en to-tre hull. Så har jeg naturligvis vært smart nok til å google rundt og hørt en del skrekkhistorier.

Men tingen er, har jo borret flere hull før selv, og aldri brukt bedøvelse. Så hører jeg folk på skolen som går "Nææ, seriøst? Du går jo ikke til tannlegen uuuten bedøvelse, da!"

Og da får jeg helt noia. Er det så forferdelig å fylle et par hull uten bedøvelse?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Akkurat samme reaksjonen som Demantios fikk jeg :p

Syntes det var mye jævligere å sette sprøyte.

Hadde jeg fått valget igjen, hadde jeg droppet bedøvelsen og bare kjørt på, ingenting å grue seg for :)

Bare si til deg selv at det skal gå bra :thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg har borret utalleling mange hull både med og uten bedøvelse, rotfylt, trukket, blitt opperert etter en tann har vokset inn i hovednerven ved kjeven. Må si at og borre et vanlig hull finnes nesten ikke vondt. Bare og sette seg ned og slappe godt av. Men alle har da selvfølgelig forsjellig smerte terskel. Men så har også folk med og overdrive kraftig hvor vondt det var.

Lenke til kommentar

Hadde to hull, men de var "på vippen", altså ganske små. Fikk time i slutten av Mars (!) til borring.

MEN, begynte å lukte litt ugler i mosen når jeg ble dratt med tilbake igjen til x-ray-rommet for å ta noen ekstra bilder av en visdomstann. Den var visst både rotert, skeiv og gudene vet hva annet. Så neste gang ville hun gi meg en henvisning til odontologisk, eller noe i den dur. Tannlegen, hun var nå hvertfall hyggelig om ikke annet. ;)

Visdomstannen måtte visstnok kuttes ut av kjøttet, om ikke kunne den forskyve både kjeve og annet, samt gnage på roten til en annen tann. Som jeg kommenterte til tannlegen; deilig.

Hadde det ikke vært for den forbaska visdomstannen skulle jeg ha forlatt tannlegeklinikken med et tilfreds smil.

Lenke til kommentar
Trekking av visdomstenner er ikke så ille som mange skal ha det til. Smerten er for det meste psykisk, da det knirker og knaser ganske så heftig i kraniet til tider.

Kommer ann på hvor betent det er og om den er vost inn i noen av hovednervene. Men normalt er det nok ikke så forferdelig. Men er det skikkelig betent og for eks. bedøvelsen ikke virker så er det ikke så godt kan jeg tenke meg.

Lenke til kommentar

Var til tannlegen om mandan. Jeg hater ising smerten, heldre et sprøytestikk så er det over. Hadde en utrolig flink tannlege som merket jeg var nervøs for isingen. Så hun stakk en sprøyte, borret litt. Jeg sa det fortsatt iset, og jeg fikk en til. Den kjente jeg ingenting av såklart. Så endte vi opp på ca 4 sprøyter, så kunne jeg sitte og slappe av.

Lenke til kommentar

Har ikke vært hos tannlegen på mange mange år, jeg måtte trekke 3 tenner da jeg skulle ha regulering, den første gangen var jeg hos skoletannlegen og de brukte en time på å få ut tanna, måtte ta bedøvelse 2 ekstra ganger da den første jeg fikk sluttet å virke.

Til slutt ente det med at de delte opp tanna mi og tok den ut i 3,4 deler, da var skallen min så rævkjørt at jeg hadde vondt i hode i 2 uker etter på.

SÅ gikk jeg til en ekte tannlege de 2 andre gangene og da tok de 5 minutter å få ut.

Men det værte er fremdeles når de stikker bedøvelses sprøyten i ganen og PRESSER dem inn og du føler sprøyte borre seg inn i den harde ganen din, er helt forferdelig

Lenke til kommentar
Jeg måtte 6 stykker oppi ganen..

Mens vi snakker om tannlegen, går det an å få narkose, slik at du puster inn lystgass (?) og sovner, slik du ikke kjenner noe?

Nevøen min fikk lystgass. Tok seg bra ut når han var ute med mamman sin og sa at han var full til alle i butikkene og slikt. Skal si søstra mi måtte forklare seg et par ganger!

Endret av Lord Grÿllwotth
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...