andy89 Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 (endret) Jeg var så dum at jeg instalerte noe jeg trodde var noe annet Så nå sitter jeg igjen med virus... Hva kan jeg nå gjøre for å fjernet dette? Prøvd Ad-Aware men det hjalp ikke serlig noen tips? IE kan bruke op til 200000K "memory usage" uten å en gang være i bruk (det kommer av og til popups) Endret 15. februar 2009 av Audison Connection Lenke til kommentar
norbat Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 Følg Veiledningen Loggene det spørres etter, poste du her i din egen tråd. Lenke til kommentar
andy89 Skrevet 9. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2009 (endret) Firefox krasjer hver eneste gang jeg prøver å laste ned det første programmet og i IE kommer det bare 404 error Endret 9. februar 2009 av Audison Connection Lenke til kommentar
norbat Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 (endret) Prøv denne: Last ned rsit.exe (Random's System Information Tool) til skrivebordet Start programmet ved å dobbeltklikke på RSIT.exe Klikk Continue Etter få strakser vil det lages to logger (log.txt og info.txt). Post log.txt. Endret 9. februar 2009 av norbat Lenke til kommentar
andy89 Skrevet 9. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2009 hvordan poster jeg den da? Lenke til kommentar
norbat Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 Du merker all tekst, kopierer og limer det rett inn i posten din. Lenke til kommentar
andy89 Skrevet 9. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2009 (endret) oki:P hehe Endret 9. februar 2009 av Audison Connection Lenke til kommentar
norbat Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 (endret) Ok, det ligger en del rammel der. Prøv å laste ned malwarebytes på nytt, velg lagre og endre navnet på nedlastingsfila til noe annet (eks. Audison.exe). Prøv å laste ned combofix fra en av disse lokasjonene: 1 eller 2 Endret 9. februar 2009 av norbat Lenke til kommentar
andy89 Skrevet 9. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2009 nå har jeg kjørt combofix, hva gjør jeg nå? Lenke til kommentar
norbat Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 Post loggen (c:\combofix.txt) her Lenke til kommentar
andy89 Skrevet 9. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2009 (endret) oki Endret 9. februar 2009 av Audison Connection Lenke til kommentar
norbat Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 Før vi tar noe manuelt, får du nå lastet ned og kjør en rask skann med Malwarebytes? Hvis ikke, se om du får brukt gratisversjonen til Superantispyware Hvis du får kjørt noen av dem, poster du loggen den lager + ny combofix-logg, så ser vi om det er noe mer som må tas manuelt. Lenke til kommentar
andy89 Skrevet 9. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2009 (endret) Endret 9. februar 2009 av Audison Connection Lenke til kommentar
andy89 Skrevet 9. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2009 (endret) Endret 9. februar 2009 av Audison Connection Lenke til kommentar
norbat Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 Nesten i mål. Fortsett med følgende: Åpne notisblokk og kopier inn det som står i fet skrift under, lagre fila på skrivebordet som CFScript.txt. Dra deretter fila over Combofix-iconet. Combofix vil starte igjen. File:: c:\windows\system32\hlihrlnk.exe c:\windows\rgmonsvc.exe c:\windows\qpbm00225.exe c:\windows\system32\lqryqgaliqtfdxo.exe Registry:: [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run] "hlihrlnk"=- Post loggen for en siste sjekk. Lenke til kommentar
norbat Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 Da ser det fint ut Avintaller combofix ved å skrive combofix /u i kjør-feltet (start->kjør) Dette vil også nullstille systemgjenopprettingen slik at du ikke blir infisert ved en evt. gjenoppretting senere. Sørg forøvrig at Java, og Flash player er oppdatert i tillegg til Windows. Behold gjerne Malwarebytes. Surt trygt. Lenke til kommentar
andy89 Skrevet 9. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2009 Da ser det fint ut Avintaller combofix ved å skrive combofix /u i kjør-feltet (start->kjør) Dette vil også nullstille systemgjenopprettingen slik at du ikke blir infisert ved en evt. gjenoppretting senere. Sørg forøvrig at Java, og Flash player er oppdatert i tillegg til Windows. Behold gjerne Malwarebytes. Surt trygt. Knall! tusen takk for hjelpen Lenke til kommentar
andy89 Skrevet 9. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2009 vet du om noen programmer man kan bruke til å se om hovedkort,prosessor og ram er i orden? beste pc'n min ligger bare å støver ned ser du kjedelig å ikke kunne spille så mange spill:P Lenke til kommentar
norbat Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 Det finnes mem.test prog. for sjekk av minne. Ta og opprett en ny tråd i 'Maskinen fungerer ikke'. Tror du får bedre support der ang. dette Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå